Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 14:45

Jort schreef:
Alleen vreemd dat je in die context vervolgens wel piekvermogens vergelijkt :wink:


Klopt, maar piekvermogens zeggen in die zin wel iets over het te verwachten vermogen dat voorhanden zal zijn, uitgaande van vergelijkbare motoren.

Het was overigens een reactie op de 12%.

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 14:48

soepkip 964 schreef:Als je een kortere overbrenging hebt dan wordt je top lager omdat je eerder het rode toerengebied raakt op een lagere snelheid. :?:


Alleen als je voldoende vermogen voorhanden hebt.

Even over naar een normale auto. Die haalt de top doorgaans in de hoogste versnelling, maar dan raakt deze niet de toerenbegrenzer. Een langere overbrenging zal dan de topsnelheid zelfs naar beneden kunnen brengen.

Vandaar dat de uitspraak m.i. gewoon onjuist is. Het hangt er maar vanaf.

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 14:49

soepkip 964 schreef:Grotere wielen monteren helpt dat ook DS??


Dat heeft invloed op de overbrenging. Of het helpt, is dus de vraag (sowieso is het de vraag wat het zou moeten helpen :wink: ).

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 15:56

DS schreef
Alleen als je voldoende vermogen voorhanden hebt.

Even over naar een normale auto.


We praten hier zeker niet over een normale auto en zeker niet als je naar het exemplaar van Rob kijkt. :cheers:
Als je je versnelling/overbrenging verkort neemt normaal gesproken je acceleratie toe en je top af vanwege het op lagere snelheid raken van de toerenbegrenzer.
Ach laat ook maar zitten verder............. doei :wink:

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:18

soepkip 964 schreef:
Als je je versnelling/overbrenging verkort


Dit is een mannenforum. We hadden het natuurlijk over verlengen. :mrgreen:

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:21

Lijkt mij saai een mannen forum. Op welk bootnummer sta jij dan dit weekend. Op die van Plasterk?

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:23

soepkip 964 schreef:Grotere wielen monteren helpt dat ook DS??

Volgens mij heeft Coolfan wel deels gelijk. Als je een kortere overbrenging hebt dan wordt je top lager omdat je eerder het rode toerengebied raakt op een lagere snelheid. :?:


Hee maar laten je wielen nog eens groter worden bij toenemende snelheid! :D afrolomtrek neemt toe! Door de cirkelvormige beweging van je wiel ontstaat er een middelpuntzoekende versnelling die wordt bewerkstelligt door de bandconstructie die de zogenaamde middelpuntzoekende kracht uitoefent op zichzelfd en enigszins vervormt om die kracht te leveren dus boller wordt en zo een grotere afrolomtrek heeft. Meten met de GPS blijft denk toch wel de handigste methode.

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:26

Heb geen GPS in mijn 964 wel een kapotte airco.
Maar wel een mooi technisch verhaal dus misschien toch een mannenforum?

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:27

soepkip 964 schreef:Lijkt mij saai een mannen forum. Op welk bootnummer sta jij dan dit weekend. Op die van Plasterk?


Freudiaans... :twisted:

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:30

Kein Fehlleistung DS. Sluit trouwens mooi aan op het topic "Leistung".

Re: De topsnelheid van Rob z'n 964 met 993 blok

29 jul 2009 16:31

soepkip 964 schreef:Kein Fehlleistung DS.


Dat zeggen ze allemaal.
Plaats een reactie