Vertel hier over jezelf.
06 sep 2009 17:56
Als het jou echt niet uitmaakt, dan adviseer ik je van harte om een 964 carrera 4 cabriolet te kiezen. Bij voorkeur in de kleur coralred met een zwart vollederen turbo interieur. Zoek er eentje met minder dan 150.000 kilometer, dan heb je voorlopig ook geen last van een revisie.
Ze zijn moeilijk te vinden, zeker in goede staat met volledige kloppende historie, maar ik wil uiteraard graag mijn best voor je doen. Geen moeite teveel voor een nieuw lid van dit mooie forum.

mzzl horn
06 sep 2009 20:56
ot > welke vind je mooier? 993 of 964? hoeveel wil je uitgeven?
06 sep 2009 21:48
wolf schreef:ot > welke vind je mooier? 993 of 964? hoeveel wil je uitgeven?
Ongelooflijk dat ik nu weer met Wolf dit topic op de rails terug moet zetten terwijl de mods aan het klieren zijn. Prijsverschil tussen een goede 964 en een goede 993 is al gauw 10 mille. Dus ik denk dat je je eens goed moet afvragen hoeveel je uit wilt geven.
06 sep 2009 23:43
Shameless plugging van die bolle
06 sep 2009 23:57
Ik zou een 930 Turbo (liefst versie met 4 bakl) adviseren en anders (bij ruimer budget) een 996 GT2. Beide goede Porsches om mee te beginnen. Ik vind het jammer dat iemand na een aantal adviezen om eerst te gaan kijken, voelen en rijden zegt nog geen enkel serieus advies te hebben gekregen.
07 sep 2009 0:03
volkswagenrijder....zou dan zeker voor de 996 gaan.....
07 sep 2009 7:02
Tja, of een nieuwe corrado.
07 sep 2009 7:56
Ik zou altijd voor de 964 coupe gaan , pracht auto en dito kwaliteit , zeker geen 4WD en zeker niet met zonder het chopchop dak en zeker niet in Lady is RED colour
07 sep 2009 8:27
Ik heb een 964 gehad en heb nu een 993. De 964 heb ik bijna twee jaar gehad, de 993 heb ik al negen jaar. Doe the math
Gewoon in beide modellen proef rijden. Beslissen moet je zelf doen, ben je oud genoeg voor!
07 sep 2009 9:50
Moeilijke keuze. Als je onverschillig bent qua uiterlijk zou ik voor de 964 gaan.
07 sep 2009 10:48
basisregel >> koop de nieuwste die je kunt betalen...
07 sep 2009 15:01
..of tippie...wat jij wilt
07 sep 2009 15:33
Die regel is afgeschaft op het moment dat de 996 3.4 onder de waarde van de 993 zakte...
09 sep 2009 0:15
Lydia schreef:Ik heb een 964 gehad en heb nu een 993. De 964 heb ik bijna twee jaar gehad, de 993 heb ik al negen jaar.
Do the math
Niet te doen met 'n "gewone" 964 tegen 'n 993
4S ... als het 'n gewone 993 was geweest had je er vast geen 9 jaar eigenaar van geweest
... enne ... tegenwoordig rij je toch 996
... heb 6 jaar 'n 964 gehad - en veel mee gereden - slechts 1 jaar 'n SC - en inmiddels iets meer dan 'n jaar 'n 993 "Turbo zonder Turbo-motor" - daarnaast al bijna 3 jaar 'n 3.2 en sinds enkele maanden ook 'n 968 ...... denk dat de topic-starter in verschilende modellen moet gaan rijden - en de "math" doen of het prijsverschil het verschil in rijvaardigheid rechtvaardigd
09 sep 2009 7:48
Je zult eerst moeten bepalen waarvoor je de auto wilt gebruiken, en wat je zoekt in de nieuwe Porsche. Je bent nu veel power gewend, dus een standaard 964 zal even wennen zijn, met zijn 'slechts 250 pk'. Natuurlijk blijft de porsche wel een haarscherp sturende auto en een echte sportwagen. Een 996 biedt op zich veel waar voor zijn geld; bij deze motor loop je (is al heel veel over geschreven op dit forum) wel iets meer risico, naar verluid met namen i.c.m. handbak, dat de motor het begeeft. Let wel, het is een risico, maar hoeft zeker niet te gebeuren. Deze 3.4 motor heeft echter niet de beste reputatie van de Porsche motoren. Overigens geldt dit in sommige gevallen ook voor de 964, heb ik hier al eens voorbij zien komen.
De standaard 996 heeft 300 pk. Heb je nog iets meer te besteden, dan ga je voor een 996 vanaf modeljaar 2002, met 320pk en een 3.6 motor die bekend staat als duurzaam. In vergelijking met de 996 is de 964 een stuk ouder, wat spartaanser en minder snel, maar ook wel puurder. Desondanks is ook de 996 echt een serieuze sportwagen, gewoon meer van deze tijd. Dat is denk ik voor jou de eerste keuze, afhankelijk van het budget natuurlijk; wil ik de puurheid, of wil ik moderne techniek en power. Ik denk wel dat je over het algemeen met een 996, omdat ze nieuwer zijn, nog minder problemen hoeft te verwachten, al is een 964 of 993 in goede staat ook geen auto waar continu veel aan stuk zal gaan.
Qua budget is het wat lastig schatten in de huidige markt. Naar mijn idee heb je een goede 964 voor E 25.000,-, een goede 993 (gewone Carrera 2 of 4) voor E 35.000, een 993 S voor ca. 50.000 (deze hebben overigens niet meer vermogen, is vooral een icoon met zijn brede Turbo heupen en dito onderstel), een 996 met 3.4 motor voor 35.000 en een 996 met 3.6 vanaf zo'n dikke E 40.000,- Dit zijn ruwe schattingen, mag ieder ander graag op schieten hoor.
Hopelijk helpt dit je weer iets meer. Succes met de zoektocht en modelkeuze!
09 sep 2009 8:28
Denk dat jouw ruwe schattingen aardig in de buurt zitten.
09 sep 2009 8:43
Niet te doen met 'n "gewone" 964 tegen 'n 993 4S ... als het 'n gewone 993 was geweest had je er vast geen 9 jaar eigenaar van geweest

Nu begin ik toch benieuwd te worden wat nu dat grote verschil is waarop die 15k extra in aanschafprijs gebaseerd is.
Ik heb 2 jaar 964 gereden en nu bijna 2 jaar 993 en ik heb zo'n vermoeden dat de 993 het iets langer vol gaat houden

(of ik de 9 jaar ga halen durf ik niet te zeggen)
09 sep 2009 9:00
sanendave schreef: 
Nu begin ik toch benieuwd te worden wat nu dat grote verschil is waarop die 15k extra in aanschafprijs gebaseerd is.
Je zou dingen aan kunnen voeren als 't turbo-onderstel en remmen, maar ik ben bang dat het gewoon de lekkere dikke kont is, en als je daar voor valt (zoals ikzelf wel) dan heb je dat er voor over ; bijkomend voordeel is, dat die meerprijs een aardig deel overeind blijft staan bij wederverkoop, dat is gebleken.
09 sep 2009 12:06
ver boven de 200 schreef:Ik zou een 930 Turbo (liefst versie met 4 bakl) adviseren en anders (bij ruimer budget) een
996 GT2.
Beide goede Porsches om mee te beginnen. Ik vind het jammer dat iemand na een aantal adviezen om eerst te gaan kijken, voelen en rijden zegt nog geen enkel serieus advies te hebben gekregen.

996 GT2 een makkelijke auto?
En vind maar is een standaard GT2...
09 sep 2009 12:09
Jorn schreef:996 GT2 een makkelijke auto?
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot