Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 sep 2009 12:07
Waar zijn al die 997-rijders?
16 sep 2009 12:42
We zijn lekker aan 't rijden
Heb je er zelluf nou al 1 op de kop getikt? (in het goede zwart

)
16 sep 2009 14:46
Mine:
16 sep 2009 19:00
Wat smullen hier...om jaloers op te worden die mooie 997´exemplaren..!
Ben op zoek naar een 997, vroege bouwjaar 04/05 exemplaren kom ik tegen in mijn speurtocht, maar lees hier op forum ook berichten over mogelijk motorische problemen bij de vroege exemplaren (a la 996..). Modellen na 10/2005 zouden modificatie hebben ondergaan.
Zijn hier 997 rijders die problemen op dit gebied hebben gehad/ bekend mee zijn? Wil toch, nu ik nog "keuze" kan maken goed voorbereid zijn!
Groet,
Paul
16 sep 2009 19:57
Heb nog altijd de 993tt maar aankoop 9974s (basalt) zal niet lang meer duren denk ik.
16 sep 2009 20:10
Maar bij jou kunnen we daar toch niets van zien Peter...gooi eens wat foto's in jouw album.
16 sep 2009 20:17
Multimedia is niet mijn sterkste kant maar ga er eens werk van maken
18 sep 2009 8:14
PaulW: koop minstens een MY06.
De oudere modeljaren hebben "rear suspension bushing issues". Vanaf MY06 zijn die vervangen door andere.
18 sep 2009 11:30
pat69 schreef:Dit is een 997-topic

Laat ik nou net vanmiddag een 997 hebben opgehaald met JeLo-derrière, wat een genot!
Ik ben erg tevreden over de aanpassingen die ik nog heb laten doen, met name de meteoorgrijze velgen en de aan het sport-knopje gelinkte blèèèèrpijp
Even snel een paar plaatjes geschoten na het buiten spelen
(niet al te beste vanwege de invallende schemering)
Super, komt akelig dicht in de buurt naar wat ik op zoek ben!
Mijn volgende Porsche: 997 (4) S, hand geschakeld, zwart of donker grijs, Interieur Sand/Cocoa/Braun 19" Carrera Classic/Sport of Sport design velgen.... en nu maar zoeken
21 sep 2009 22:25
Daggie schreef:
De oudere modeljaren hebben "rear suspension bushing issues". Vanaf MY06 zijn die vervangen door andere.
Wat betekent dat?
22 sep 2009 10:15
PaulW schreef:Ben op zoek naar een 997, vroege bouwjaar 04/05 exemplaren kom ik tegen in mijn speurtocht, maar lees hier op forum ook berichten over mogelijk motorische problemen bij de vroege exemplaren (a la 996..). Modellen na 10/2005 zouden modificatie hebben ondergaan.
De motor van de 997 MKI is gelijk aan de 996 dus potentieel met dezelfde problemen.
De opvolger - MY09, met LED verlichting - heeft een geheel ander blok, waarschijnlijk niet zonder reden
22 sep 2009 11:39
Het nieuwe blok vebruikt mijn insziens teveel olie.......
22 sep 2009 20:29
Is het meer dan het oude blok
Het is niet meer dan van een 993
En ik ga het advies van Devils son opvolgen en ipv 0W/40 eens 5W/50 proberen.
Dit is iets dikkere olie maar uiteraard ook toegestaan boven de -25 gr.
22 sep 2009 20:45
Om de 1200 km bijvullen , vind ik aan de hoge kant , vorige blok aanzienlijk minder , hoge verbruik schijnt door de dirct inspuiting te komen .
Huidige Porsche verbruikt geen druppel ..........
22 sep 2009 22:24
Dat is pittig zeg
22 sep 2009 23:34
Ben net terug van vakantie met de 997. In totaal ruim 4.500 km gereden. Er hoeft geen druppel olie bij.
22 sep 2009 23:38
zo hoort het...heb 6dkm met mijn sc gereden en daar hoefde ook niets bij
23 sep 2009 9:37
Slechts 1200 km per liter is wel erg weinig Marc.
Heb nu 3 liters 'verstookt' over 10.000 km.
Relatie tussen olieverbruik en directe inspuiting is er niet
Olie verbruikt een 'nieuwe' motor nog steeds langs zuiger en via klepgeleider.
Er wordt gesproken over geen druppel, daar geloof ik geen bal van
Peilen en bijvullen -> meten en weten
23 sep 2009 11:11
De kleur van mn uitlaat is ook compleet verschillend , mn huidige is grijs/wit van binnen en mn vorige was altijd zwart van binnen .
Zal een pic plaatsen van de kleur.....
23 sep 2009 12:08
DAT heeft wel alles te maken met directe benz. inspuiting!
Maar zeker niet door olie
De uitlaatpijpen van de (sport)uitlaat zijn daarom ook niet zomaar zwart en steken iets verder naar buiten.
Dit is geen designgrap maar 'noodzaak' ivm de zwarte deeltjes die de uitlaat verlaten.
Denk dat dit te maken heeft met de hoge compressie (1 : 12,5 tov 1 : 11) met daardoor hogere temperaturen e.d.
23 sep 2009 15:26
Dit is lang geleden dat ik dit gezien heb

heerlijke kleur ...
23 sep 2009 20:03
trek wat wit weg
23 sep 2009 22:55
amandus schreef:Om de 1200 km bijvullen , vind ik aan de hoge kant , vorige blok aanzienlijk minder , hoge verbruik schijnt door de directe inspuiting te komen . ..
Volgens mij komt dat vooral door de automaat (pdk) die rijden bijna de hele dag op 1500 toeren en slijten de zuigerveren en cilinder dus niet echt op elkaar in.... Bij Ducati's met het zelfde probleem ,doen ze er kwalitatief slechte olie in ,paar weken goed inrijden, en dan is het olie verbruik een stuk minder..... .
Bij 4900 km heb ik nog maar 1 streepje olie verbruik.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.