Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 sep 2009 21:01
36%
Ik zou me toch echt serieus zorgen beginnen te maken ,
maar er zullen ongetwijfeld bij zijn die het niet eerlijk spelen !!
28 sep 2009 21:06
Mmm. Zal maar niet zeggen wat Hartech denkt...
28 sep 2009 21:06
gaat hard op dit topic, blijft fascinerend... Dat de 3.6 ook problemen geeft is voor mij overigens nieuw. Ik had al wel eerder gehoord van de Boxster 986 (o.a. bij Van Zweeden).
Ach, al met al is zo'n simpele 3.2 nog helemaal zo gek nog niet
28 sep 2009 21:14
Ja hoor, de 3.2 is het helemaal. Geen idee waarom ze bij Porsche daarna nieuwere modellen zijn gaan bouwen.
28 sep 2009 21:15
Kan iemand dit topic sluiten? De cijfers zijn niet meer representatief. 12 gevoelige IMS Lager op dit forum, de meeste zonder toelichting, geloof ik gewoon niet. Bovendien niet erg handig voor mensen die net aan het overwegen zijn een 996 te kopen.
28 sep 2009 21:17
Die quasi niet kapot te krijgen zijn
28 sep 2009 21:18
Marcel, heb je die pdf link van Hartech nou al eens gelezen? Al dat gehannes hier terwijl die man een uitgebreid en evenwicht stuk heeft geschreven van 50 paginas over de minder sterke punten van de m96.
28 sep 2009 21:20
.die 2.0 in 1963 was trouwens destijds helemaaal niet kapot te krijgen. Tjha, 4 cylinders he
28 sep 2009 21:28
viaa schreef:Kan iemand dit topic sluiten? De cijfers zijn niet meer representatief. 12 gevoelige IMS Lager op dit forum, de meeste zonder toelichting, geloof ik gewoon niet. Bovendien niet erg handig voor mensen die net aan het overwegen zijn een 996 te kopen.
Dat vind ik nou eens niet sportief zijn ,
voor 1 keertj amuseer ik mij eens op het Plof-Forum !!
28 sep 2009 21:34
Niet happen heren 996 rijders

Vooral blijven relativeren, helemaal als je niet in een 3.4 rijdt.
28 sep 2009 21:35
HV schreef:.die 2.0 in 1963 was trouwens destijds helemaaal niet kapot te krijgen. Tjha, 4 cylinders he

3.2 ook niet, HV
28 sep 2009 21:50
Net gestemd. Mijn 996 (C4) staat op ruim 185000 Km. Dus gestemd op ruim 200000 omdat dit dichterbij is dan 150000.
Rij nog met veel plezier rond zonder motor problemen. Geen lekkende keering, geen plofmotor. Helemaal niets eigenlijk

behalve veel plezier
Heb net het artikel op MH Automobielen gelezen (
http://www.mhautomobielen.nl/911/996%20motorrevisie.htm) en met Michael Hoogstraaten gesproken op Porsche Scene Live. Een goede motivatie om de koeling goed in de gaten te houden en binnenkort de radiators schoon te maken. Ik hoop nog lang probleemloos plezier te hebben van mijn P.
28 sep 2009 21:55
Nou ,ik gun het je van harte ,
is toch altijd erg vind ik ,
als een mede forummer prolemen heeft met zijn liefje !
maakt niet uit met welke type Porsche !
gr Diablo
28 sep 2009 23:08
Ook "reeds boven de 200K km" gekozen.
Vorige P, 996 C4 3.4 tip met destijds 260K km, eerste motor, ingeruild voor huidige GT3. Geen geplof of andere grote motorische ellende. Zie 'm nog wel eens rijden en heb de huidige eigenaar nog wel eens gesproken. Daily driver en veel plezier zonder problemen.
Ken dus ook.
29 sep 2009 7:12
@gast: ik vind een beetje H2O en luchthapper bashen ook helemaal niet erg hoor. Alleen what about die onschuldige potentiele kopers van 996'jes, die gaan hier wel van schrikken hoor en nemen wellicht een verkeerd besluit
29 sep 2009 8:07
Volgens mij wordt niemand die goed leest wat er hier staat, negatief beinvloed om voor een 996 te kiezen.
Het is net zoals met de boxster...men kan het niet laten om er grapjes over te maken en hoopt zo iemand over de rooie te krijgen. Een ieder die wat verder leest op het forum, weet dat er een aantal notoire uitlokkers zitten hier, die altijd op een bepaalde manier reageren, wat weer reakties van anderen uitlokt. Zeer voorspelbaar
Leedvermaak is lachen om iets wat je zelf had kunnen gebeuren maar gelukkig een ander is overkomen. Jaloezie is een hartstocht die met ijver zoekt wat leed teweeg brengt.
29 sep 2009 8:10
HV schreef:.die 2.0 in 1963 was trouwens destijds helemaaal niet kapot te krijgen. Tjha, 4 cylinders he

KEN UW KLASSIEKERS!!!
2.0 4 CYLINDERS???? VANAF PORSCHE 914!!!
30 sep 2009 11:18
Ik moet wel zeggen dat ik door alle verhalen over gevoelige IMS Lager M96-motoren het idee had in een rijdende tijdbom te zitten in mijn Boxster. Reed niet echt ontspannen, deze verhalen 'spelen toch door', ookal zijn ze niet altijd even goed gefundeerd.
30 sep 2009 12:17
... dat 'ie nu in 'n hele echte luchtgekoelde Porsche rijdt
30 sep 2009 13:31
"MH wordt elke week wel gebeld voor een gebruikte motor" is dat nou veel of weinig
30 sep 2009 13:59
The Dude schreef:"MH wordt elke week wel gebeld voor een gebruikte motor" is dat nou veel of weinig

Kan ook een en dezelfde Porsche jehova zijn...
30 sep 2009 14:04
The Dude schreef:"MH wordt elke week wel gebeld voor een gebruikte motor" is dat nou veel of weinig

..en zegt MH er dan ook bij waar die gebruikte motor ingebouwd gaat worden....zo blijft het wel erg vaag...er rijden nog al wat P's rond in NL en daar buiten en een andere motor er in heeft nog niet als algemene oorzaak PLOF. Zie de verschillende draadjes

edit; Horn was me voor.
30 sep 2009 14:06
The dude: een nieuwe ster aan het gevoelige IMS Lager?
30 sep 2009 14:12
Goedgelovige ik begon z'n verhaal net aannemelijk te vinden komt hij met die uitspraak
Gewoon beetje op de koeling letten....bladeren ruimen, regelmatig nieuwe olie enzo
Zolang er geen behoorlijke statistieken beschikbaar zijn ga ik uit van enkele gevoelige IMS Lager....en dan nog... Winston Churchill zei tijdens de oorlog over statistieken het volgende, There are lies, there are outrageous lies, and there are statistics." Verder mooie poll

Nieuwe ster....nuh gewoon interesse in dit mooie langlopende topic.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.