11 nov 2009 15:09
Sigrid schreef:
Weet je wel wat mij dit kost als belastingbetaler.
Jij maakt de fout en je weet het ook nog. Sorry hoor, maar dat gaat me echt te ver
11 nov 2009 15:25
11 nov 2009 15:30
11 nov 2009 15:51
11 nov 2009 19:57
mick1512 schreef:Overigens zou ik dit alleen doen als ik twijfel aan de hoogte van de snelheid.
esgigt schreef:In beginsel start ik altijd een bezwaar- en WOB(Wet Openbaarheid Bestuur)procedure. Gewoon uit principe omdat in dit land niet gehandhaafd/bekeurd wordt omwille van de verkeersveiligheid maar om (rijks-) budgettaire redenen.![]()
Dus als ze mijn geld willen, doen ze er ook maar wat voor..
11 nov 2009 20:22
11 nov 2009 20:43
Sigrid schreef:@DS..ik schrijf ook "het gaat mij te ver".
Of ik nu wel of niet beschik over veel geld en m'n belastingpapieren al dan niet goed in vul.
Kan uitstekend protesteren en brieven schrijven, maar als ik de wet overtreed en ik weet het van mezelf....dan heb ik een probleem dat ik anders op los(dan anderen zoals blijkt).
11 nov 2009 20:46
11 nov 2009 20:52
11 nov 2009 20:55
11 nov 2009 20:56
11 nov 2009 21:02
Devils son schreef:Zoals ik al aan gaf: ook als je de wet hebt overtreden mag je jezelf verdedigen. Je mag vinden dat de boete onterecht is. Ik vind dat overigens ook bij die domme 4 km/u te hard boetes. Ja, het is harder dan toegestaan, maar het is zo'n kleine overtreding dat je, buiten bepaalde situaties w.o. begrepen slechte weersomstandigheden/enz., daar niet voor moet willen beboeten.
11 nov 2009 21:05
11 nov 2009 21:27
Harmse schreef:
Wanneer men een beschikking thuis krijgt voor overschrijding van de maximumsnelheid met 4 km/u, is daar de (afhankelijk van de gereden snelheid) wettelijke correctie van 3, 4 of 5 km/u al vanaf gehaald in het voordeel van de bestuurder. Stel dat men 100 mocht en krijgt een verbaal voor 104, dan reed men 108 echte km/u en op zijn of haar teller, met de nodige afwijking, al snel 115 km/u.
Maar er hangt een berekening aan vast van de remweg die je ineens vergroot.
Ik zal hier weinig begrip voor krijgen denk ik![]()
maar dit zijn de beweegredenen voor de verkeershandhavingteams om te verbaliseren voor die 4 km/u.
11 nov 2009 21:33
11 nov 2009 21:33
11 nov 2009 21:41
mick1512 schreef:Maar je moet toch ergens een grens stellen
11 nov 2009 21:46
11 nov 2009 21:49
11 nov 2009 21:51
11 nov 2009 21:55
Sigrid schreef:Sinds wanneer is een BOA een politieagent.....is toch echt iets heel anders, behalve dan dat hij boetes mag uitschrijven
11 nov 2009 21:57
Dit vind ik altijd prachtige argumenten. Even voor mijn beeldvorming, wanneer mogen ze dan WEL beboeten? Bij 6km/u te hard? 8? 10? 20? 50?Devils son schreef:Zoals ik al aan gaf: ook als je de wet hebt overtreden mag je jezelf verdedigen. Je mag vinden dat de boete onterecht is. Ik vind dat overigens ook bij die domme 4 km/u te hard boetes. Ja, het is harder dan toegestaan, maar het is zo'n kleine overtreding dat je, buiten bepaalde situaties w.o. begrepen slechte weersomstandigheden/enz., daar niet voor moet willen beboeten.
11 nov 2009 22:01
Devils son schreef:Sigrid schreef:Sinds wanneer is een BOA een politieagent.....is toch echt iets heel anders, behalve dan dat hij boetes mag uitschrijven
Je bent hoop ik op de hoogte van het feit dat de bemensing van de camera's in veel gevallen middels BOA's wordt verzorgd?
In dezen zit er bijzonder weinig verschil tussen een BOA en een agent. Beiden slapen/vervelen/krantje lezen naast de kassa, sorry, flitser...
11 nov 2009 22:03
paSCal schreef:Even voor mijn beeldvorming, wanneer mogen ze dan WEL beboeten? Bij 6km/u te hard? 8? 10? 20? 50?
11 nov 2009 22:06