08 sep 2009 19:54
Olaf schreef:Daarnaast vraag ik me af of jij weleens in 'n derde-wereld haven bent geweest -
08 sep 2009 20:10
Ewout schreef:Ik hoop niet dat je hiermee wilt suggereren dat ik maatschappelijk achterlijk ben, of vat ik dit verkeerd op?![]()
Ewout schreef:Als twintiger ben ik vaker in landen geweest waar de plaatselijke bevolking in huisjes woont met daken van golfplaten.
Ewout schreef:Had toen inmiddels wel wat meer levenservaring dan het meisje waar we het hier over hebben.
08 sep 2009 20:11
Lydia schreef:Mij interesseert dat wel.
08 sep 2009 20:13
Ewout schreef:Mij zal het juist jeuken of alles juridisch door de beugel kan.
Het idee dat je dochter van 13 gezellig aanmeert in de één of andere derde wereld haven, waar de plaatselijke geile viespeuken wel raad weten met meisjes van 13 die alleen onder weg zijn. Brrr..
08 sep 2009 20:14
dreamer schreef:+1. Komt zo'n meisje in een of andere haven met een beetje averij. Ach liefje we helpen je wel maar.................... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Zo'n kind, wat dat is het, kan zoiets niet allen doen.
Als het met begeiding niet kan omdat ze dan geen record vaart kan ze, zoals Lydia schrijft, net zo goed wachten tot haar 18e! (of ouder)
08 sep 2009 20:16
LeoH schreef:En eh DS,.... Ja . Speculatie. geen bewijs. Maar 't zou zomaar de spijker op de kop kunnen zijn.
08 sep 2009 20:33
zal best, maar de impact op een 13jarige isDevils son schreef:Ze verkrachten je niet als je 18 of ouder bent?
08 sep 2009 20:54
08 sep 2009 21:02
LeoH schreef:"niet goed snik".... ? Zwakke reactie. Niet van je gewend. Je walst over een paar harde feiten heen.
J K heeft gewoon een punt. Bouw van Pa's schip ligt al 5 jaar stil ivm financ. problemen.
Je hoeft niet heel snugger te zijn om aan een slim spel van Dick
te gaan denken,
08 sep 2009 21:32
Devils son schreef:Ik ken zo maar een mogelijke reden waarom de afbouw niet lukt. In het stuk staat dat de goede man bouwt zonder opleiding en zonder tekeningen. Misschien heeft hij wel een enorme fout gemaakt die bij een poging tot plaatsing van de mast voor onoverkomelijke problemen zorgde...
Wat daar ook van moge zijn: ik ken wel mensen die voor de hobby een oude auto gingen restaureren en halverwege de brui er aan gaven. Niet vanwege geldgebrek, maar gewoon omdat het niet lukte.
Nogmaals: geen schim van een begin van bewijs en zelfs als wat dat bewijs er - quod non - dan nog was daarmee de beschuldiging not done.
Ik zeg nergens dat jij dom bent.O, is dat het? Ik ben dom... Natuurlijk, dat moet het zijn. Ik verwijs gaarne even naar jouw kwalificatie van mijn reactie hierboven...
08 sep 2009 21:47
Devils son schreef:dreamer schreef:+1. Komt zo'n meisje in een of andere haven met een beetje averij. Ach liefje we helpen je wel maar.................... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Zo'n kind, wat dat is het, kan zoiets niet allen doen.
Als het met begeiding niet kan omdat ze dan geen record vaart kan ze, zoals Lydia schrijft, net zo goed wachten tot haar 18e! (of ouder)
Ze verkrachten je niet als je 18 of ouder bent?
08 sep 2009 21:48
LeoH schreef:Geloof dat maar niet. Dick is hoog gekwalificeerd op dat gebied, hij heeft al 7 of meer schepen succesvol afgebouwd...
Ik heb bezwaar tegen geldelijke motieven over de rug van dochter. Meer niet. Als geld de drijfveer is, is 't een Z*K van een vent. En, we mogen geen mogelijke scenario's uitsluiten, nietwaar ? Dan hoort deze daar ook bij !
Noch de journalist noch ik beschuldigen Dick. Hij roept een vraagteken op
Ik zeg nergens dat jij dom bent.
Ik geef er hoogstens mee aan dat genoemd scenario bestaansrecht kan hebben.
Om te reageren met "niet goed snik" ipv met een onderbouwing waarom het stuk niet zou deugen blijf ik zwak vinden.
Die onderbouwing gaf je echter in bovenstaande post dan weer wel....
08 sep 2009 21:49
dreamer schreef:Waarschijnlijk net zo snel, alleen is ze dan mischien iets minder naief en zie het gevaar van dat soort plaatsen beter en dan is het ook haar eigen keuze om heen te gaan. Volgens mij kan ze nu die keuze nog helemaal niet maken.
08 sep 2009 21:59
gast schreef:Blijf je (= DS) het nu verdedigen dat Laura van 13 (bijna 14) de wereld alleen (ahum) over mag gaan zeilen?
08 sep 2009 22:00
Devils son schreef:Maar de simpele vraag die ik eerder stelde: is het gevaar aldaar, rekening houdende met persbelangstelling, werkelijk groter dan in NL?
Ik betwijfel dat sterk.
08 sep 2009 22:06
08 sep 2009 22:07
Rad911 schreef:Een weldenkend mens stuurt zijn kind niet de zee op voor een reisje rond de wereld. Dat er nog mensen zijn die hier überhaupt over nadenken vind IK echt onbegrijpelijk.
Ik krijg ook het gevoel dat de vader de boel nu nog aan het pushen is ook.
Als deze ouders dit echt volhouden dan moeten ze opgepakt worden wegens aanzetten tot zelfmoord.
08 sep 2009 22:18
08 sep 2009 22:22
Devils son schreef:Ik ken zo maar een mogelijke reden waarom de afbouw niet lukt. In het stuk staat dat de goede man bouwt zonder opleiding en zonder tekeningen. Misschien heeft hij wel een enorme fout gemaakt die bij een poging tot plaatsing van de mast voor onoverkomelijke problemen zorgde...
08 sep 2009 22:22
dreamer schreef:
Hoe groot is die persbelangstelling nu helemaal??? Twee weken is de interesse er wel af.
08 sep 2009 22:25
08 sep 2009 22:26
LeoH schreef:Maar als 't mijn dochter was, was er geen rechtzaak.
08 sep 2009 22:28
gast schreef:Want ik acht een kind van 13 NIET in staat alleen zulke keuzes te maken.
08 sep 2009 22:29
LeoH schreef:Als zoiets aan de hand zou zijn wel degelijk een fors financieel probleem dus....
08 sep 2009 22:30
Rad911 schreef:Ik kan maar één conclusie trekken: De Duivel heeft geen kinderen....