Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 16:22

Voor alleen die koppeling zou ik hem niet laten staan. Als de auto je verder bevalt, AKK-tje en actie :-) Succes!

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 18:14

+1. Je hebt i.i.g. een verse koppeling!

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 18:24

Indien de voorzijde vol zit met steenslag, de mat onder de bepalen volledig naar zijn grootje is, de bestuurdersstoel is doorgezeten, de auto rammelt, olie verbruikt, slecht start, lage oliedruk heeft, dan zou ik hem niet nemen, maar anders vind ik een nieuwe koppeling bij 60k geen zorgenkindje :wink:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 18:33

als de prijs, kleur, uitvoering ok is en interieur netjes waarom niet langs de specialist voor een AKK, die kan echt wel zien of ie onderhoudstechnisch ook ok is :!:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 20:02

Ik weet niet waarom je steeds weer een nieuw onderwerp start. Je gaat eerst op zoek naar een auto die aan je wensen voldoet. Zit er een kloppende historie bij? Dan ga je onderhandelen en een AKK laten uitvoeren. Bij positief advies schaf je hem aan. Bij verbeterpunten laat je de verkoper, die in orde maken. Bij negatief advies gaat de koop niet door. Een koppeling vervangen bij 60K kan indien de koppeling niet goed gebruikt wordt. Dat kom je overigens vaak tegen. In de racerij worden ze veel vaker vernieuwd. :wink:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

31 dec 2009 23:58

misschien ging de vorige eigenaar graag naar de camping..

Afbeelding
Afbeelding

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 10:17

Nog wel eerste blok dan? :mrgreen:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 12:39

Vervelend hoor, zo'n nieuwe koppeling.
:popcorn:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 13:54

Pieter_996 schreef: Ik heb de mogelijkheid een 911 als onderdeel van een verhuisboedel te importeren vanuit de US en vanwege het grote prijsverschil is dat erg interessant.

Pieter_996 schreef:Mannen, daar ben ik weer. PS, gaat om een 2003 Carrera 4S

Koppeling daar zijn de Amerikanen niet zo mee thuis, en het grote prijsverschil met een 7 jaar oude 996 4S zie ik persoonlijk niet. Reken eens uit wat je voordeel zou zijn na een jaar bezit. :wink:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 17:49

Op zich niks mis mee als de koppeling onlangs vervangen is. Er zijn nu eenmaal mensen die er niet goed mee overweg kunnen.
Je kunt je dus hooguit de vraag stellen hoeveel gevoel de vorige eigenaar met de auto (en techniek) heeft gehad.
Als de auto verder goed is (AKK) dan zou ik hem er niet om laten staan.

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 17:59

Als de factuur aanwezig is dat er daadwerkelijk een nieuwe drukgroep in de P is geplaatst, alleen maar blij mee zijn! Nieuw is nieuw.

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 18:05

de vraag is natuurlijk of deze meneer altijd netjes warmgereden heeft...
en regelmatig de blaadjes voor de radiator weghaalde...

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 21:28

Kan ook uit voorzorg zijn vervangen.
Bij een 996 is de krukaskeering een bekend probleem, indien deze vervangen word moet heel de versnellingsbak los en kan de koppeling vrij eenvoudig vervangen worden (waar dat normaal erg veel arbeid kost).
Misschien eens naar de rekening vragen en kijken of er een combinatie is van verschillende werkzaamheden.

Succes!

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 22:01

De motor van een 996 is ook een bekend probleem.
Misschien is de motor vervangen en is toen ook maar de koppeling meegenomen.
:wink:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 23:17

:mrgreen:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

01 jan 2010 23:27

wolf schreef:de vraag is natuurlijk of deze meneer altijd netjes warmgereden heeft...
en regelmatig de blaadjes voor de radiator weghaalde...

:res: :mrgreen: :salut:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

02 jan 2010 10:59

Ook ik zou er een auto niet om laten staan als bij de AKK positief bericht over de auto wordt gegeven! Wellicht had de vorige eigenaar een zware linker voet :mrgreen:

Re: Porsche met 60k en nieuwe koppeling laten staan?

02 jan 2010 11:00

Naast linkshandigen hebben we nu ook een catagorie linksvoetigen :?: :shock: :mrgreen:

Kent iemand deze 996? (78-GJ-TB)

04 jan 2010 11:18

Gaat om een 3,4 Carrera uit maart 2000 die bij Meereboerkoster te koop staat. Auto heeft een heerlijk lage km stand (71K) en eigenlijk is dit de uitvoering die ik zoek. Graag hoor ik weer vna jullie. Ook voor tips over vroege 3.4 996-en (zoekfunctie heb ik gebruikt). Daarnaast zou ik graag advies willen over mogelijkheden voor aankoopkeuring ergens in de kop van Noord Holland (daar staat de auto, vandaar)

Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?

04 jan 2010 11:28

De kans is niet zo groot dat wij al die auto's kennen. Wij kunnen wel een reactie hierop geven. Ik snap overigens niet waarom je steeds weer een nieuw onderwerp start, maar dat had ik al een keer geschreven. Lijkt een nette auto met een stevige prijs. Als die jou bevalt dan een AKK laten uitvoeren. Het is zo wie zo handig om dat een keertje te doen, dan weet je in de toekomst waar je op moet letten. :wink:

Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?

04 jan 2010 11:28

Welkom! Wat voor tips wil je over vroege 3.4 996-en? Voor aankoopkeuring: Waalgarage te Broek in Waterland of Rob Goossen te Uithoorn.

Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?

04 jan 2010 11:30

70-80K, typische plofstand. stukje gevarenzone. stukje gevaarlijk leven op de rand. :mrgreen:

Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?

04 jan 2010 11:35

barolo schreef:Ik snap overigens niet waarom je steeds weer een nieuw onderwerp start, maar dat had ik al een keer geschreven.


Opgelost :wink:

Re: Kent iemand de 78-GJ-TB?

04 jan 2010 11:36

wolf schreef:70-80K, typische plofstand. stukje gevarenzone. stukje gevaarlijk leven op de rand. :mrgreen:


Excuses aan iedereen voor het starten van een nieuwe thread, dat was wellicht onnodig.

Mijn vraag, haalt een AKK ook de problemen aan het licht die vermeld stonden in het engelse artikel over scheuren in de cilinderbanken? Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven en om nou na 3 maanden met een kappotte motor te zitten zou een beetje afbreuk doen aan het realiseren van de droom

Re: Advies gevraagd door een P rookie (996)

04 jan 2010 11:41

Bij 'n AKK kijken ze (vooralsnog) niet in de motor ...

... en als in de toekomst kijken mogelijk was, dan zaten de meeste van ons niet hier, maar ergens onder 'n palmboom :mrgreen:

AKK geeft 'n algehele indruk (status-rapport) over de auto en 'n indicatie van de te verwachte kosten op termijn :idea:
Plaats een reactie