Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 14:18

Afbeelding

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 14:19

drknauf schreef:net of wij af en toe niet rammelen of dat er wat los zit bij ons :wink:


Benen bij elkaar houden hé :shock:

He Marcel niet zo happen hoor, heb je nog niet gegeten :?: :mrgreen:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 14:20

Ik heb de teller nu op 115k staan en van problemen met draagarmrubbers is totaal nog geen sprake. Ook dat is heel afhankelijk van wat de auto in zijn leven heeft meegemaakt maar zie ik ook niet als een onoverkomelijk probleem.

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 14:35

Marcel is (net als ik) enthousiast over de 996. :res:
Een beetje tegengas geven tegen al die stakkers met hun ouwe rommel kan geen kwaad. :mrgreen:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 17:35

Wanneer is iets oud?...... :popcorn:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 17:47

Het prehistorische luchtkoelerstijdperk toen alles nog goed en onbedorven was :mrgreen:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 18:19

:shock: alles ouder dan 1 997



:mrgreen:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 18:49

89

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 19:39

Het voorjaar van 1997 verliep voorspoedig. Veel zon en ook wat regen. De bloei vond in de tweede en derde week van juni plaats. De junimaand verliep goed. Juli was koel en regenachtig.Begin augustus was het fraai zomerweer en het weer bleef tot de eerste week van oktober stabiel , hoewel het aan het einde van september relatief koud was.
In dit jaar werd mijn P gemaakt..allles werd toen beter

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 19:57

Ja dat was een goed bouwjaar, zo rond mei leggen alle vogels een ...... :cheers:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 23:48

gast schreef:89 jaar oud? Toen waren er nog geen Porsjes toch?


Echt wel:
Afbeelding

In 1921 ontwierp Ferdinand Porsche de Sacha met een 1000 cc 4-cilindermotor. De open tweezitter haalde 145 km/h.
Tevens bouwde Porsche in die tijd al motoren voor Daimler Benz.
Nog niet als zelfstandig bedrijf maar de sporen waren al verdiend.

:salut:

Re: rammels in 996?

26 jan 2010 23:51

1989. voor de luchtzakken. en dergelijk spul.

Re: rammels in 996?

03 feb 2010 17:40

ik heb toch echt wel rammels bij beide a-stijlen daar waar zij bij het dashboard komen.
gewoon plastic over plastic gekraak.

dus rammelen kan wel en dat heeft echt niets met onderhoud te maken ...

Re: rammels in 996?

03 feb 2010 17:52

Beide waarschijnlijk......

Re: rammels in 996?

03 feb 2010 17:54

Hallo,

Je weet toch dat de voorruit verantwoordelijk kan zijn voor allerlei gekraak. Daar kun je bij Porsche een vloeistof voor krijgen die je met perslucht in de kunststof-omlijsting moet blazen. Mijn voorruit is inmiddels kraakvrij. Om de zo veel tijd 'smeer' ik de voorruit. Gekraak (gerammae)was niet te harden.

De eerste behandeling heeft Porsche Centrum Eindhoven voor me gedaan (gratis). Gezien hoe makkelijk dat ging. Vloeistof gekocht en nu dus zelf. Proberen meer dan waard.

Gr.

Jo996

Re: rammels in 996?

03 feb 2010 17:59

Weer wat geleerd. Porschevloeistof die je met perslucht in de kunststof omlijsting moet blazen om je voorruit kraakvrij te krijgen :res:

Re: rammels in 996?

03 feb 2010 18:10

gast schreef:

Persoonlijk hanteer ik bij Porsches de vuistregel: alles ouder dan 1997

:popcorn:

Pf,ben ik weer gerust 8)Die van mij is van '97 :mrgreen: :wink:

Re: rammels in 996?

04 feb 2010 16:04

jo996 schreef:Hallo, Je weet toch dat de voorruit verantwoordelijk kan zijn voor allerlei gekraak.


nee dat wist ik niet - maar bij mij is het gekraak duidelijk van de binnenn bekleding van de a-stijl.

Als ik er opdruk is het weg ....

Re: rammels in 996?

04 feb 2010 17:42

helaas kan ik moeilijk als ik rij continue op de rechte a-stijl bekleding drukken ...

tezij ik de armen van een oerang-oetang had :mrgreen:

mmm ze zijn wel zo behaard alleen niet zolang :scratch: nou dat wordt een inkoppertje voor de volgende topic poster :cheers: :ba:

Re: wie weet er een 996 vanaf 2002

25 feb 2010 21:31

nou de ergenis werd me dus toch te groot en heb de zaak maar eens opgelost.

Stukje zwart vilt van de euroshopper in kleine stukjes geknipt en deze vervolgens voorzichtig tussen de a-stijl bekleding en het dashbord gevrot met een klein schroevendraaiertje ...

volledig kraakvrij nu. kosten €1,- en een kopje koffie tijdens de "klus", het eindresultaat : onbetaalbare rust ....
Plaats een reactie