Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

25 feb 2005 7:58

horn schreef:Peter, ik zou dit boek bestellen. Is de bijbel voor een 964 rijder met bijna alle info erin die je ooit maar nodig zal hebben. :wink:


Touché :!: :lol:

Zeker in Peter zen situatie een absolute "Must have" :!:
Pet cdeetje en de workshopmanual erbij ... en hij komt zen garage nie meer uit ... :lol: :wink:

Dirk
:!:

25 feb 2005 14:49

Hi Porschisten,

Ik heb die relais vervangen door een nieuwe werkende, maar het werkt nog niet. Dit weekend probeer ik nog de sensor te vervangen.
Alhoewel.. ik zo nu een beetje het idee krijg dat het de centrale ( binnenin de wagen met de bedieningsknoppen ) is die mij parten speelt.
Ik heb ondertussen the workshop manual en de PET. en kon zien dat de rear blower ook zijn aansturing moet krijgen van dat ding. Blijkbaar zitten nog frontblowers in die wagen, en deze kan ik ook niet doen werken. Dit stuk vervang je waarschijnlijk niet zomaar om even te proberen. Wel hoor ik de servo's bewegen als ik aan die knopjes speel. Dus, er is toch nog iets wat werkt :-). Ik las ergerns dat dit dezelfde centrale is als in de 944, dus ietske makkelijker te vinden missschien.
En ik die dacht dat een porsche "simpelweg een mooie eenvoudige wagen "was :-).
Is dit boek echt nog een extra aanvulling op de repair manual (de 7 delige) en de PET ?

Grtz..
Peter

25 feb 2005 18:20

Peter,


Nogmaal CHECK SIMPLE THINGS FIRST ... vervang nou ff die voorschakelweerstand ... als die stuk is saboteerd die de hele werking van het systeem.
Ik dacht destijds ook dat mijn verwarmingsunit stuk was ... zelf een specialist stelde die analyse ... en ook die had het mis !!!
Ik ben toen zelf heel het systeem gaan analyseren en heb toen uitgevonden dat de temp sensor, voorschakelweerstand en 2 servo's stuk waren. Kostprijs was amper 120€ ... een nieuwe unit ... daar wordt je ff duizelig van.
Al is het natuurlijk zeker niet uitgesloten dat ze stuk is ... maar laat dit het allerlaatste zijn wat je vervangt :!:

En tsjah ... denken dat een Porsche een eenvoudige auto is ... valt dat ff lelijk tegen hé ... :wink:

Dat boek is zeker een goede aanvulling op de workshopmanual ... het boek beschrijft een boel andere zaken dan de wshopm.

Dirk
Succes :!:
:wink:

01 maart 2005 20:24

Ik dacht onmiddellijk toen ik het begin van de topic las dat ik de wagen al kende... dat gat in die verwarmingsbuis was ik al ergens tegengekomen...

Ik ben de wagen ook gaan bekijken...

04 maart 2005 21:37

PeterDeleu schreef:Hi Porschisten,


En ik die dacht dat een porsche "simpelweg een mooie eenvoudige wagen "was :-).

Grtz..
Peter


In dat geval is een 964 een beetje ongelukkige keuze. Ik vind dat er toch wel opvallend veel kapot is aan je auto. Ik zou hem echt door een specialist is helemaal laten nakijken en ff aan de computer hangen.

Succes ermee!

04 maart 2005 21:38

testdriver schreef:Ik dacht onmiddellijk toen ik het begin van de topic las dat ik de wagen al kende... dat gat in die verwarmingsbuis was ik al ergens tegengekomen...

Ik ben de wagen ook gaan bekijken...


En toen...... :?:

04 maart 2005 22:52

Wel ja... ik denk dat ik leergeld zal betalen aan die auto.
De carroserie is ondertussen al bekeken door een specialist, en die ziet er nog goed uit. Mooi recht maar niet stofloos herlakt.
HEt is een zwarte wagen, en elk stofke valt natuurlijk op.
Er zit een deur op waar mee geknoeid is, maar ik heb ondertussen al een nieuwe deur. Een cupspiegeltje ontbrak, die zoek ik nog.
Een kenner reed al met de wagen, en volgens is de motor nog pittig genoeg en draait mooi stationair. De motor is niet volledig droog, maar ook niet nat. Tapijtjes zijn binnenin al wat opgekruld.
HEt achterspoilerke werkte toen wel, maar ondertussen niet meer. Het stuurdoosje is kapot denk ik. Dan werkt de verwarming ook niet meer.. en dit zal ook de stuurdoos zijn die kapot is.
......
Ik betaalde 15.000 euro voor die wagen, ik heb dus nog een beetje over om de wagen goed te krijgen. Ik hoop met 7500 euro de wagen proper en goed te krijgen.
Dus.. momenteel een slordig uitziende wagen, maar de basis blijkt goed te zijn. Geen wagen die door een autohandelaar met reputatie kan worden aangekocht om zo door te verkopen.. maar wel een wagen voor liefhebber die tijd en interesse genoeg heeft om die op te lappen.

29 jul 2005 13:08

Peter,

Als je verder nog vragen hebt over die spoiler, ik weet er ondertussen aardig wat van.... laat maar horen of ie het ondertussen al doet (beetje laat dit topic gezien...)

Wel een vraag van mij aan jou...: de witte en groen draad die naar het controlelampje lopen in een van je meters... kan jij zien wat voor bolletje / ledje daar aan hangt? Dat is het enige waar ik nog niet uitkom...

Succes,

Hans 3.2

30 jul 2005 0:31

Spoiler werkt ondertussen terug, ja.

Ik wil je wel helpen, maar ik begrijp je vraag niet goed vrees ik

01 aug 2005 10:33

Als de rear blower niet werkt dan kan dit ook een vroeg tijdig overlijden van de tandtriem van de verdelers betekenen, toch?

Hoe erg is het overigens voor de (na) koeling als de rear blower niet werkt. Bij mijn Porsche waren ze hem vergeten aan te sluiten...

Is er overigens over nagedacht dat ozon ook gevaarlijk voor ons is??? De ozon komt uiteindelijk in de auto terrecht.
Plaats een reactie