Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 maart 2010 22:51
Gister werd mijn P gewassen op mijn werk door een bedrijf wat op locatie wast.
Kreeg hij een boete van 300 euro vanwege het wassen op de openbare weg...
27 maart 2010 22:56
Lekker dan
Zeker millieu vervuiling of zo
27 maart 2010 22:58
Hij doet het al 3 jaar en nog nooit wat van gehoord...
Maar volgens mij mag je inderdaad je auto niet meer op straat wassen.
27 maart 2010 23:42
Misschien valt het onder de categorie "Wildplassen"
27 maart 2010 23:56
Bij het wassen van een auto komen vele schadelijke stoffen vrij die in het milieu terecht kunnen komen.Per auto komt er zo'n 375 gram van deze stoffen vrij. Wist u dat tijdens het wassen van de auto op straat 100 ton milieubelastende stoffen het milieu in spoelen per jaar? Dit is één van de schrikbarende conclusies van het onderzoek dat BOVAG heeft laten uitvoeren. Wanneer u uw auto bij u voor de deur wast, komen deze schadelijke stoffen zoals zeep, vetten en oliën in de hemelwaterafvoer terecht.
Op deze wijze spoelen jaarlijks 100 ton milieubelastende stoffen (exclusief het water) in de bodem en het oppervlaktewater. Autowassen op straat is officieel verboden in Nederland maar veel gemeentes handhaven deze regelgeving niet. Zo ook de Gemeente Leusden. Een milieubewust alternatief voor het autowassen op straat is de auto laten wassen bij een professioneel autowasbedrijf. De Nederlandse
burger kan zo zelf op eenvoudige wijze het milieu ontlasten. Professioneel autowassen is schoner, sneller en gemakkelijker. De mens is zich steeds meer bewust van het belang van een schone leefomgeving, maar beseft vaak nog onvoldoende dat het autowassen op straat belastend is voor het milieu.
Lekker met een emmertje sop je auto wassen; het is een heimelijk genoegen van mening man. Maar zoals met veel dingen die leuk zijn, schept de overheid er een duivels genoegen in om het te verbieden. Autowassen op straat is milieubelastend. Daarom is het in steeds meer gemeentes taboe. Het alternatief is de wasstraat: zo’n gigantische installatie met zware, stroomvretende borstels, vele liters rondspattend water en chemicaliën. En vergeet het drogen niet. Als mijn vrouw haar föhn inschakelt, zie ik het licht in de badkamer even zwakker worden, dus je wilt niet weten wat die heteluchtkanonnen in de wasstraat verbruiken. De autowasbranche zegt dat hun methode minder milieubelastend is dan mijn emmertje sop, maar ze hebben mij nog niet overtuigd.
Hoe dan ook: op de naleving van regels moet worden toegezien, ook als het om een verbod op autowassen gaat. In mijn stad doet de gemeente dat voortvarend. Speciaal opgeleide ambtenaren rijden met oude, dieselgestookte busjes de hele dag stapvoets door de wijken. Op zoek naar de allerlaatste onverlaat met een emmertje sop.
28 maart 2010 0:23
Ach, Sigi, die millieubelastende stoffen op een auto komen ook weer uit het millieu, op die 20 cc zeep na dan. Is dus een beetje lood om oud ijzer.
Goeienavond allemaal....
28 maart 2010 0:31
.... dat is dus het eerste wat ik ga doen als'tie terug is van de garage: Met een emmertje voor de deur wassen!
ik ben dan dus ook een miljeucrimineel
28 maart 2010 7:29
Moguhh allen, zal nog geen ontbijt maken, anders droogt het maar uit.
Wel koffie apparaat van J-M aangezet, dus die smaakt alvast.
28 maart 2010 8:07
goeie smorgens maukers
zeker vroeg voor de zondag maar ja de F1 he
zo net de start gezien. nu eerst het ontbijt maar maken

gowiw zondag gewenst en voor de assen gangers, tot straks
28 maart 2010 8:39
Goeiemorgen, lekker onbijtje.
Het weer is hier tot nu toe prachtig. Ik dacht dat het zou gaan regenen.
Autowassen op mijn eigen oprit is voor mij een vorm van ontspanning. Je maakt op die manier ook nog eens een praatje met je buurman.
De eerste gemeenteambtenaar die daar over komt zeuren zal ik de haren wassen met de inhoud van het emmertje
Geniet van het mooie weer.
28 maart 2010 9:07
Goedemorgen, ben van prachtige F1 aan het genieten, maar zal toch ff een bakkie doen! Eentje voor de zondag uiteraard

Fijne dag
28 maart 2010 9:35
Morgen allemaal

..... fijne zondag allemaal!
28 maart 2010 11:02
Morruguh Maukers,
Origineel ontbijt van onze Paashaas met muziek van Smoontje op de achtergrond uit het Disco onderwerp. Ik geloof dat ik eerst de handleiding moet bestuderen van die Espresso machine.
Today it is Pday.
28 maart 2010 11:30
Moge allen,
Zo, straks een even lekker voor de deur de auto wassen

Is tegenwoordig echt een 'midlife crisis' ding... En een goed gevoel dat dat geeft. Net zoiets als voor je 16e op een brommer rijden
Enjoy
28 maart 2010 11:36
goede morgen allemaal.
jah ga ik ook maar is doen de 924 eens lekker wassen
deze week er 500km mee gereden
28 maart 2010 23:21
Sloopliedje
een kussen twee kussen
slaap maar lekker lang
een kussen voor je hoofd
en twee kussen op je wang
een kussen twee kussen
slaap maar lekker zacht
een kussen voor je hoofd
en twee kussen voor de nacht
truste allen!
29 maart 2010 5:54
Goedemorgen allemaal,
Mijn beurt om het ontbijtje voor jullie te maken.

Fijne dag.
29 maart 2010 6:07
goeie smorgens maukers
lekker Ber kan ik zo aanschuiven
werkse
29 maart 2010 6:33
Moghu, het gaat weer een lange dag worden vandaag voor mij.
Dus wellicht tot morgen.
Werk ze!!

..en een potje thee
29 maart 2010 7:40
Moguhh allen, lekker aanschuiven voor ontbijt.
Straks op controle naar de tandarts, en dan weer wat hobbyen.
29 maart 2010 7:46
Verse Melk uit 'n pak
... hopelijk is niemand anders vergeten dat'ie vandaag
'n uurtje eerder op moe(s)t
MoGgUh
29 maart 2010 8:00
Goedemorgen, gisteren een toertje gaan doen met de bazin, na 10 km stuur uit handen gegeven, en bij thuiskomst weer teruggekregen, om de P in de garage te zetten

Ben blij dat ze het leuk vind

Fijne dag
29 maart 2010 8:03
Morruguh Maukers,
Lekker ontbijtje en dito koffie. Vandaag naar Keulen en lunchen bij Meilenwerk in Dusseldorf. Werkse, Maukse en geniet van weer een mooie Lente dag.
29 maart 2010 9:56
Goedemorgen allemaal!
Werk ze en Mauk ze!
Edwin, goede reis naar Keulen! Ga je met de Porsche?
29 maart 2010 11:05
Goeie morgen (bijna middag) !
Nog 10 dagen werken.....