Re: wat als ... je een projectauto zou mogen bouwen -
05 apr 2010 15:51
Mijn project zou iets makkelijker zijn. Ik wil als ik straks terug ben in Nederland de auto helemaal opknappen, voorzien van stuggere bilsteins, SSI's, minilites achter, en (na overspuiten) bestickeren als de 1970 TDF winnaar:
Dit project heeft als voordeel dat ik 'm smal houdt en makkelijk terug kan brengen in originele staat, terwijl ie er toch weer heel anders uitziet.
05 apr 2010 18:32
Tsja ik heb een paar jaar een 550 gehad en kan beamen dat het echt waanzinnig is om mee te rijden. Het kent echter ook veel nadelen; zeer afhankelijk van het weer (ik had een lage plexi vooruit en in de regen rijden was dus onprettig maar ook echt link), het windgeruis is om gestoord van te worden, het uitlaatgeluid is om doodmoe van te worden (ik had op laatst een straight pipe), niemand wil met je mee rijden (ja de eerste 5 minuten wel ja) en in het begin vond ik de aandacht wel prachtig maar op een gegeven moment ben je al die blikken en camera's echt wel zat. Veiligheid moeten we het ook maar niet over hebben. Dit allemaal gezegd hebbende lig ik nog wel eens in mijn bedje met mijn ogen dicht en dan rijd ik in mijn 550 weer de horizon tegemoet..........WAANZINNIG!!
One day zal ik er weer eentje bezitten maar dan naast minstens 1 andere Porsche.
05 apr 2010 19:30
Sinds ik deze in het museum heb gezien (en geroken) ben ik er helemaal verslingerd aan geraakt. Maar ik zou ook nog zo graag een echte 365 BT5 willen doen, een 914/6 en ga zo maar door...
05 apr 2010 21:57
Tsja dat is the real deal en dus enigzins besides the topic en persoonlijk heb ik de RSK noot kunnen waarderen. Smaken verschillen natuurlijk maar kan mij niet snel voorstellen dat iemand dit als droomproject heeft wanneer je je door niets zou hoeven laten weerhouden.
05 apr 2010 22:01
Ik zou een 986 Boxster RS bouwen. Dus echt licht, zonder overbodige zaken, met kevlar kuipen, lussen aan de deuren, maar ook, indien mogelijk een 3.6 996 GT3 type I motor erin en diens remmen. Verder Alu deuren, beide bagageruimte-kappen alu en natuurlijk geen airco, electrische ramen, spiegels en stoelen. Daarnaast geen bekleding in de bagaruimtes, geen geluidsisolatie, echter wel warmte-isolatie (tegen een warme rug!)
Deel is al ingevuld door de Boxster Spyder, maar nu nog meer ultiem. Doel zou zijn rond de 1000 kg en dan 360 pk.
Super! Of ik kijk op de verkeerde sites of dit gebeurt alleen in de USA. Extreem gaaf om van scratch zo'n ding te bouwen. Misschien dat ik toch eens moet leren lassen