Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
09 feb 2010 10:37
ASW schreef:Guys,
Ik kijk er helemaal naar uit. Ben vanmiddag in Almere geweest bij Guus de Koster (via Google) en heb een helm (Arai GP-5W), handschoenen (Puma Avanti Gloves FIA) en een Balaclava (Puma) gekocht. Net echt

Had je al schoenen dan?
09 feb 2010 12:24
Ga je met handschoenen sneller?
Het zit wel lekker en je hebt goeie grip op je pedalen.
09 feb 2010 13:04
gast schreef:ik hoop dat ik mijn race 914 voor die tijd klaar heb

met gemak toch, das geen werk dat ding opknappen, moet in de late uurtjes wel te doen zijn
Is er trouwens een treintje vanuit/langs eindhoven?
09 feb 2010 13:11
Zat nog wel te twijfelen over schoenen. Wou het gewoon met m'n sneakers proberen. Wat jullie?
09 feb 2010 13:49
Wat dacht je van Moonboots?

... zeg je gaat daar geen F1 rijden , hoor.
09 feb 2010 14:06
Geschikte schoenen zijn heel fijn voor het betere beheersen van het mechaniek.
Moonboots zijn in dat opzicht ongeschikt
09 feb 2010 15:45
Ik kan begrijpen dat het wat lollig overkomt esgigt, maar ik ben niet ervaren met 4 wielen op het circuit. Indien de 'racers' onder ons mij omwille van grip/veiligheid/etc. met klem dergelijke schoentjes adviseren, sla ik dit niet in de wind. M'n P en m'n ik zijn me dierbaar genoeg
09 feb 2010 15:53
Groot voordeel van dergelijke schoenen zijn de relatief dunne zoolen. Daardoor heb je beter contact met je pedalen. Tevens geeft de hoge schoen bescherming bij brand etc..
09 feb 2010 17:56
Als je vaker circuit gaat rijden is het een aanrader ; voor éénmalig of 'weetnognie' zou ik er nog even mee wachten. Zoals the Dude zegt is het gevoel wat je met raceschoenen hebt lekker, de anti-slip en brandveiligheid zijn ook voordelen.
Een ander issue is een brandblusser aan boord ; die zou ik eerder kopen dan de schoenen .... niet verplicht maar wel sterk aan te raden.
Groet, Frank
18 feb 2010 23:57
Heb ook in de Pits gereserveerd.... nog even afwachten of ze plek hebben.
19 feb 2010 19:20
Bevestiging is binnen. Tot 29 april!
20 apr 2010 21:26
Wie weet waar ik voor een redelijke prijs racehandschoenen en een brandvrije overall kan kopen. Op de Porschedagen Spa vond ik de prijzen wat overdreven (110 € voor handschoenen, wel met de naden netjes aan de buitenkant, dat wel dan).
20 apr 2010 22:32
Ik zoek iets verfijders, heb stuurbekrachtging
20 apr 2010 22:43
Zoals op pagina 2 van dit topic te lezen is heb ik hier handschoenen en een helm aangeschaft:
http://www.racehardware.nl/Articles.asp ... at=|4|4.4|
20 apr 2010 22:47
Overall lijkt me niet nodig.
Ik heb deze

en deze

Rijden prettig.

(Momo en Galuppo)
21 apr 2010 0:58
Ik heb altijd een setje handschoenen bij me / beschikbaar.
Gebruikte ze in de GT3 altijd, met het stuur wat ik op dit moment heb vind ik het prettiger zonder handschoenen te rijden.
21 apr 2010 8:05
Zonder handen rijden, is ook een optie, gewoon met het knietje
26 apr 2010 18:01
Wie gaan er nog meer vrijdagmorgen vroeg naar zolder? Ik ga zelf kijken en foto's schieten. Ben even benieuwd of er nog meer die kant op gaan.
26 apr 2010 21:25
Wij vertrekken om 6:30 uur met 2 P's vanuit Maldegem Belgie en zullen omstreeks 7:15 uur op de ring van Antwerpen zitten, maar dat is niet jullie route denk ik!
26 apr 2010 21:49
Ik ga ook die kant op.
Hoe laat weet ik nog niet.
27 apr 2010 0:19
even over de brandblussert, als je hem aanschaft zorg dan ook dat hij erg goed vast zit, je wil dat ding bij een klapper niet door de wagen hebben, kan hard aankomen
en waarom hebbie zo'n ding bij je? iig niet voor jezelf, als er al brand uitbreekt wil je zo snel mogelijk uit de wagen en geen tijd verspillen aan het pakken van een brandblusser.....
27 apr 2010 7:58
He Harry,
Da's niet helemaal waar ; ik kan me nog een situatie op Spa herinneren waarin mijn brandstofleiding scheurde waardoor er benzine op de hete uitlaat lekte en dus vlam vatte. Ik reed in de auto op de baan en merkte dat ie niet lekker liep ( wist, zag of rook door de snelheid dus nog niets van die vlammen ) dus reed het binnenterrein op onder het tunneltje door ( een prachtig vuurspoor trekkend ). Iedereen druk gebaren en wijzen, dus ik begreep wel dat er wat mis was. Snel de auto stil en uit gezet, de brandblusser losgeklikt, op 3 de motorkap open en spuiten met dat ding. Het vuur was in no time uit gelukkig dus ik heb de brandstofleiding gerepareerd en gewoon nog gereden die dag. Zonder brandblusser was ik zonder auto komen te staan ....
Maar goed vastzetten met de stalen spanbandjes die erbij horen is een must ! goeie tip !
Groet, Frank