Matzwart is erg fraai voor een fiets...
Gisteren heb ik m'n fietsen weer 's goed gesmeerd, in de white grease gezet, schoongemaakt, afgesteld, etcetera, enzovoorts, enzoverder: eigenlijk heb ik ze dus voorjaarklaar gemaakt.
Toen ik ermee klaar was, heb ik ze maar even gefotografeerd:

Links m'n Cannondale Caad3 MB: dat is eigenlijk een cyclocrosser, maar aangezien ik er (sinds een half jaartje) ook nog een mtb bij heb, heb ik er racebandjes opgelegd en gebruik ik de fiets als race-fiets.
Het is een alu fiets met carbon (Spinergy Rev-X) wielen, zadelpen, zadel, opzetstuurtje, bidonhouders, etcetera. Verder is de fiets voorzien van een Headshok voorvering met lock-out (weliswaar maar 5cm veerweg, maar niettemin) en van HS33 Magura hydraulische remmen (de enige onderdelen die 'zwaar' zijn, maar ze hebben wel een fantastische 'stopping power')
Even een paar fotootjes van m'n Caad3 MB:

Een half jaartje geleden heb ik een afgeragde Super V SL voor niet al te veel geld op de kop getikt. Het frame verkeerde nog in redelijk goede staat en ik heb de beschadigingen zelf met matzwarte autolak bijgespoten en dat is ongelofelijk goed gelukt: je ziet geen overgangen, het zit er superstrak op en je ziet niet eens dat/waar het frame beschadigd was. Vervolgens heb ik een lekker breed (carbon)stuur gemonteerd (dat vind ik fijn fietsen) en Spinergy wielen (die ik nog in de garage had hangen; ik heb er nooit afstand van kunnen doen toen ik m'n vorige mtb verkocht, simpelweg omdat ik ze zo ontzettend mooi vind). Ook deze fiets heeft Headshok (met een grotere veerweg), een carbon zadeltje en bar-ends. Sram erop en knallen maar...
Een paar fotootjes van m'n Super V SL: