Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

27 aug 2010 22:50

klepgeleiders/olieschraapveren/carterontluchting: who knows?
vind het ook niet zo interessant.

:drive: = interessant :D

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

27 aug 2010 23:05

:lol:

mwa... stiekem houd je het toch wel goed in de gaten, anders wist je ook niet wat het verbruik zou zijn... ;)

maar idd, niet zeuren, gewoon scheuren! (al overdrijf ik het nu wellicht ook ietsje...)

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 7:10

Paul II schreef:Wordt alleen maar wat flauw van het bijvullen
[/quote]
Dat bedoel ik, zit er in een 997 eigenlijk (weer) een peilmeter?

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 9:24

Meter op dashboard ja en weer peilen met stationair draaiende motor, net als bij de echte, luchtgekoelde.
Geen peilstok.

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 14:00

donkey schreef:Ik denk dat de meeste P's een beetje olie horen te gebruiken als je dat met ze doet waar ze voor gemaakt zijn: af en toe voluit gaan.

Verbaas me wel over de cijfers van Sir M. en pat69 maar neem aan dat het veroorzaakt wordt door wat donkey schrijft: gebruik de P. waar hij (ook... :P ) voor gemaakt is :wink:
Zeker niet constant, wel af en toe (circuit ook).


.... Ik ben er een aantal maal mee naar het circuit geweest en gebruik hem zeker wel waar voor hij bedoeld is ! De MK2 staat trouwens wel bekend om z'n olie verbruik, zelfs tot 1 liter/1000 km.

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 15:25

De MK2 staat trouwens wel bekend om z'n olie verbruik, zelfs tot 1 liter/1000 km.
:shock:

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 21:29

Beter een klein beetje te veel olie, dan een klein beetje te weinig... :drive:

Zou het persoonlijk wel in de gaten houden. Mocht het verbruik bij vergelijkbaar gebruik duidelijk meer worden, dan eens nadenken over wat te doen.

Zolang deze hetzelfde blijft geen zorgen maken denk ik. Zo zie je maar weer, elke P is uniek! (nog steeds).
Laatst bijgewerkt door Justin op 28 aug 2010 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

28 aug 2010 21:31

Ik denk dat we nu al 2 paginas over geen probleem aan het praten zijn. Is gewoon een normaal verschijnsel wat in deze niks met slijtage of defecten te maken heeft.... dus volgens mij kunnen we er over ophouden :wink:

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

29 aug 2010 12:45

Dan kan je wel 95 procent van de topics hier sluiten...

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

05 sep 2010 11:06

Paul II schreef:
Het door mij genoemde verbruik wordt door geen enkele dealer als bijzonder ervaren.


Klopt inderdaad. Bij de dealer kijken ze enorm op van het feit dat mijn auto 8.000 km er over doet om een liter olie te verbruiken. Schijnt bijzonder weinig te zijn en dan ook nog met regelmatig hard werken!

Heb wel 5W50 in het blok zitten overigens.

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

05 sep 2010 12:26

Die dikte heb ik er nu ook in dus eens zien ...

Re: Roken van een 997 GT3 bij koude start

07 sep 2010 12:01

Die (omgekeerd rubber) klep is ook bij een GT3 te plaatsen, scheelt wel een aantal PK's (volgens een kennis)


Dat doen we dus niet.........
Plaats een reactie