Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 0:57

Maarten schreef:Vrees van niet. Kijk maar eens op early911s. Ding is feitelijk door Porsche tijdens een fabrieksrestauratie volledig verkloot. En de prijzen die tijdens dit soort veilingen worden betaald gaan nergens over!

was ik stiekem al bang voor. qua oldtimer houdt ik het dan maar bij mijn Buick :drive:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 5:06

gast schreef:911T is eigenlijk duurder dan een 3.2 en veel duurder dan een 3.0SC als je de kwaliteit met elkaar vergelijkt. Mag ik het zo stellen?


Kwaliteit misschien niet direct, maar wel qua 'prijs per pk'.
Vooral nu je een GT3 hebt, denk ik dat een T-tje je qua snelheid (niet zo zeer qua beleving) gaat tegenvallen. Heb geen ervaring met een 'E' or 'S' maar qua budget is een 3.0 SC of een 3.2 dan een betere keus als je niet een te groot vermogenverschil wilt.

Je kan altijd nog de bumpers vervangen als je originaliteit niet belangrijk vindt.

Verder heeft de 911 een hoop verbeteringen meegekregen sinds 1964, dus ja, als je het zo bekijkt is een 3.2 kwalitatief ook beter dan alles daarvoor.

Leuk luxeprobleem! 8)

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 8:02

Kleine mening van mij. :oops:

Ga voor eentje van voor '75, dus voor als ze verzinkt waren, zijn kwalitatief beter van beter metaal dan die daarna.
Ik weet nu het verschil wel. :idea:

En als je er een van na '75 wilt kopen, laat dan een goede carrosserie check doen,
of een waarvan je weet dat hij volledig gerestaureerd is met documentatie, zodat je geen dicht gesmeerde koopt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 9:03

ik zeg
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=27248

maar wel in die kleur :thumleft:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 9:18

patrick911 schreef:Kwaliteit misschien niet direct, maar wel qua 'prijs per pk'.
Vooral nu je een GT3 hebt, denk ik dat een T-tje je qua snelheid (niet zo zeer qua beleving) gaat tegenvallen. Heb geen ervaring met een 'E' or 'S' maar qua budget is een 3.0 SC of een 3.2 dan een betere keus als je niet een te groot vermogenverschil wilt.

Je kan altijd nog de bumpers vervangen als je originaliteit niet belangrijk vindt.


Je kan het ook net omgekeerd bekijken, doordat hij nu al een snelle GT3 heeft is hij al wat verzadigd op dit vlak en is zo'n GT3 perfect complementair met een mooie klassieker; early 911 of 356 (zou ik ook niet zomaar uitsluiten).

Bumpers vervangen gaat niet zo makkelijk denk ik, de voorklep was vroeger toch helemaal anders (naar beneden gekruld).

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 9:45

Bij een klassieker gaat het niet om de snelheid IMHO. Lekker toeren, genieten van het typische boxer geluid en de looks. Het was toen zo, des te sneller, des te oncomfortabeler. E en S zijn sneller en feller dan een T, maar als je wat langere ritten wil maken kan dit ook een nadeel zijn. Ik heb in mijn T al echt genoeg na een dag sturen zonder enige bekrachtiging op de auto en dan is die nog redelijk tam.

T-jes zijn ook geen mietjes. Ook best snel, zeker in 2 en 3. Een klassieker koop je niet voor de snelheid, want dan valt alles tegen t.o.v je GT3. Maar voor wat je beschrijft voldoet een T net zo goed als een E of S. En scheelt je ook in aanschaf. (Zeker t.o.v een S)

Probeer gewoon eens te rijden in zo'n oudje. Kun je kijk of het wat voor je is. Het blijft een oude auto met alle minpunten van dien en is daardoor niet voor iedereen.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 10:00

gast schreef:@ Ries: geel is de enige kleur waar totmbo een veto overheeft uitgesproken.


Wat?
Heeft ze de mijne wel eens gezien?? :lol:

Hij is te koop..... :wink:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 10:04

Godspeed schreef:Bumpers vervangen gaat niet zo makkelijk denk ik, de voorklep was vroeger toch helemaal anders (naar beneden gekruld).

Klopt: de zgn. longnose.

Uitgangspunt van je vraag blijft toch wat je ermee wilt (gaan) doen. Gewoon beetje toeren op zondagmiddag of weken weg door heel Europa. 3.2 zal in dit laatste geval wel stukje comfortabeler zijn. Zoals elk nieuw type auto toch een stukje beter en comfortabeler is dan het vorige!

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 10:35

G-model zeker geschikt voor langere ritten. Best comfortabel te noemen. Twee keer heel italië mee doorgetoert, tot zelfs Amalfi (onder Napels) Ook genoeg power van rond de 200 pk. Redelijk probleemloos qua onderhoud. Verzinkt zegt inderdaad zeker niet alles, ben ook veel roest tegen gekomen. :pale:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 10:58

Ik zou voor een oudje gaan als ik jou was. Groot contrast met wat je al hebt en dat maakt het leuker. Waarom zou je op zoek gaan naar een auto die in welke vorm dan ook lijkt op wat je al hebt? valt er weinig te kiezen en gaat de lol en snel vanaf.

Een late 356 lijkt mij (als speedster rep rijder) zeker rijdbaar, ook op langere stukken van een paar uur tot een kleine dag. Als je het over looks en charme hebt, gaat er toch niet veel boven de 356.

Met een klassieker is de rit op zich al het begin van de vakantie. Als je er rekening mee houdt dat je niet in een dag naar zuid Frankrijk knalt, dan moet het prima te doen zijn.

Als je een cabrio wilt, kun je ook eens kijken naar een 3.2 speedster... zijn best betaalbaar deze tijd heb ik begrepen.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 11:53

een 3.2 speedster betaalbaar? Heb ik iets gemist, of heb jij een andere maatstaf, tuurlijk is betaalbaar persoonlijk, maar volgens mij doet een 3.2 speedster rond de 60K... :shock:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 12:11

.. maar dan heb je geen lage Km-stand :wink:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 12:22

Uitzoeken maar :arrow: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... =&p_page=3 8) :twisted:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 20:05

@gast; Wacht je tot 1 april om te vertellen dat dit een grap is, of doe je het nu?

Wel stoer dat je als watercoolerfan op zoek gaat naar een klassieke luchtkoeler!

Persoonlijk vind ik van de oudjes de 911 met chrome-bumpers (dus van voor 73?) het gaafst. :thumleft:
Laatst bijgewerkt door porsje911 op 23 sep 2010 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 20:27

Kan je geen raad geven Marcel i.v.m welke te kopen, maar kan je wel het volgende zeggen, ik kan in principe kiezen om te gaan toeren in mijn ouwetje of de nieuwere van mijn pa. Keuze is snel gemaakt, het ouwetje :thumleft: Doen , kopen zo een ouwe, pure nostalgie als je daar mee rijd :D (maar moet wel zo orgineel mogenlijk zijn in mijn ogen)

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

23 sep 2010 20:34

Ja hoor ik zie het nog gebeuren, blindieman wordt de nieuwe wolf :ass: :mrgreen:


Tip van mij: neem een enigsinds aangepaste 3.2, dan rij je (met de juiste bestuurder erin) de meeste GTdrietjes gewoon zoek! :mrgreen:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 1:56

Marcel (de waterkoker) aan de lucht? :roll:

Wat is hier gebeurt? :mrgreen: ik ben er even niet.... en als ik dit lees :thumleft:

Het begrip 'klassieker' is wat men zelf schaalt onder klassieker! (gevoel, smaak ed.)
Een echte klassieker is de 356, een ICOON de 911! en dan de eerste serie...

De 3.2'tjes en 964's zijn maar opvolgers/faceliftjes van de destijds goedverkopende ronde lampen (tenminste dat is mijn idee)! Ze hadden dit model er nooit uit moeten doen :bang:
Maar uiteraard vind ik alles tot EN met de 964 :thumleft: want ze lijken op elkaar :cheers: :ba:

Toen de 993 in de verkoop ging werden de verkoopcijfers al minder, dat kwam waarschijnlijk omdat de voorgevel verandert werd, en mensen houden niet van veranderingen.... maar de crisis begon bij Porsche eigelijk in 1997/1998...! :!: En uiteindelijk zijn we verkocht aan VW :bang: Door die :flush: misstap. :mrgreen:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 10:18

Ik geloof dat als ik eentje naast de GT3 zou kopen ik een sc cabrio zou nemen. De sc is net wat lichter, waardoor 'ie een nog wat 'klassieker' gevoel geeft dan de 3.2. En een cabrio omdat open rijden zo lekker is. Je hebt al een dichte, dus waarom geen open auto erbij. Ik heb heel wat vakanties met mijn Cobra rondgereden in europa. En over de b-weggetjes in landen als Frankrijk en Italie in een open auto is eigenlijk gewoon het mooiste wat er is. :drive: :drive: :drive:

Waarom ik dan een dichte 3.2 heb :?: Omdat ik er dagelijks mee rijdt, is een 3.2 net even meer auto. En dicht omdat het mijn enige 911 is, dus wilde ik de mooiste en in een cabrio passen de kids nog wat minder goed. Maar dat open rijden mis ik vrijwel dagelijks :(

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 11:45

de Fiscalist schreef:
Met een klassieker is de rit op zich al het begin van de vakantie. Als je er rekening mee houdt dat je niet in een dag naar zuid Frankrijk knalt, dan moet het prima te doen zijn.



En zelfs dat is geen probleem, ik heb al meermaals tripjes gedaan van meer dan +/-1400km op een dag met die oude badkuip.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 12:53

@Paul :res:

@Marcel :thumleft:

Zou in jou geval gaan voor een pre impact (longnose) met een 3.0 blok.
De mooie looks en lijnen en toch nog een beetje vermogen ( wel de remmen en ophanging aanpassen!!) Was ook mijn eerste voorkeur


Suc6 met je keuze,ben benieuwd 8)

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 13:18

als je je creditcard meeneemt kan je hem gelijk meenemen :D je gaat genieten

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

24 sep 2010 13:23

Alles is te koop,behalve.........

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

25 sep 2010 0:21

Hee Marcel , top dat je op zoek bent naar een oudje .!
Zoals horn altijd schrijft "wie betaalt bepaalt ' .
IK denk dat jij snel uitgekeken bent met een 3.2 .
Omdat er niet genoeg verschil zit tussen de 3.2 en de gt3 .
Ik denk persoonlijk dat jij snel uitgekeken bent met een 3.2 , hoe mooi ook .

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

25 sep 2010 7:58

jeroenoop schreef:Omdat er niet genoeg verschil zit tussen de 3.2 en de gt3 .

Precies wat ik al tegen "m zei hoor Jeroen .zelfs het geluid :popcorn:
Laatst bijgewerkt door Richard op 25 sep 2010 11:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

25 sep 2010 9:44

Een gt3.2 dus :wink:

NB. Ik wilde XK120 typen, toen ik alleen nog maar de titel had gelezen. :roll:
Plaats een reactie