08 okt 2010 11:20
08 okt 2010 11:25
08 okt 2010 11:28
08 okt 2010 11:30
Paul II schreef:Over schuldvraag en eventueel bijbehorende bekeuring, wie is er fout: bestuurder die hard rijdt of bestuurder die achteropkomend verkeer niet goed inschat op snelheid en gevaarlijk van rijstrook wisselt en daarmee direct veroorzaker van het ongeluk is?
08 okt 2010 12:06
horn schreef:Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige.
08 okt 2010 12:18
08 okt 2010 12:31
horn schreef:Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige....
08 okt 2010 12:34
08 okt 2010 12:37
08 okt 2010 12:45
08 okt 2010 12:46
Paul II schreef:Heb geleerd - is al ff terug - dat inhalen op de snelweg zo gaat: in de L. spiegel kijken of er achteropkomend verkeer is en zo ja even voor je kijken en na enkele seconden nog eens in de spiegel om de snelheid van het achteropkomende verkeer in te schatten. Als dat allemaal safe is dan pas knipper uit en rustig naar links.
08 okt 2010 12:57
Paul II schreef:horn schreef:Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige.
Heb geleerd - is al ff terug - dat inhalen op de snelweg zo gaat: in de L. spiegel kijken of er achteropkomend verkeer is en zo ja even voor je kijken en na enkele seconden nog eens in de spiegel om de snelheid van het achteropkomende verkeer in te schatten. Als dat allemaal safe is dan pas knipper uit en rustig naar links.
Of een inhaler dan 100 of 200 rijdt maakt voor de veiligheid van deze situatie niets uit.
08 okt 2010 13:03
08 okt 2010 13:06
sandelow schreef:Volgens mij zou je hier alleen wat mee kunnen als je de slome inhaler ook daadwerkelijk geraakt had....
08 okt 2010 13:10
Paul II schreef:Over schuldvraag en eventueel bijbehorende bekeuring, wie is er fout: bestuurder die hard rijdt of bestuurder die achteropkomend verkeer niet goed inschat op snelheid en gevaarlijk van rijstrook wisselt en daarmee direct veroorzaker van het ongeluk is?
08 okt 2010 13:13
08 okt 2010 13:20
08 okt 2010 13:48
bully schreef:Verzekeringstechnisch is mudje de klosals ie de ander idd geraakt had was het idd een ander verhaal.....
08 okt 2010 14:25
08 okt 2010 14:42
EriC4C schreef:bully schreef:Verzekeringstechnisch is mudje de klosals ie de ander idd geraakt had was het idd een ander verhaal.....
Dat laatste lijkt me een (zeer) voorbarige conclusie.
08 okt 2010 16:26
bully schreef:De schuld ligt bij degene die van baan veranderde, maar die is doorgereden dus daar zijn geen gegevens van enz, einde verhaal.
08 okt 2010 17:35
08 okt 2010 18:57
08 okt 2010 19:24
08 okt 2010 19:52
gast schreef:ppp 356 schreef:Ik daarentegen vind dat er al meer dan genoeg geregeld word door onze overheid ......werken aan de verantwoordeliijkheids zin en het egoïsme van de maatschappij in plaats van alles te beknotten met regeltjes en wetten. Heb mijn eerste 911 gekocht toen ik 23 was en heb deze wagen altijd met verstand gereden, ik had daar geen regeltjes voor nodig.