08 okt 2010 20:34
08 okt 2010 20:36
08 okt 2010 20:39
08 okt 2010 22:16
08 okt 2010 22:44
08 okt 2010 22:57
Je hebt niet hetzelfde goede rijonderricht gehad als ik of zijn de regels veranderd
Hoop niet dat ik jou nog eens wil gaan inhalen
08 okt 2010 23:09
soepkip 986 schreef:Ik denk niet dat een bestuurder kwalijk kan worden genomen dat hij naar links gaat indien er een auto aan komt met 2x de max snelheid i.p.v. de max snelheid(let wel pure veronderstelling). Hij kijkt in zijn spiegel en ziet de auto op ruime afstand en gaat naar links. Dat die auto 2x zo snel gaat als normaal ziet deze persoon niet. (Zo'n 968 heeft geen xenon toch? Scheelt ook soms.) Maar al met al is The Mud sowieso de klos. Hij in de kreukels en zijn mooie 968. Lijkt mij de rest iets minder belangrijk.
08 okt 2010 23:17
08 okt 2010 23:36
HenkC2C schreef:Deze constatering is juist maar ontkracht niet de post van Paul (pppv 356) waarin hij zijn mening geeft, hoe deze mentaliteit tegen te gaan c.q. om te buigen.
09 okt 2010 3:35
09 okt 2010 3:41
lindemans schreef:@ de andere discussie (eigenlijk de werkelijke discussie van dit topic ...):
Altijd makkelijk om achteraf in je stoel te analyseren wat iemand wel of niet had gemoeten. Als je uitwijkt en het blijkt de goede oplossing geweest dan hoor je er nooit van. Als je uitwijkt en achteraf blijkt het verkeerd: stom he ?
Je weet dat altijd achteraf en op het moment zelf heb je ook niet zo heel veel tijd om eens rustig na te denken. Als je alle "wat-als-dan" punten uit dit draadje eens op een rijtje in een beslisboom zet; hoeveel mogelijkheden heb je dan om af te lopen ?
09 okt 2010 12:18
lindemans schreef:HenkC2C schreef:Deze constatering is juist maar ontkracht niet de post van Paul (pppv 356) waarin hij zijn mening geeft, hoe deze mentaliteit tegen te gaan c.q. om te buigen.
Mensen die een zwaar ongeval hebben veroorzaakt (tot die tijd vonden zij bekeuringen maar gehannes want het ging immers altijd goed ?) verplichten om hun verhaal te doen op scholen of voor groepen andere overtreders. Voor iedereen die een keer in een zware klapper heeft gezeten geldt: het ging tot dan altijd goed. Dat is intrinsiek kenmerk van iedere klapper: voor die klapper ging het altijd goed.
Verder: als het er niet intrinsiek in zit om repsect te hebben voor je omgeving: de kop indrukken met bekeuringen en veel hogere pakkans.
En dus gewoon WEL bonnen schrijven voor aso parkeerders (stoep / zebrapad / invalidenplek) en 10 km/h te hard door een 30-zone.
Wij hebben hier in de buurt een half jaar lang zeer aktief foto's lopen maken van aso-parkeerders bij een school; goede samenwerking met enkele veldwachters op de fiets (letterlijk "bekeuren on demand") en het is dus wel helemaal over nu. Daarmee is het straatbeeld en de veiligheid voor fietsende kinderen (dat was de motivatie) enorm verbeterd.
09 okt 2010 13:11
gast schreef:Stefan z'n auto kan met 140km/h ook al zo in prak zitten als dat ie nu is (en mogelijk reedt ie die snelheis ook maar).. Iedereen suggereerd hier maar wat raak over veel te hard.. (...)
Als ik Stefan z'n verhaal lees heeft ie gekozen om uit te wijken naar de vluchtstrook en heeft daarmee de controle over zijn auto verloren.. Mogelijk had ie door direct het rempedaal te vloeren maar net de auto voor hem gekust en was het een minime "botsing"..
(...)
In mijn optiek maken velen het hier erger dan het is.. En rekenen daarmee Stefan meer aan dan in mijn optiek nodig is...
10 okt 2010 12:15
10 okt 2010 18:47
10 okt 2010 18:51
10 okt 2010 18:53
10 okt 2010 18:57
10 okt 2010 19:05
10 okt 2010 19:20
10 okt 2010 20:15
10 okt 2010 23:54
14 okt 2010 16:17
14 okt 2010 16:57
14 okt 2010 17:08