Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 12:03

op de foto's ziet het er leuk uit.....maar ik mis toch het belangrijkste deel !!!!

het strak maken!!!!

plamuur/ tin......het laswerk aan de achterschermen (koper/c02)

dit is wat de meeste mensen niet willen zien..(laten zien)
maar daar herken je het betere werk aan
de snelheid waarmee dit project is gemaakt roept bij mij toch vraagtekens
het uitwerken van de verschillende laklagen heeft toch zijn tijd nodig..ook al is hij in een cabine gestookt
de toekomst zal uitwijzen hoe de voorbewerking is geweest (wegzakken glans en rand aftekening)
dit is mss schoppen tegen een zeer been
maar moest het ff kwijt


verder wel leuk om te zien!

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 12:35

Ik denk dat ik bij alle Porsche projecten op het forum toch wel al laten zien heb hoe wij werken, lassen en strak zetten.
En het tempo valt reuze mee hoor, als je ziet op pagina 3 hoe hij dan erbij stond tot nu. :scratch:
Tussen de foto's die ik gisteren geplaatst heb zit echt wel voldoende droogtijd, maak je geen zorgen, heb alleen alles er gisteren opgegooid omdat ik inderdaad wat laks geweest ben de laatste tijd om foto's van het project te posten, maar daar heb/had ik mijn persoonlijke redenen voor.
Hadden ze het niet gevraagd, had er waarschijnlijk vandaag nog niks opgestaan.
En als je nu goed gelezen had, had je ook gelezen dat dit nog maar de voor lak is, en de definitieve lak er nog op moet. :twisted: :wink:

Maar goed, jij moest het even kwijt en ik ook. :wink:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 12:44

ver boven de 200 schreef:Bestaat er ook een middel om het kunststof van zo'n achterlicht dan te upgraden?


Polisher voor cabrioruiten oftewel Brasso koperpoets!
Scheelt echt een slok op een borrel als de glaasjes nog origineel en nooit gepoetst zijn.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 13:27

ik wist dat ik een tere plek zou raken dus ik had dit ook verwacht!
het nut van de voorlak is mij niet duidelijk is een controle lak niet voldoende voor het uitblokken. zeker om de eerder genoemde rand aftekening te voorkomen vooral in de drogen maar niet uitgeharde lak


ik denk dat door het aanpassen van de post hieronder het ook duidelijk is voor "leken" en zeker voor mensen die weten waar ze over praten wrm je iets doet....
Laatst bijgewerkt door porscheboy op 18 okt 2010 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 14:58

Zal dan een antwoord geven op John zijn vraag.
Is dan een stukje bedrijfsgeheim dat ik weg geef, maar komt allen maar ten goede voor onze eventueel a.s klanten.

Als een auto strak staat, gaat deze in de voor lak en een laagje vernis.
Doordat de grondlak een mindere verdichting geeft zal er altijd een soort van sinaasappel effect ontstaan.
Door deze nu op het gemak te laten uitharden, en daarna voor de finish laag deze te schuren met water en 1500 met controle rubber zul je een veel gladder en sterkere ondergrond krijgen als op de grondlaag.
Als de auto nu gespoten gaat worden vloeit de lak en vernis mooier open waardoor bijna geen sinaasappel effect zichtbaar is.
Door deze dan daarna te polijsten krijg een je zeer glad oppervlak met een glans die niet te evenaren is.
De vele lagen waar sommigen dan bang voor zijn is in werkelijkheid niet veel meer als origineel spuiten, omdat er weer een deel van weg geschuurd is.

Sommige zullen deze behandeling wel gezien hebben met de Triumph Stag, waar we alles duidelijk laten zien hebben van verschil.
Dus denk niet dat ik alles niet post, maar ik blijf niet in herhaling treden voor uitleg en alles opnieuw posten.
Menige zouden dan schrijven hier, gebruik zoekfunctie.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 18 okt 2010 21:17, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 17:57

[quote="Johannvb"]Wat is dit een mooie auto!!!. Beter dan een Zwart C3.o bestaat volgens mij niet...

Jawel midnight bleu :mrgreen:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 18:29

Porscheboy, ik wacht nog steeds :popcorn:

Mag ook via PB als je dit liever wilt. :salut:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 18:36

ik denk dat ik hier niet uit hoef te leggen hoe je de verschillende ondergronden ook verschillend reageren op warmte en koude(uitzettingscoefficient) de uitzetting van een basislak is anders dan die van een blanke lak
een basislak is een 1k dus oplosbaar.....dus de kans op opbranden/randaftekening is groter
ik weet zeker dat ook u 100de voorbeelden kunt aanwijzen bij herspoten auto's
ik denk dat ik u niet hoef uit te leggen dat doorgeschuurde plekken de kans daarop vergroten(vooral ook in verse lak)
dat plamuur op kale plaat of epoxy gezet moet worden en niet over normale lak.

ik probeer je ook niet aan te vallen of zo het is gewoon een vraag waarom zo?

ik werk niet met sikkens maar met spies
maar ook dat maakt niet veel uit ...ook al zijn er lakken die er gevoeliger voor zijn
jammer is het wel dat u zich zo aangevallen voelt,
terwijl dat u me nog geen goede reden hebt gegeven waarom je de buitenkant in een voorlak hebt gezet nu dus wel door het aanpassen van de text hierboven
immers is met lak dikker niet beter :!: (steenslaggevoeliger)

voor een leek zijn zelfs de programma's op tv al spannend (chop shop) om naar te kijken
maar ik denk dat u daar ook de nodige vraagtekens bij zet!
verder wil ik je draadje niet vervuilen
en wens je suc6 met de wederopbouw van naar mijn mening een leuk projekt
Laatst bijgewerkt door porscheboy op 18 okt 2010 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 19:30

Ik voelde mij helemaal niet aangevallen, en moet je niet gelijk met U beginnen, en bedankt voor het compliment project. :wink:

En als je dan toch op de hoogte bent van de lakken, zou u het zeker moeten snappen, en vooral bij klassiekers of oldtimers, is totaal anders als bij een moderne auto die over een paar jaar weer ingeruild gaat worden.

Mijn intentie was om een leuke discussie of uitleg te geven via ons voor forummers die hier die niet zo toegewijd zijn in de carrosserie werkzaamheden en/of reacties deze producten, om zo ook ook iets mee te nemen.
Maar is prima zo. :salut: and no hard feelings.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 19:40

Ik doe niet mee in deze discussie((ken geen kl... van spuitwerken) Maar wat is er met je avatar Wim, is hij weg?

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:08

Ik heb alleen maar goede berichten over cabrio wim gehoord.
Ken hem niet maar als ik mijn P laat overspuiten dan ga ik naar
cabrio wim.

Ziet er erg strak uit :cheers:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:13

je hoort mij ook niet zeggen dat je dat niet moet doen!!!!!

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:14

JMS schreef: Maar wat is er met je avatar Wim, is hij weg?

Ik zie gewoon een foto van Wim zijn klokkenspel!
Back to topic: heb ook niet zoveel verstand van spuiten en ben eigenlijk wel benieuwd naar de antwoorden...

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:18

dit gaat verder in pb met alle :res:

:salut:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:23

Hou de rest svp ook daar dan..niet handig zo half half

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:30

het is niet aan mij om hier pb's te posten daarbij gaat het ook offtopic
en dat is toch zonde omdat er zoveel mensen ven smullen!!!!

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:33

cabrio wim schreef:

Mijn intentie was om een leuke discussie of uitleg te geven via ons voor forummers die hier die niet zo toegewijd zijn in de carrosserie werkzaamheden en/of reacties deze producten, om zo ook ook iets mee te nemen.
Wat ook ten zeerste gewaardeerd wordt,door de meesten hier denk ik! Wim,ga zo door :thumleft:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:36

Smul hier helemaal niet van, Wim's (en de rest van het team) werk is top, en daarmee is de kous voor mij af :!:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 20:52

$TEEF schreef:Hou de rest svp ook daar dan..niet handig zo half half


Doe ik toch ook. :idea:
Ik ben toch ook niet verplicht om alle bedrijfsgeheimen openbaar te gooien. :wink:

Maar ben er al uit samen met John. 8)

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:07

:wink: :mrgreen:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:08

Maar Watsgebeurt met je avarat Wim?
Auto verkocht?

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:13

plamuur op je kale plaat, zal dat toch eens proberen :mrgreen:

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:20

Zie antwoord in dit draadje voor vraag van John op 14uur58. :wink:

En Porsche is inderdaad verkocht, en gaat emigreren.

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:39

Owjee! Wordt de zwarte 3.0 de vervanger?

Re: Restauratie van een 3.0 Carrera '77

18 okt 2010 21:41

cabrio wim schreef:
Afbeelding g]


Ziet er prachtig uit,ben benieuwd naar het eindresultaat en de taxatie 8)
Had stiekem toch gehoopt op een tijdscorrecte kleur met soearte stickers


ps is de auto te koop??
Plaats een reactie