Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 13:54

Pat69, zullen wij dan elke week op allerlei fora melden hoe geweldig tevreden we zijn :mrgreen:

Maar zo gek is het niet toch. Pas als je een probleem hebt ga je op Internet snuffelen en je probleem kenbaar maken. Het merendeel van de 996 en 997 rijders kennen we niet maar zullen zich wel melden op het moment dat ze een probleem hebben. Dat beïnvloed de beeldvorming over een bepaalde auto natuurlijk enorm.
Als we in de tijd van de 964 al een PorscheForum en dito dommunity hadden waren de problemen met olielekkages etc etc ook niet van de lucht geweest.

Maar ik heb er geen enkel probleem mee als de 996/7 rijders hun succes stories posten. :wink:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 14:09

Als het allemaal zo meevalt dan wel gebiast is, waarom geeft PAG dan de cijfers niet?

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 18:02

Ben je om? Dacht al dat ik je GT3 op Mobile zag :mrgreen:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 18:28

haha, doe eens een voorzetje.. :wink: gast's 964 bashing.. :wink:

En ervan uitgaande dat je de P echt verkocht hebt, wat komt er voor terug? Een RS (je moet steeds voor een overtreffende trap gaan, nietwaar)? Lekker in gifgroen..
Laatst bijgewerkt door mark996 op 07 dec 2010 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 18:55

Joh :shock: Heb je mij gehoord toen je een paar uur in die R32 reed? :drive:
Leven en laten leven. Ben zo soft geworden. :pr: :pl:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 19:14

Als Marcello zn GT3 heeft verkocht en daar een 964 RS voor gaat terugpakken breekt mijn klomp ..............

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 19:18

ik gok toch meer op een 997 GT3RS..

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 19:21

amandus schreef:Als Marcello zn GT3 heeft verkocht en daar een 964 RS voor gaat terugpakken breekt mijn klomp ..............


goh, misschien koopt ie wel een echte doorgelaste :mrgreen:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 21:45

Hier gaan we weer : zal het dus nog eens schrijven. Heb 3 luchtkoelers gehad : 964, 993, 993turbo en nu mijn eerste waterkoker : 9974s.
Wil niet meer terug naar de luchtgekoelden. Met de 997 heb je de looks, het geluid (wel met sportuitlaat) een zeer veilig gevoel, en rijdt een gewone 993 het snot voor de ogen.
De luchtgekoelden waren betrouwbaar maar wel gevoelig voor olielekkages (964 en 993turbo). 997 is van bouwjaar eind 2006 en heeft 42000 probleemloze kilometers gereden zonder minste lekkage. Volgens franse porscheblad flat 6 zijn de waterkokers betrouwbaar : van de 996 3.4 heeft slechts 5percent last gehad van motorproblemen. Dit percentage zou lager zijn vanaf 996 3.6 en nog lager vanaf 997 na oktober 2005.

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 23:15

Plofverhalen, tuurlijk zijn ze er, maar; De mythe overstijgt de realiteit ...

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

07 dec 2010 23:55

Bedankt allemaal voor jullie informatie.
Zit nu wel te twijfelen of ik een 997S uit 2005 moet kopen.
Heb er één gevonden.
Qua uitvoering en kleur is het mijn smaak. Maar lees dat het beter is één van na 10/2005 te kopen. En deze is van voor deze tijd. Maar wel netjes dealer onderhouden. O ja dit heb ik nog gevonden over de IMS http://www.lnengineering.com/ims.html

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

08 dec 2010 0:46

maurice schreef:Dat de luchtgekoelde motor van het laatste type 20 jaar is meegegaan heeft helemaal niets met het feit te maken dat het een probleemloos ontwerp was. Integendeel, ook daar zijn zat problemen mee geweest.

Zeker waren er met die motor ook problemen, niemand ontkent dat.

Maar was het ook 5 %, 1 van iedere 20 dus, die zeer ernstige problemen had?

De afgelopen tijd zijn hier diverse voorbij gekomen die (ook) op zoek gingen naar een ander blok.
Hoor je dat vergelijkbaar vaak van de luchtgekoelde, die veel ouder zijn, meer kilometers hebben gemaakt?



Heer Blind, er is geen familie van me op dit forum, dat heeft u ook mis.

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

08 dec 2010 1:22

b.hamelink schreef:O ja dit heb ik nog gevonden over de IMS http://www.lnengineering.com/ims.html

Dan kan je hier verder lezen 8)
http://www.flat6innovations.com/

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

10 dec 2010 9:15

Maar was het ook 5 %, 1 van iedere 20 dus, die zeer ernstige problemen had?


Dat getal van 5% is natuurlijk ook compleet uit de lucht gegrepen ... ...

Of het moet zo zijn dat ze jou vanuit Stuttgart persoonlijk geïnformeerd hebben.

Maar lees dat het beter is één van na 10/2005 te kopen.


Als er na 10/2005 verbeteringen zijn doorgevoerd zou ik er ook zeker een van na die datum aanschaffen. Maakt qua prijs niet zoveel uit maar koop je dus een verbeterde versie. Enne, er staan meer dan genoeg 997's te koop. Lekker doorzoeken dus.

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

10 dec 2010 22:54

Geen enkele fabrikant al ooit toegeven dat bepaalde series zwakker zijn.
Dat zou immers toegeven zijn dat er een ontwerpfout in de oude serie zit.
Dat is alleen al vanuit aansprakelijkheid iets dat ze nooit zullen doen.
Hier geldt: kop houden en repareren wat er onder druk van de klant gerepareerd moet worden.

En: worden Porsche's nu echt allemaal zo extreem zwaarder belast dan andere merk auto's ? Ik geloof er niks van. Ik kan wel interessant doen over mijn 911 bijvoorbeeld, maar een 2.0 TFSI van VW komt aardig in de buurt. Ook in vergelijk met nieuwere 911's zijn er zeer solide Audi / VW motoren met flink power die zich uitstekend houden hoor.

Eens met de eerdere reaktie dat een bepaalde categorie P rijders zich wel heel makkelijk (en misschien zelfs ook te graag) veel geld uit de zak laat kloppen ...

Over zwakke plekke gesproken: de 3.2 heeft die ook.
Na 22 jaar en 240.000 km waren de zuigerveren en klepgeleiders versleten. Waardeloos :-)

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

11 dec 2010 0:41

Waardeloos lindemans, zou toch niet mogen voor een auto die zoveel kost en dan ook al bij die kilometerstand. Misschien wil een van de juristen op het forum je helpen met een claim indienen :mrgreen:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

11 dec 2010 11:42

Is dit nu een voorbeeld van wat hier soms genoemd wordt dat de luchtgekoelden ook problemen hebben :?: :mrgreen: :popcorn:

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

11 dec 2010 20:44

gast schreef:Ja, maar wel een heel slecht en summier voorbeeld :o


OK, ik geef het toe ...
De drijfstanglagers waren ook aan vervanging toe, en de zuigers / cilinders waren al halverwege hun slijtgrens. Grote kans dat die de 500.000 km niet gaan halen ...

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

12 dec 2010 11:44

de 3.2 is zo betrouwbaar dat ie zelfs als vliegtuigmotor gebruikt is...

Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997

12 dec 2010 18:36

Bij de airbus A380 toch? :pale: Maar zonder gein het is een hele betrouwbare motor.
Plaats een reactie