Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

03 jan 2011 22:42

.

Leuke stukkie van de Green Baret RS , wel een beetje kort



als je doelt op die "groene"die ik gepost heb :scratch: . die heeft ongeveer 5 pagina's met tekst en foto's in de PS

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

03 jan 2011 22:56

amandus schreef:Vind de Sparco mooi en betaalbaar , niet zoals Denis ook al schreef de rode ....

Ook belangrijk het gewicht , scheelt toch gezamelijk weer zon 25 kiloos , dan hoop ik dat ik op 1270 uit ga komen .

Leuke stukkie van de Green Baret RS , wel een beetje kort

Krijg overigens nog een zware klus komende maanden , lijmresten en verf verwijderen , zie daar behoorlijk tegen op maar het moet , ga mn 964 niet stofferen maar mat zwart van binnen spuiten of verfen ...



Schatje, die tovenaar uit Aalsmeer heeft speciale spuitbussen citroenwasbenzine achtig spul, speciaal voor het oplossen van die troep.. Heeft ie zelf samengesteld omdat hij elke keer die racers moet kaal maken en het anders wel heel lang ging duren....
Top spul, neem maar een bus of 5... :salut:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

03 jan 2011 23:00

Amandus,

Zoals eerder ook al vermeld.... proefzitten is essentieel. Vriend van me had de R in zijn wagen zitten, maar dat zit echt voor geen meter. Wij vonden hem totaal geen zijdelingse steun bieden. Stoel is dan ook vervangen door een Sparco Pro 2000....

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

03 jan 2011 23:05

amandus schreef:Krijg overigens nog een zware klus komende maanden , lijmresten en verf verwijderen , zie daar behoorlijk tegen op maar het moet , ga mn 964 niet stofferen maar mat zwart van binnen spuiten of verfen ...


In dat geval zou ik het helemaal bij side mounts houden. Twee dwarsbalken erin lassen, mee spuiten en zwarte side mounts gebruiken.
Bij mij wat uitgevoerd met minder afwerking maar dat was ook niet nodig.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:scratch: Wil je ook 4 punts gordels installeren. Ik zie bij de spraco's geen gaten in de zijkanten voor een 4 punts gordel.
als je 4 punts gordels gaat verwerken is het mooi als je deze ook meeneemt in het spuiten van de binnenzijde. Dan is alles mooi afgewerkt.

Wat betreft kg, de sparco's zijn 9.5kg de momo's 8.9.
Heb je ook bij biesheuvel gekeken, heeft ook veel maar meestal niet in de aanbieding. zoals je ziet ben ik ook op momo's uitgekomen. Deze waren toen ook bij remola flink in de aanbieding en zitten heerlijk. Voor twee stoeltjes scheelt het nodig wat geld.

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 9:51

Thnx Bro's ,

@Steef , handige denk die bussen , kga naar de Aalsmeer dude toe ...

@Chelsea , heb niet verdere gekeken dan neus lang is :salut:

@Pakkie , proef zitten zal ik , doe ik ook als ik WC pot koop :lol:

@DeniS2 , duidelijke piccies, ga niet voor 4 punts , mijn liefde houd niet van insnoeren en we moeten natuurlijk wel naar Saint Tropez en her en der wat rondjes draaien .Biesheuvel heb ik inmiddels gevonden..

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 10:02

als je zulke stukkies gaat doen krijgjemet die stoelen net zo,n houten reet als pinokkio :shock: :mrgreen: :wink:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 14:13

drknauf schreef:...krijgjemet die stoelen net zo,n houten reet als pinokkio :shock: :mrgreen: :wink:

Niet als je de goeie hebt :idea:

Als je naar Biesheuvel gaat, rij dan ook nog effe een stukkie verder naar Autosport Company (Waalwijk)

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 16:49

eens, in bovenstaande stoelen 600km in één dag gereden. geen houten reet wel blij dat ik weer thuis was

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 17:00

Contact gehad met diversen....allemaal melden zij gaan "voor Recaro", dit omdat het FIA goedgekeurd is en de beste zitpositie .

Afbeelding

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 17:18

Recaro's zijn kwalitatief idd hele goede stoelen, maar dat wil nog niet zeggen dat JIJ er goed in zit ;)

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 17:46

Donderdag middag naar Beek , hopelijk proefzitten en de Billsteins wat strakker zetten ...

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 18:23

had in een van mijn vorige auto's kuipzetels van sparco gezet , vond ik zelf prima zitten voor een redelijke prijs!
qua gewicht ook een goede stoel.
Afbeelding

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 19:01

Jeroen914 schreef:
drknauf schreef:...krijgjemet die stoelen net zo,n houten reet als pinokkio :shock: :mrgreen: :wink:

Niet als je de goeie hebt :idea:

Als je naar Biesheuvel gaat, rij dan ook nog effe een stukkie verder naar Autosport Company (Waalwijk)



mijn reet is jouw reet niet , goed kan slecht zitten en vice versa, maakt dus geen REET :mrgreen: uit of je goeie of slechte hebt


ligt aan veel meer dan enkelt de zit, lengte boven/onder benen breed of smalll zitvlak enz enz :wink:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 19:46

je praat uit je reet...

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 20:44

praat geen poep man.


maar effe serieus , je kunt wel proef gaan zitten , maar dan kan nog die stoel bijwijze van spreken niet goed zitten ,
want in je wagen waardie in komt kan die net te hoog of te laag staan waardoor je onderkant van je boven been bv word afgekneld of juist in de lucht hangt
dus dan kan die in een store op de proef wel lkkr zitten maar hoeftie uiteindelijk nog niet lkkr in je wagen te zitten !
zo de juiste probe sitze is natuurlijk in de wagen, beste als iemand ze al in een auto heeft zitten zoals jij hebt om daar proef in te gaan zitten :idea:

amandoes dus maar vragen hier op het forum waar je eeen proefzitje kan maken ! domenico heeft 2 911jes staan met vesrchillende stoelen erin :idea:

succes gozert

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 20:52

Gaan DoGo bellen ....

Denk dat ik nu al afhaak....nu al last van aambeien van al die adviezen :lol:

Grappie ...thnx Jeroen enz

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

04 jan 2011 23:07

In Aalsmeer heb je in ieder geval op dit moment de leukste showroom race kuipen :mrgreen: , veel plezier met proefzitten marc! :mrgreen:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

05 jan 2011 4:19

...en ik dacht dat ik kon tobben :mrgreen:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 10:57

en, zit lekker he.. :mrgreen:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:31

Gister inderdaad gezeten in de recaro....zitten goed.

Tevens stabis laten monteren en Bilsteins wat straffer laten zetten , kon niet testen , veel regen..Ook mn accu is nieuw , scheelt weer 7 kilootjes, zit nu volgens mijn rekensom op 1290 kg, met recaroos kan ik uitkomen op 1260. Gevoels matig merk het nu al , snel is ie in zn 3

Denk nog na of ik zonder reservewiel incluis krik ga rijden ..nog meer die zonder reservewiel rijden :?:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:36

ja hoor er zijn hele volkstammen die zonder reserveband en krik rijden, zelfs af fabriek, hebben dan wel meestal runflats....en die wil jij niet.....maar misschien een spuitbusje en/of pompje er in om in ieder geval bij eerste beste pomp/parkeerplaats te geraken, als je dan ook nog eens een anwb abonnement hebt (is ook niet zo zwaar) en met wat kans berekening op een lekke band, afhankelijk van hoe ver je weg gaat, scheelt dat aanzienlijk in de kilo's.

Eigenlijk vind ik de overweging om zonder reserve te rijden een "no-brainer" als je zoveel moeite en geld stopt om gewicht te besparen....In het allerergste geval...mobile telefoon en wachten tot iemand die reserve rommel komt brengen...

trouwens, alle motorrijders rfijden zonder reserve wiel, meen ik ..... :D
Laatst bijgewerkt door Marcel op 07 jan 2011 12:38, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:37

De Ruf van mij had een 92l tank en geen reservewiel....je spaart zeker wat kgs

Afbeelding

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:38

de voorkant is bij een 911 niet de plek waar je (het eerste) gewicht kwijt wilt :idea:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:39

Thnx Martin , ga gelijk naar Brezan :thumleft:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 jan 2011 12:58

In de race tegen de KG's moet ie er natuurlijk uit . en zeg nu zelf, hoe vaak heb je in je leven een lekke band?

Ik heb wel eens gehoord dat een reservewiel deel uitmaakt van je kreukelzone. Als dat zo is lever je ook wat passieve veiligheid in.
Plaats een reactie