Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: gaspedaal afgebroken Boxster

20 jan 2011 10:41

soepkip 986 schreef:Volgens mij zijn Boxsters bijna helemaal van plastic gemaakt. in ieder geval de 986.
Neemt niet weg dat ik er met plezier in rij, maar porsche zou zich moeten schamen voor de afwerking van dit product.
Dus zoiets verbaast me niets.

Ik kan echt helemaal niets, maar dan ook echt niets bedenken waarop je dat zou kunnen baseren.

De ervaring die wij hebben met de 986 is compleet anders. Degelijk, goed afgewerkt en comfortabel.

Misschien hebben jullie een maandagmorgen-auto :roll:
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 20 jan 2011 11:04, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2011 10:44

Je hebt helemaal gelijk maar uuuh tupperware gaspedaal op een P :?:

20 jan 2011 11:23

911gt2 schreef:Ik kan echt helemaal niets, maar dan ook echt niets bedenken waarop je dat zou kunnen baseren.

De ervaring die wij hebben met de 986 is compleet anders. Degelijk, goed afgewerkt en comfortabel.

Misschien hebben jullie een maandagmorgen-auto :roll:

Je zou eens in een 987 moeten gaan zitten, dan gaat er een wereld voor je open :popcorn:

20 jan 2011 11:28

@911gt2 Als je de 987 neemt en de 996 MKII zijn bijvoorbeeld de dashboards en zijpanelen van de deuren van hele andere kwaliteit dan die van de eerdere modellen. En als ik het dashboard van mijn vroegere 964C4 uit 1992 neem t.o.v. mijn huidige 986 zit daar wel degelijk materiaal verschil in.

Nogmaals ik vind de Boxster eigenlijk leuker en fijner rijden maar kan niet liegen over kwaliteitsverschil.

20 jan 2011 13:52

De Geus schreef:Heb destijds ook het gaspedaal vervangen, zag met poetsen dat er scheurtjes in zaten en dat hij niet meer geheel stijf was :?:

uuuh het gaspedaal he :ass:

:scratch: het was idd van tupperware.... :scratch:

zo keek ik, er ook naar toen ik stilstond :evil: en met het pedaal in mijn hand.. "tis gewoon plastic.., dit verzin je toch niet?!"
Laatst bijgewerkt door Lindaatje op 20 jan 2011 14:26, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jan 2011 14:19

sandelow schreef:
911gt2 schreef:Misschien hebben jullie een maandagmorgen-auto :roll:

Je zou eens in een 987 moeten gaan zitten, dan gaat er een wereld voor je open :popcorn:

Verschil is er altijd.. alleen op dat moment miste ik wel mijn Altootje .. was een koekblik en van plastic!!.. maar de pedalen waren in iedergeval niet van plastic. Dat laatste heb je toch nodig om vooruit te kunnen komen. Niet met Tupperware.
Daarmee scheurde ik gewoon van A naar B ook met 130km.. Ja :cheers: .. was ik in een "groene" .. tussen de A13 en de A12 :lol:
Dat blik is zelfs naar Zweden gereden, mee met een vriend, die daar als arts zijn leven is begonnen. Is nooit stuk gegaan slechts weggeroest... :roll:
ZO DUS!!

20 jan 2011 14:21

Conclusie: Plastic roest niet, maar breekt wel? ;)

20 jan 2011 14:25

De Geus schreef:Heb destijds ook het gaspedaal vervangen, zag met poetsen dat er scheurtjes in zaten en dat hij niet meer geheel stijf was :?:

Jij gaat echt tot op de naad :lol: .. daarom is het mij ook nooit opgevallen en ik kan ook poetsen.. :?

20 jan 2011 14:28

sandelow schreef:Conclusie: Plastic roest niet, maar breekt wel? ;)

Heeft dus altijd voordelen maar zet het dan niet op delen waar je op trapt :?

20 jan 2011 15:12

soepkip 986 schreef:@911gt2 Als je de 987 neemt en de 996 MKII zijn bijvoorbeeld de dashboards en zijpanelen van de deuren van hele andere kwaliteit dan die van de eerdere modellen. En als ik het dashboard van mijn vroegere 964C4 uit 1992 neem t.o.v. mijn huidige 986 zit daar wel degelijk materiaal verschil in.

Nogmaals ik vind de Boxster eigenlijk leuker en fijner rijden maar kan niet liegen over kwaliteitsverschil.

Beetje offtopic, maar goed. Op de RAI (intussen al weer wat jaren terug) zaten wij in de 987 en we waren nogal verbaasd over de overeenkomsten met de 986. Maar zo heel nadrukkelijk hebben we ze niet naast elkaar gezet. 8)

20 jan 2011 15:35

Zoals al eerder geschreven, het gaspedaal moet af kunnen breken bij een ongeval. Vandaar dat bijna alle fabrikanten een kunstof scharnier gebruiken. Een metalen scharnier zou nooit breken met alle gevolgen van dien.
Ik meen dat de hele unit ergens rond de 300 euro kost.

20 jan 2011 15:41

maurice schreef:Zoals al eerder geschreven, het gaspedaal moet af kunnen breken bij een ongeval. Vandaar dat bijna alle fabrikanten een kunstof scharnier gebruiken. Een metalen scharnier zou nooit breken met alle gevolgen van dien.
Ik meen dat de hele unit ergens rond de 300 euro kost.

zal allemaal een reden hebben maar afbreken zonder dat er iets aan de hand is toch Helemáál niet muy bien! :scratch:

20 jan 2011 17:55

Had je ergens in gestaan dat je daar aan het poetsen bent geslagen? :cheesy: Of doe je dat met iedere wasbeurt, gaat mij overgens wel erg ver :roll:

20 jan 2011 20:01

Houd het erop dat ik het foute moment, net , op een foute plaats was....

Ben niet zo'n binnenstebuiten poetser..... :mrgreen:

20 jan 2011 20:07

De Geus schreef:Houd het erop dat ik het foute moment, net , op een foute plaats was....

Ben niet zo'n binnenstebuiten poetser..... :mrgreen:

zo'n fout :bang: moment had ik liever ook gehad, scheelt je een hoop ellende :zwbl:

20 jan 2011 21:26

Zoals al eerder geschreven, het gaspedaal moet af kunnen breken bij een ongeval

Maurice je zou toch eerder denken aan het afbreken van koppeling- en rempedaal bij een ongeval.
Meestal druk je dan niet op je gas. Of zitten er ook verborgen plastic scharnieren in het koppeling- en rempedaal?
Puur voor de weet hoor.

20 jan 2011 22:54

Ook het pedaalcluster van koppeling en rem zitten breekpunten in. Die breken in hun geheel bij een ongeval. Schijnt nog wel een constructieverschil te zijn met gas en rem/koppeling. Gas scharniert altijd op de vloer en rem/koppeling van boven. Waarom ze het gaspedaal ook niet van boven laten scharnieren kan ik me wat bij voorstellen maar als het net als de andere pedalen van boven scharniert kun je een veel steviger constructie maken.

21 jan 2011 0:18

maurice schreef:Ook het pedaalcluster van koppeling en rem zitten breekpunten in. Die breken in hun geheel bij een ongeval. Schijnt nog wel een constructieverschil te zijn met gas en rem/koppeling. Gas scharniert altijd op de vloer en rem/koppeling van boven. Waarom ze het gaspedaal ook niet van boven laten scharnieren kan ik me wat bij voorstellen maar als het net als de andere pedalen van boven scharniert kun je een veel steviger constructie maken.

Niet alle auto's hebben gaspedaal vanuit de vloer.

22 jan 2011 21:19

Gaspedaal is weer gemaakt en voorzien van een nieuwe unit en rijdt gelukkig weer.. :D

22 jan 2011 21:20

Fijn dat het gaspedaal weer rijdt Lindaatje. 8)

22 jan 2011 21:22

wolf schreef:Fijn dat het gaspedaal weer rijdt Lindaatje. 8)

..de auto natuurlijk en ik met mijn voet erop :lol:

22 jan 2011 21:24

Voet op de auto? :roll:
You're losing me...

22 jan 2011 21:25

wolf schreef:Voet op de auto? :roll:
You're losing me...

auto rijdt weer .. en ik kan het gaspedaal weer indrukken :lol:

22 jan 2011 22:03