20 jan 2011 10:41
soepkip 986 schreef:Volgens mij zijn Boxsters bijna helemaal van plastic gemaakt. in ieder geval de 986.
Neemt niet weg dat ik er met plezier in rij, maar porsche zou zich moeten schamen voor de afwerking van dit product.
Dus zoiets verbaast me niets.
20 jan 2011 10:44
20 jan 2011 11:23
911gt2 schreef:Ik kan echt helemaal niets, maar dan ook echt niets bedenken waarop je dat zou kunnen baseren.
De ervaring die wij hebben met de 986 is compleet anders. Degelijk, goed afgewerkt en comfortabel.
Misschien hebben jullie een maandagmorgen-auto
20 jan 2011 11:28
20 jan 2011 13:52
De Geus schreef:Heb destijds ook het gaspedaal vervangen, zag met poetsen dat er scheurtjes in zaten en dat hij niet meer geheel stijf was![]()
uuuh het gaspedaal he![]()
het was idd van tupperware....
20 jan 2011 14:19
sandelow schreef:911gt2 schreef:Misschien hebben jullie een maandagmorgen-auto
Je zou eens in een 987 moeten gaan zitten, dan gaat er een wereld voor je open
20 jan 2011 14:21
20 jan 2011 14:25
De Geus schreef:Heb destijds ook het gaspedaal vervangen, zag met poetsen dat er scheurtjes in zaten en dat hij niet meer geheel stijf was![]()
uuuh het gaspedaal he![]()
het was idd van tupperware....
20 jan 2011 14:28
sandelow schreef:Conclusie: Plastic roest niet, maar breekt wel?
20 jan 2011 15:12
soepkip 986 schreef:@911gt2 Als je de 987 neemt en de 996 MKII zijn bijvoorbeeld de dashboards en zijpanelen van de deuren van hele andere kwaliteit dan die van de eerdere modellen. En als ik het dashboard van mijn vroegere 964C4 uit 1992 neem t.o.v. mijn huidige 986 zit daar wel degelijk materiaal verschil in.
Nogmaals ik vind de Boxster eigenlijk leuker en fijner rijden maar kan niet liegen over kwaliteitsverschil.
20 jan 2011 15:35
20 jan 2011 15:41
maurice schreef:Zoals al eerder geschreven, het gaspedaal moet af kunnen breken bij een ongeval. Vandaar dat bijna alle fabrikanten een kunstof scharnier gebruiken. Een metalen scharnier zou nooit breken met alle gevolgen van dien.
Ik meen dat de hele unit ergens rond de 300 euro kost.
20 jan 2011 17:55
De Geus schreef:Heb destijds ook het gaspedaal vervangen, zag met poetsen dat er scheurtjes in zaten en dat hij niet meer geheel stijf was![]()
uuuh het gaspedaal he![]()
het was idd van tupperware....
20 jan 2011 20:01
20 jan 2011 20:07
De Geus schreef:Houd het erop dat ik het foute moment, net , op een foute plaats was....
Ben niet zo'n binnenstebuiten poetser.....
20 jan 2011 21:26
Zoals al eerder geschreven, het gaspedaal moet af kunnen breken bij een ongeval
20 jan 2011 22:54
21 jan 2011 0:18
maurice schreef:Ook het pedaalcluster van koppeling en rem zitten breekpunten in. Die breken in hun geheel bij een ongeval. Schijnt nog wel een constructieverschil te zijn met gas en rem/koppeling. Gas scharniert altijd op de vloer en rem/koppeling van boven. Waarom ze het gaspedaal ook niet van boven laten scharnieren kan ik me wat bij voorstellen maar als het net als de andere pedalen van boven scharniert kun je een veel steviger constructie maken.
22 jan 2011 21:19
22 jan 2011 21:20
22 jan 2011 21:22
wolf schreef:Fijn dat het gaspedaal weer rijdt Lindaatje.
22 jan 2011 21:24
22 jan 2011 21:25
wolf schreef:Voet op de auto?![]()
You're losing me...
22 jan 2011 22:03
22 jan 2011 22:07
sandelow schreef:Met de hand?