Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 feb 2011 20:08
gast schreef:zie mijn onderschrift

dus ik kan nog heel wat van je leren
03 feb 2011 20:48
Nooit geweten dat een 944 zoveel koste en een 928 duurder was dan een 911
03 feb 2011 21:15
Tja van die 2 is weinig overgebleven qua prijs. (944/928)
Alleen de hele speciale versies zijn nog wel prijzig van de 924/944 en 928.
03 feb 2011 21:18
In prijs gedaald ondanks dat ze niet gevoelige IMS Lager
03 feb 2011 23:57
EriC4C schreef:Nee hoor.
Sjesus, wat een geld
04 feb 2011 1:11
Maxfli schreef:Sjesus, wat een geld

Dat zeg ik van 40.000 euro voor een 12 jaar oude 993, wat een geld
04 feb 2011 9:12
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd! 
Nog sterker, die van mij is van '95 en getaxeerd (en ook i.r.l. werkelijk waard volgens velen) op € 43.500,00
Is dan ook wel een bijzonder exemplaar, staat er absoluut niet standaard bij maar is zeker geen S (of RS, dan had de prijs ook niet juist geweest), maar is wel een bijzondere verschijning.
Staat van onderhoud 100% en aantoonbaar, keurig gedocumenteerd.
Hij zou bij mij dan ook zeker niet onder de 40k weggaan.
04 feb 2011 9:32
Nine-eleven schreef:
Hij zou bij mij dan ook zeker niet onder de 40k weggaan.
Yeah right.. totdat je er vanaf moet..
04 feb 2011 10:42
arjan schreef:In prijs gedaald ondanks dat ze niet gevoelige IMS Lager

De prijs wordt bepaald door de populariteit...
04 feb 2011 10:55
dus straks 6800 euro voor een 996....
04 feb 2011 11:19
M a r c schreef:arjan schreef:In prijs gedaald ondanks dat ze niet gevoelige IMS Lager

De prijs wordt bepaald door de populariteit...
Feit is wel dat de goede oudjes het best in de markt blijven doen en mensen daar grif geld voor over hebben.
Even snel: Hansbos heeft een horizonblauwe 964 en een donkerblauwe 3.2 coupe op gereserveerd staan, prijs notk, maar dit zullen niet de goedkoopste exemplaren zijn. Wolbert heeft een zwarte 964 cabrio verkocht, vr pr 34k. Targa florio heeft een donkerblauwe 964 cabrio verkocht, vr pr ook 34k. VSOC had een 3.2 cabrio net binnen, meteen weg. Allemaal heeeeeeeel snel verkocht. En dat voor een kleine liefhebbersmarkt.
04 feb 2011 12:45
Maar aan de andere kant, als je in de markt bent voor bijvoorbeeld een leuke <73 er. (daar weet ik meer van)
Een normaal exemplaar zoekt. Geen waarvan de eigenaar denkt dat 'ie goud heeft omdat de 2.2 sticker nog op het raam zit.
Een exemplaar van dat je weet dat je nog wat dingetjes moet doen, en dat zijn ze bijna allemaal.
Dan heb je zoveel keuze op dit moment, daar word je niet goed van.
En toch worden er tienduizenden euro's gevraagd... en blijven ze allemaal te koop staan.
Waarom?
(wijziging: wordt->word)
04 feb 2011 12:55
M a r c schreef:arjan schreef:In prijs gedaald ondanks dat ze niet gevoelige IMS Lager

De prijs wordt bepaald door de populariteit...
Beste Marc zelfs ik begrijp dat

Het is zoals zoveel opmerkingen hier in dit topic meer onzin dan zin.
behalve dat een 996 kan gevoelige IMS Lager dan
04 feb 2011 18:59
Omdat sommige 3.4 996-en gevoelige IMS Lager zijn ze minder populair.... en dus goedkoper.
04 feb 2011 19:02
3.4?
04 feb 2011 19:20
Of een 996 nu ploft of niet......ik blijf het een lelijke auto vinden. Een GT3 maakt het wel wat aantrekkelijker door zijn prestaties maar voor de rest vind ik het niets. Voor 45k had ik destijds ook voor een 996 kunnen gaan maar een 964 sprak mij nu eenmaal meer aan. En ik hield nog mooi 15k achter de hand voor onvoorziene zaken.
04 feb 2011 19:46
En zo heeft ieder zijn eigen smaak. Ik wilde ook perse een MK2 omdat ik de eerste generatie koplampen niet mooi vindt. En perse een GT3 of Turbo voor de (betere) waardevastheid
04 feb 2011 20:01
Ik heb jouw GT3 toen gezien bij Piet Hommel en hij mag er zeker wezen. Ik ga iig geen uitspraak doen dat ik nooit een 996 GT3 zal gaan aanschaffen.
04 feb 2011 20:04
Ah! Bij de start van de Rotarally
04 feb 2011 20:41
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren, ook qua waardevastheid. Ik wilde ook perse een MK2 omdat ik de eerste generatie koplampen niet mooi vind. Voor de waardevastheid interesseerde ik me geenszins. Het is een dagelijkse auto en ik ben geen boekhouder. Wat maakt het uit dat de auto in 3 jaar in waarde halveert, dat doet een nieuwe Audi of BMW met dezelfde prijs ook...
04 feb 2011 20:46
Zo is het.. Rijden met die porkers!
04 feb 2011 20:52
M a r c schreef:Ah! Bij de start van de Rotarally

Precies, toen je subtiel wegreed.

We waren er zelf ook met de 964 en een Jaguar TypeR alleen niet meegereden.
04 feb 2011 21:08
Ik heb vandaag ook weer eens een stukje in een 996 gereden, met een 3.4 motor. Ik werd er erg blij van.
Heb voorheen ook met veel plezier en behoudens het reguliere onderhoud en gewone slijtage zonder problemen in een c2 en gt3 (beide mk1) gereden.
Ik behoor tot de catogorie niet poetsen maar hard en veel rijden (bij voorkeur op het circuit).
Heb ook in diverse olie/luchtgekoelde porsches gereden en 1tje een jaar gehad en ik snap het spartaanse wel maar geef toch de voorkeur aan het nieuwere spul. Dan wel weer aangepast... en ik bedoel niet een uitlaat omdat het "stoer" is om veel lawaai te maken, maar met name verbeteringen in de wegligging en remmen.
04 feb 2011 21:16
Begint het alweer te kriebelen Gert... Bij astara staat trouwens ook nog een mooie zwarte....
M3
04 feb 2011 21:20
Ook leuk

Die 3.4 die ik vandaag heb gereden is er eentje die niet de weg op mag.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.