Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Twitter: de discussie

06 feb 2011 18:48

das toch ook misschien wel een beetje de essentie van dat twitteren (nieuwsberichten uitgezonderd).. Iemand (BN-er of niet) heeft blijkbaar de indruk dat een ander zit te wachten op wat hij of zij op dat moment denkt/doet of een statement de wereld in wil helpen.. Voor mij dus absoluut niet boeiend, maar ik wacht graag op Mischa's betoog waarom we wel wat aan twitter zouden hebben.. In geval het PF down is de volgende keer, ben ik dus mooi weer te vinden op het prikbord.. :wink:

Re: Twitter: de discussie

06 feb 2011 19:02

misschien voor je totmbo leuk om de volgende keer als het PF down is een keer met haar te praten :^:

Re: Twitter: de discussie

06 feb 2011 19:04

Alleen als 't forum down is? :lol: :lol:

Re: Porscheforum ook op Twitter

06 feb 2011 20:59

barolo schreef:Ik rij om 13.00 uur over de Moerdijk en hoorde op BNR dat er een grote brand woedde bij de Moerdijk. Ik kon op afstand de grote vuurwolk goed zien. Ik heb er een foto van gemaakt en getwitterd ...

Goed bezig :thumleft:
Waarom zou je ook op de weg letten en je bezighouden met autorijden als je ook kan twitteren?
Als er iemand voor je begint te remmen is er vast wel iemand anders die dat even naar je twittert. En omdat het zo'n flitsend snel medium is, ben je dan nog ruim op tijd om zelf op de rem te trappen. Zo niet, dan kan iemand anders weer lekker twitteren dat 'ie wat later is omdat 'ie in de file staat...

Re: Twitter: de discussie

06 feb 2011 21:09

Vind het verpaupering van de maatschappij .....geen tweets pour moi ..

Re: Twitter: de discussie

06 feb 2011 23:53

Kan ook weinig toegevoegde waarde aan twitter ontdekken.
De voorbeelden die Barolo schetst schetsen precies hoe ongefundeerd mensen tegenwoordig met informatie omgaan. In het geval van Millie had het niet te maken dat de politie niets kon vertellen maar niets wilde vertellen ivm het onderzoek. Er zijn zelfs al onderzoeken gaande naar mensen die op deze manier via sociale media jurisich onderzoek verstoren.
Ten tijde van de ramp op Schiphol al weer even geleden zag je dat verschijnsel ook. Maar waar denk je dat de het best de foto's en verhalen heen kunnen? Die hoeven echt niet naar twitter maar kun je gewoon bij het ANP in de mailbox schuiven. Zit je ook niet aan de limieten van twitter vast en voordeel is dat ze door de hele wereldpers worden gezien.

Maar goed, iedereen wil als haantje de voorste het nieuws wereldkundig kunnen maken.
Vind het helemaal niet erg om met de tijd mee te gaan maar het moet wel toegevoegde waarde aan de maatschappij leveren.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 2:14

Hoor jezelf eens praten (reageren) en vervang het woord twitter door telefoon, sms of internet, mensen.

Er zullen altijd nieuwe communicatievormen zijn/ontstaan. Niemand ziet in den beginne de toegevoegde waarde ervan, maar 10 jaar later gebruikt een ieder de meest succesvolle vormen zonder verder nadenken. Van alle nieuwe kanalen is misschien 90% een hype, maar zelfs dat betekent dat de resterende 10% een werkelijke bestaansgrond heeft.

À propos twitter; het is er, het werkt, sommige mensen zijn er (erg) enthousiast over, so you had better learn to live with it.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 4:02

Er zullen altijd nieuwe communicatievormen zijn/ontstaan. Niemand ziet in den beginne de toegevoegde waarde ervan, maar 10 jaar later gebruikt een ieder de meest succesvolle vormen zonder verder nadenken. Van alle nieuwe kanalen is misschien 90% een hype, maar zelfs dat betekent dat de resterende 10% een werkelijke bestaansgrond heeft.


Kan twitter iets met porno?
Telefoon, video en internet werden allemaal pas winstgevend dankzij porno/sex. :mrgreen:

Anyway, ik vind het best.
Ik verdien mijn geld namelijk in de telecom; dus twitter er maar lekker op los allemaal!

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 5:48

PaulusdB schreef:À propos twitter; het is er, het werkt, sommige mensen zijn er (erg) enthousiast over, so you had better learn to live with it.

wat overigens nog geen reden hoeft te zijn om het - persoonlijk - te omarmen. Maar ik ben erg benieuwd naar het verhaal van Mischa, wil graag op de hoogte zijn van dergelijke ontwikkelingen maar zie het voordeel voor mezelf er nog niet zo van.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 8:57

Ik heb deze week ook gesprekken gepland hoe je als bedrijf commercieel gewin kan halen, door gebruik te maken van Twitter. De voorbeelden die ik heb neergezet is een antwoord op de vraag van Ewout. Zijn er ook grappige tweets. Die VB kwamen op dat moment langs en ik vond ze grappig en heb ze hier vermeld. Grappig is totaal iets anders dan zinnig.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 9:27

Kan ook verkeerd gebruikt worden ....al dat asocial media :idea:

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 9:54

Jups, is ook mijn idee. Allerlei "nieuws" wat ongecontroleerd de wereld in geschoten wordt. Wat betreft het nieuwsbrieven idee van Marcel, hoeveel informatie kun je kwijt in 140 tekens? En dan wel zo, dat mensen op het linkje klikken wat erbij zal zitten. En elke keer weer ;)... (want: "Nu weer een nieuwe aanbieding, klik hier" gaat ook vervelen ;) ).... Ik weet het nog niet, zie er zakelijk (zeker voor mij, b2b) geen voordeel in op dit moment. Wie weet over een paar jaar :cheesy:

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 10:07

Voorbeeld

Youp van ‘t Hek brengt T-Mobile reputatieschade van een ton’

De ‘vrolijke’ burgeroorlog van de twitterende cabaratier Youp van ’t Hek heeft een stevige impact gehad op het online sentiment rond de telecomprovider. Het negatieve sentiment rond de telecomprovider nam in week 42 toe met liefst 19 procentpunt naar 63 procent negatieve uitingen, ten opzichte van 44 procent negatieve uitingen over de rest van 2010. Dat blijkt uit een analyse van Buzzcapture, een onderzoeksbureau dat discussies in de sociale media monitort en analyseert.


oops...

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 10:42

gast schreef:Wij willen Twitter meer gaan gebruiken als nieuwsbrief functie. Als het kan als vervanging vd nieuwsbrief / aanbiedingen.


Persoonlijk denk ik dat je dan een groot deel van je publiek niet gaat bereiken.

Ik sta nl. wel toe dat bedrijven mij een email sturen (doe geen moeite om mij daarvoor af te melden), maar ik zal nooit mijzelf opgeven als volger van een "aanbiedingenkanaal" of "nieuwsbriefkanaal".

Commercieel kan het natuurlijk best voordelen hebben, maar dan als flankerende maatregel.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 11:10

Pascal schreef:hoeveel informatie kun je kwijt in 140 tekens?

Dit is juist de kracht van Twitter. Met 140 tekens wordt je gedwongen je kort en kracht uit te drukken. De lokatie, foto en URL kunnen allemaal ingekort worden. Eigenlijk hoef je de berichten niet eens te lezen, alleen eruit te pikken en wil je meer weten, dan klik je op de URL. :salut:

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 11:36

[OFF TOPIC]
amandus schreef:[i]Youp van ‘t Hek brengt T-Mobile reputatieschade van een ton’


.. dat brengt het "youp verhaal" m.b.t Heineken/buckler vast ook weer naar boven :popcorn:

[/OFF TOPIC]

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 12:37

Hieronder een stuk over de voordelen van Twitter. Tuurlijk gaat het niet voor iedereen of voor elke branche op, en zal niet iedereen ervan gecharmeerd zijn, maar er zijn ook mensen zonder krant of zonder TV. De voordelen van Twitter zijn echter objectief aanwezig. Als je dat niet ziet dan kun je – wat mij betreft - net zo goed zeggen dat televisie geen waarde heeft (wat in a way ook zo is :wink:

Je kunt mensen passief volgen (dus zonder zelf te tweeten). Je kunt Twitter dan bv gebruiken als:

- nieuwsbron: politici, journalisten, etc tweeten vaak relevante informatie. Nothing beats the speed of Twitter.

- vermaak: cabaratiers, mensen uit de entertainment industrie, maar ook anderen kunnen tamelijk grappige/leuke dingen tweeten.

- mensen beter leren kennen: mensen tweeten soms ook wat persoonlijker dingen, waardoor je die mensen beter leert kennen

- zakelijke tool: wat gebeurt in jouw markt, trends, waar zijn concurrenten mee bezig, etc.

Als je actief gaat tweeten en je er actief mee bezig gaat, krijg je volgers. Dat vergroot het aantal voordelen:

Gewoon een paar voordelen op een rij:

- communicatiemiddel met mensen die je al kent en die ook op Twitter zitten
- laagdrempelig: je komt makkelijk in contact met mensen waar je normaal gesproken niet zo makkelijk mee in contact komt
- iedereen, ook het volk, heeft ineens een stem, een platform (zie demonstraties in Caïro, mensen op het plein twitteren, hoe hadden we hen anders kunnen ‘horen’?
- snelheid: Twitter is er veel sneller bij dan welk medium dan ook. Geldt voor (inter-) nationale dingen maar ook voor dingen die in jouw eigen omgeving gebeuren.
- als mensen je gaan volgen krijg je een massa die jou kan helpen, die mogelijk naar je site gaan als je nieuws hebt, die producten/diensten van je kan afnemen
- je kunt het (zakelijk) als een vorm van netwerken zien. Door mensen te volgen laat je zien dat je hen interessant vindt. Mogelijk gaan ze terugvolgen.
- klantenbinding: door (zakelijk) interessante tweets te plaatsen ben je bezig met ‘branding’. Daarnaast kun je klanten en relaties verder aan je binden. Zij kunnen direct vragen aan je stellen/opmerkingen plaatsen. Als bedrijf altijd interessant. Ook kun je op Twitter volgen wat er over jouw bedrijf wordt gezegd, of over jouw branche. Altijd handig om te weten. Daarnaast kun je meteen reageren op het moment dat iets scheef dreigt te lopen. Beter dan het te laten voortmodderen.
- naamsbekendheid vergroten (zakelijk): door retweets van anderen, door mensen te volgen etc laat je zien dat je (zakelijk) bestaat. Zie het als een soort goedkope marketing/reclame.

Goed: dan de praktijk, zal niet voor elke branche gelden: ik ben een half jaar geleden semi-zakelijk (heb een half jaar geleden een iPhone app + site gericht op culinaire wereld gelanceerd) actief gaan twitteren, heb inmiddels ca 1100 volgers. Een paar voorbeelden van voordelen die ik heb ervaren:

- naamsbekendheid: door te tweeten en door leuke Twitteracties kennen heel veel relevante partijen in de markt, waaronder potentiële gebruikers van mijn platform maar ook mijn (potentiële) klanten mij. Mijn eerste 10 klanten zijn via Twitter gekomen (!).
- via Twitter heb ik ca 8 (!) redacteuren geworven die onbezoldigd nieuws brengen die ik op mijn site plaats. Deze had ik nooit of in ieder geval niet zo makkelijk/snel via andere kanalen kunnen verwerven. Dit zijn inmiddels ambassadeurs van mijn platform geworden
- ik heb via Twitter contact met topkoks waar ik anders – als culinaire nobody - nooit mee in contact zou zijn geweest. Inmiddels zitten er een paar goede relaties tussen, waar ik ook leuke actie mee doe
- Via Twitter doe ik leuke acties, en een Twitterrelatie heeft gratis prijzen ter beschikking gesteld. Heb de beste man die deze dingen ter beschikking heeft gesteld nog nooit ontmoet.
- Heb als eerste een culinair Twitterinterview gedaan met een topkok. Heeft me veel publiciteit opgeleverd.
- als ik informatie tweet met een link naar mijn site, gaat het bezoekersaantal enorm omhoog. Ik kan dus zakelijke info kwijt, die ook nog eens gelezen wordt.
- via Twitter wordt ik uitgenodigd voor allerhande presentaties, openingen etc etc. Dus het is een perfecte netwerktool.
- via Twitter krijg ik feedback van gebruikers van mijn platform, en ook van potentiële klanten. Handig!

Goed, ik kan nog wel doorgaan met het is wel duidelijk lijkt me. Tuurlijk, lang niet iedereen zal overtuigd zijn, en het mooie is dat het niet verplicht is om te gebruiken, maar Twitter en andere social media zijn here to stay, dus wen er maar aan! Weet alleen dat het nu al een wereld op zichzelf is, die steeds groter en belangrijker wordt.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 13:04

Oh ja, het is trouwens niet zo dat als je een account opent dat je er dan bent. Je moet er eerst in verdiepen, do's en dont's, tijd aan besteden, net als netwerken e.d. in de echte wereld. Delen = vermenigvuldigen is een veelgehoord credo waar het gaat om social media. Klopt helemaal.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 13:10

goh, leuk om eens als voorbeeld in de praktijk te lezen :thumleft: ik ga denk ik ook maar eens twitteren :mrgreen:

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 13:17

zelf volg ik op twitter eigenlijk meer de volgende 2 twitteraars

@regio15 deze geeft binnen enkele minuten vaak de zaken door die hier in de buurt aan de hand zijn, erg regio dus vooral ongevallen in de buurt, kan ik eventueel zakelijk op inspringen met plannen routes. Ook andere regiogebonden zaken vind ik prettig om te weten, natuurlijk het is ellende vaak, maar dat is het 8 uur journaal ook.

@ANWBverkeer is ook een snelle met doorgeven files...en opgeloste files.... is voor mij de favoriet.


verder ben ik het er mee eens dat sommige tweets volkomen nutteloos zijn....zag op twitter dan mijn neefje een vriend twitterde.... "hee ik sta achter je".... echt kansloos zo een.. :D


En vooral onze vriend Erik Koster :D :D :D :D :D Erik_Koster zat afgelopen zaterdag druk te twitteren dat ADO van PSV won :D :D :D :D :D :D :D lekker belangrijk

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 13:33

Denk dat je zakelijk twitteren zelf niet moet doen , meeste bedrijven geven socia media ook uit handen om het gestructureerd en bedrijfsmatig verantwoord te doen ...dit ook om neg tweets te voorkomen ...

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 14:05

Denk dat je juist wél zelf zakelijk moet twitteren. Of een collega/medewerker, maar iig niet een extern bedrijf. Anders heeft het weinig zin, gaat nl juist (ook) om de personen achter het bedrijf. Wel is belangrijk dat je je vantevoren een beetje verdiept in de materie.

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 14:51

- mensen beter leren kennen: mensen tweeten soms ook wat persoonlijker dingen, waardoor je die mensen beter leert kennen Hier vindt ik dat het fout gaat, iemand beter leren kennen als we daar sociaal media voor nodig hebben en dit in real life niet meer mogelijk is zijn we ver heen. Hoe "echt" is iemand op hyves, facebook en met zijn twitter berichten?

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 14:56

Je hebt gelijk, je kunt natuurlijk ook gewoon op Michael Schumacher afstappen en vragen of 'ie meegaat voor een biertje. :mrgreen:

Re: Twitter: de discussie

07 feb 2011 15:05

Misschien kom ik dan uit een ei maar het zal mij aan m'n reet roesten als Michael Schumacher twittert dat hij bij de ikea een nieuwe dekbed hoes gekocht heeft met een ferrari er op :mrgreen:
Gesloten onderwerp