04 feb 2011 22:36
12 feb 2011 20:45
12 feb 2011 22:15
13 feb 2011 11:48
13 feb 2011 13:37
13 feb 2011 16:05
dannyl schreef:Gisteren zijn eindelijk de bestelde onderdelen binnen gekomen , een deel; kwam via een internet winkel in duitsland en een deel van Porsche centrum Aken. Was toch even slikken , alles bij elkaar voor bijna €3000,- en we zijn er nog niet. Maar dan wordt hij ook weer als nieuw en denk er toch net aan om hem te verkopen
De bak blijft nog even liggen . Als eerste toch maar het blok onder handen nemen. Als dit namelijk in elkaar zit kan ik hem thuis rustig verder opbouwen , in de tussentijd kan dan de bak onder handen genomen worden.
Deze week ben ik begonnen met het demonteren van de koppen en nokkenas huizen. De losse spullen zijn samen met de zuigers en cylinders gewassen. Iedere keer als er plaats is in de wasmachine gaan er nu diverse losse onderdelen in zoals beplatingen , hitteschilden , differentieel ed.
De kleptuimelaars en tuimelaarassen waren in prima staat en kunnen hergebruikt worden . Dit in tegenstelling tot de zuigerveren , deze waren op
Nadat het spul schoon was begonnen met polijsten van de nokkenassen
Ze zijn beide nog in prima staat en kunnen weer terug geplaatst worden.
De kleppen zijn uit de koppen geperst , gepolijst en opnieuw geslepen
Ook deze kunnen weer gewoon terug geplaatst worden.
In de koppen zijn de klepgeleiders er uit gehaald en worden later voorzien van nieuwe . Ze hadden toch redelijk wat speling en samen met de keiharde klepsteelrubbers en versleten zuigerveren zorgden deze voor het olieverbruik. Ook zijn de verbrandingsruimtes weer blank en ontdaan van de roetaanslag.
Verder heb ik de nieuwe drukgroep van het nieuwe lager voorzien .Nu worden deze week overdag de tapeinden van de uitlaatzijde uit de koppen geboord , martin had liever niet dat ik dat zelf deed.
PS . onder www staat de naam van het bedrijf van martin . Deze stelt zijn apparatuur en kennis kostenloos ter beschikking . Om geen directe reclame uitingen te doen heb ik de naam onder de www link geplaatst.
13 feb 2011 18:27
13 feb 2011 19:07
13 feb 2011 20:29
14 feb 2011 12:36
14 feb 2011 16:32
14 feb 2011 17:18
14 feb 2011 21:14
924carreragt schreef:Waarom gebruik je de 993 tapeinden voor de cilinderkoppen niet?
14 feb 2011 22:18
15 feb 2011 2:17
18 feb 2011 19:54
19 feb 2011 18:50
20 feb 2011 18:01
20 feb 2011 18:05
23 feb 2011 18:59
23 feb 2011 20:23
24 feb 2011 21:27
24 feb 2011 22:09
25 feb 2011 2:07
25 feb 2011 3:56