Vandaag opnieuw kunnen rijden, met een van mijn zonen achterin over de b-wegen, heerlijk!
M'n 3.2 begint wel een leuke puzzel te worden;
- had hem aan de druppellader liggen, voor starten accu gemeten 12,8V, motor startte gelijk de eerste keer
- durfde hem onder de huidige omstandigheden niet buiten de garage uit te zetten, weer op z'n plekje uitgezet en direct opnieuw gestart om te proberen, zelfde probleem als van de week: startmotor draait , maar de motor doet niet mee
- vrijwel direct naar na de accu opnieuw gemeten 12,7V
Wat ik denk met mijn niet technische kantoor verstand:
- verschil in V bij accu is klein, ik zou denken meetverschil, dynamo etc. is dan niet de issue want de accu blijft op spanning (meer dan die 12,7/8 kan er blijkbaar niet in?)
- startmotor wellicht? Maar hij gaat wel rond, heb hem in zijn 5 wel stukje naar achter geduwd, opnieuw geprobeerd, geen verschil
- @sebastian, waarom vraag je of het probleem zich alleen voordoet bij warme motor? Lijkt te kloppen namelijk, waar denk je aan? Lastig is dat ik hem niet een nacht aan de acculader kan hangen om hem daarna met warme motor te testen om uit te sluiten dat dat van invloed is.
Begin me al beetje inspector Morse te voelen, alleen heeft die elke keer maar max. 50 minuten nodig om tot oplossing te komen
@Horn: is gelukkig niet mijn enige auto, ik geniet als ik kan rijden maar ik vind het 'prutsen en koesteren' net zo ontspannend