Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

23 apr 2005 8:44

JA wat zal ik hier op zeggen he.....

23 apr 2005 9:25

Gewoon niets zeggen en V-power laten kopen...je hebt al eerder eens wat gezegd, maar het zit blijkbaar diep geworteld tusen de oren 8) :wink:

24 apr 2005 15:22

Marcel schreef:JA wat zal ik hier op zeggen he.....


Marcel,

Ik heb op het forum gezocht (wel 3 of 4 'v-power' onderwerpen) maar kwam je andere post waarin je duidelijk maakt dat v-power wellicht helemaal niets is, nergens tegen.

Kan je herhalen wat je bedoelt te zeggen?

24 apr 2005 16:30

Wellicht een beetje lastig als je bij Shell werkt... :lol: :twisted:
Laatst bijgewerkt door horn op 24 apr 2005 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2005 19:57

om het heel simpel te houden:

Shell (verdien ik zelf een leuke boterham) of geen Shell, ik geloof niet zo in die Superbenzines voor "normale" stratversies van auto's, zit allemaal tussen de oren. Benzine ie brandstof, etc speelt aleen maar en rol alsje zlef het technische kunnen hebt om continue met je bolide op het scherpst van de snede kint rijden. En aangezien de meeste van ons af en toe eens dat ding tot aan zijn 6000+ toeren op een rechte weg opentrekken maakt het allemaal niks uit wat je tankt zolang je maar mininmaal tankt wat ze lust,

voor de rest is het goed voor mijn bonus of jullie airmiles .......

24 apr 2005 20:03

DA'S DUIDELIJKE TAAL !!

24 apr 2005 20:11

Marcel schreef:om het heel simpel te houden:

Shell (verdien ik zelf een leuke boterham) of geen Shell, ik geloof niet zo in die Superbenzines voor "normale" stratversies van auto's, zit allemaal tussen de oren.

Lijkt me afhankelijk van wat je verwachtingen of redenen om het te tanken zijn. :wink:

24 apr 2005 20:37

Ook daar moet ik je redelijk teleurstellen, wil best openheid van zaken geven, werk bij Shell en we krijgen 20% korting tot een maximum van 400 euro per jaar, dus met een M5 en een 993 zitten we daar redelijk snel op en volgens mij is dat niet eens een Shell specifieke korting maar waarschijnlijk het belastingtechnisch maximum wat je in Nederland als bedrijf aan je werknemers mag "schenken", dus ....

.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken. Ik tank bij Shell want ik heb zo'n sleutelhanger, is lekker makkelijk en daar houdt het echt helemaal mee op.....

24 apr 2005 20:51

Kort en bondig.
:wink:

24 apr 2005 21:03

Marcel schreef:.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken. Ik tank bij Shell want ik heb zo'n sleutelhanger, is lekker makkelijk en daar houdt het echt helemaal mee op.....


Dito. Hoewel onze financiele afdeling mij bij andere pompen wil laten tanken is zo'n sleutelhanger en de airmiles en de handigheid van elke dag langs een paar van die stations komen voor mij ook nog een reden om bij shell te blijven tanken.

Marcel, by the way, doe die prijzen eens omlaag... :wink:

24 apr 2005 21:11

horn schreef:Marcel, by the way, doe die prijzen eens omlaag... :wink:


Jij weet toch ook wel het verschil tussen kostprijs en verkoopprijs, en dan zzker bij benzine, dus ALS ik het al zou kunne, dan nog schiet het niet op:

Afbeelding

wie er ook gelijk heeft, in beide plaatjes blijft er een constante factor, en dat is niet Shell (of welke oliemaatschappij dan ook).

24 apr 2005 22:21

Marcel schreef:Benzine ie brandstof, etc speelt aleen maar en rol alsje zlef het technische kunnen hebt om continue met je bolide op het scherpst van de snede kint rijden.


Daar sluit ik mij volledig bij aan. Is je P gewend om bepaalde benzine te tanken en rijd hij er lekker mee dan is het nutteloos om daar verandering in te brengen. Tenzij je er natuurlijk echt mee wil gaan racen. Maar dan is er wel meer nodig dan alleen wat "betere" benzine om echt sneller te gaan.

Verder vind ik zo'n stunt waarmee Shell nu uitpakt gewoon een middel om klanten te lokken. Misschien is de benzine wel iets beter maar voor hoe lang ? Wie zal er nl. nagaan of binnen 6 maand die V-power nog is zoals hij nu wordt aangeboden.

25 apr 2005 10:10

Marcel schreef:Ook daar moet ik je redelijk teleurstellen ......

Dat was niet wat ik bedoelde. We hadden het niet over Shell in het algemeen, maar over V-power in het bijzonder. ;)
Deze brandstof heeft meer afwijkende eigenschappen dan de, wat mij betreft inderdaad, te verwaarlozen vermogenswinst.

Chris_lbr schreef:Verder vind ik zo'n stunt waarmee Shell nu uitpakt gewoon een middel om klanten te lokken. Misschien is de benzine wel iets beter maar voor hoe lang ? Wie zal er nl. nagaan of binnen 6 maand die V-power nog is zoals hij nu wordt aangeboden.

:roll: ..... Hoop dat je toch nog plezier hebt in je leven met zoveel achterdocht. :wink:

Marcel schreef:.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken.

Idem, doe wat jezelf wilt maar roep er geen onzinnige dingen over.

25 apr 2005 19:21

EriC4C schreef: :roll: ..... Hoop dat je toch nog plezier hebt in je leven met zoveel achterdocht. :wink:


Zeker hoor Eric. :D Alleen heb ik al genoeg dingen gezien in deze trend. :oops: Genoeg ervaring mee om sceptisch tegenover te staan dus...

29 apr 2005 10:06

...
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 29 apr 2005 10:09, in totaal 1 keer bewerkt.

29 apr 2005 10:08

912 schreef:Je bedoelt knallen als in backfire?

Zelf geen last van, sterker nog:
Ik rij al een half jaar met V-power. Gisteren 250 km moeten afleggen, geen shell in de buurt dus maar euro 98 van de Texaco. Maar dat reed toch anders, minder vloeiend (psychisch??!!). Ik had dus maar een litertje of 10 getankt want de volgende Shell moest toch niet zo ver zijn. Dus later helemaal (50 liter erbij) volgegooid en een stuk 'lekkerder' gereden.... :roll:


Barwout, ooit gehoord van placebo ? :wink:

29 apr 2005 10:19

Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:

29 apr 2005 10:22

Olaf schreef:Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:
Das wel te hopen ja..... :?

29 apr 2005 14:19

outletvalve schreef:
912 schreef:Je bedoelt knallen als in backfire?

Zelf geen last van, sterker nog:
Ik rij al een half jaar met V-power. Gisteren 250 km moeten afleggen, geen shell in de buurt dus maar euro 98 van de Texaco. Maar dat reed toch anders, minder vloeiend (psychisch??!!). Ik had dus maar een litertje of 10 getankt want de volgende Shell moest toch niet zo ver zijn. Dus later helemaal (50 liter erbij) volgegooid en een stuk 'lekkerder' gereden.... :roll:


Barwout, ooit gehoord van placebo ? :wink:


Tuurlijk, ik geef zelf al aan dat een psychologisch effect aanwezig kan zijn. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat 'normale' benzine exact hetzelfde is als V-power (in de positieve danwel negatieve zin). Met andere woorden er moet verschil in zitten en dat zou je dan wellicht moeten kunnen merken...

Wat nu als het argument/gerucht waar is dat de V-power voor Duitsland octaan 100 is, en dat Shell er geen extra moeite voor gaat doen om dat omlaag te brengen voor de Nederlandse markt...

Weet jij het?

29 apr 2005 14:38

Ik heb sterk mijn twijfels over V power :evil:

Volgens mij is het gewoon 1 grote oplichterij! Ik geloof er niets van dat v power zoveel beter voor je motor is.
Een paar jaar terug introduceerde Shell ook een andere benzine (shell Pura) die zogenaamd schoner voor het milieu zou moeten zijn. inmiddels is deze benzine vervangen door v power dat een betere/zuinigere/schonere verbranding zou moeten geven.
Als je dan de site van Shell bekijkt blijft het allemaal een erg vaag verhaal.
Betere prestaties

Shell V-Power geeft een meer gecontroleerde ontsteking dan euro 95. Daardoor verbetert de efficiency van de verbranding in de motor. En zo kan elke druppel benzine méér energie leveren.



Schonere motor

Aan Shell V-Power zijn innovatieve reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen helpen de afzetting van vuil in uw motor te voorkomen en kunnen de vuilafzetting die al aanwezig is, zelfs voor een groot deel verwijderen. Het verwijderen en voorkomen van deze schadelijke vuildeeltjes draagt bij aan een soepeler lopende motor die langer in topconditie blijft en betere prestaties levert.



Rijden met plezier

Met Shell V-Power heeft u de technologie van morgen in uw tank. De unieke combinatie van speciaal geselecteerde componenten in deze nieuwe brandstof helpen uw motor sneller en soepeler te reageren. Samen met de betere verbranding en het versterkte reinigende vermogen, draagt Shell V-Power bij aan een betere acceleratie en meer motorvermogen in vergelijking met euro 95. Dus aan meer rijplezier.



een hoop vage kreten ZONDER bewijslast !

in duitsland is een test gedaan naar het verbruik van auto's op v power/normale benzine, resultaat : geen/nauwelijks verschillen !

een leuk marketing verhaaltje dus, volgens mij is het een grote flop voor Shell!

29 apr 2005 14:41

Misschien moeilijk te geloven maar volgens shell zelf:
Zoals al eerder vermeld in dit forum... :wink:

Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland? (www.shell.nl)

Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.

Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.

Geef mij maar super 98 !!! :D

29 apr 2005 14:58

nu is het V-power verhaal redelijk duidelijk, kan ik er vanuit gaan dat dat voor ULTIMATE van BP ook geld... (waar ze trouwens wel een 911 in de commercial hebben :wink: )
Met andere woorden het zit vooral tussen je oren? Wat ik nl merk met BP ULTIMATE is dat mijn wagentje er juist dorstiger van wordt... of zou dat dan ook psychologisch zijn? natuurlijk kun je verbruik nooit exact meten...

29 apr 2005 15:00

outletvalve schreef:...een leuk marketing verhaaltje dus...


Ik tank Super 98, soms V-power (als ik toevallig bij Shell sta)

Beetje het zelfde verhaal als bv. K&N luchtfilter geeft direkt meer vermogen en is beter voor de motor en uiteindelijk goedkoper :roll:

Voorlopig gaan de andere raffinaderijen wel mee in deze trend :? Als er maar knaken verdiend kunnen worden.

Shark :wink:

29 apr 2005 18:46

Olaf schreef:Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:


Tja, gisteren voor €85 in de Porsche gegooid. Das dan wel voor dfl 187.-
Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten. :roll: Hoop centen hoor. Maar.....zonder P is het helemaal niks :lol:

02 mei 2005 22:24

fransk schreef:V-Power (NL) :?: :?: :?:

- Zijn er oudere 911 rijders (SC of ouder) die dit wel tanken ?
- Op advies van de garage of specialist ?


Ik heb het wel eens moeten tanken bij mijn 84' carrera omdat ze niks anders hadden. Was geen succes! Volgende dag injectoren verstopt en weken lang startproblemen. Dat was pas weg na een volle tank 98'.
Daarna altijd 98' en nooit meer problemen.
Er zit een soort schoonmaakspul in wat prima is als alles nieuw is. Bij oude auto's komt er troep los waarvan je liever hebt dat het blijft zitten. Resultaat: verstopte injectoren.
Plaats een reactie