04 okt 2009 9:47
Eric schreef: itt een watergekoeld Porscheblok. Daar moet je een nieuwe van kopen en het aftellen kan dan weer beginnen.
gast schreef:Niet (meer)![]()
MH in Peize claimt dat ie gewoon losse carters kan bestellen voor de M96 motor, alsmede losse bussen kan plaatsen a 1000,- euri per bus. Alle mogelijke (tussen) vormen van revisie zijn volgens hem mogelijk bij hem / hun.
Ik heb hem uitgenodigd op dit forum e.e.a. uit de doeken te doen om de mythe te ontkrachten dat een M96 ( 3.4) niet te reviseren valt. Ik hoop dat hij de moeite neemt.
Jeroen914 schreef:1k per bus is trouwens behoorlijk aan de prijs...
krijg je voor dat geld fatsoenlijk nikasils of dezelfde chinese meuk die er standaard in zit
Peter 993 schreef:Moet dat nu allemaal zo![]()
![]()
Bijna alle motorfabrikanten zijn allang afgestapt van Nikasil en gebruiken in plaats vaak een allusil legering. Verder worden de Porsche blokken volgens mij door Kolbenschmidt gemaakt,toch echt een Duits bedrijf.
Charles Navarro / LN Engineering schreef:...Pretty much, with exception of the 3.0SCs, most of the 2.7s, most of the 3.2, and all of the 3.3 930s, up to the 3.6 964/993 all used Nikasil plating, without any problems. Porsche still uses Nikasil on the high end engines. 986/987 996/997 get Locasil because it's cheaper...
04 okt 2009 10:13
04 okt 2009 11:03
04 okt 2009 12:18
04 okt 2009 14:05
04 okt 2009 14:57
04 okt 2009 14:59
04 okt 2009 15:19
gast schreef:geen enkel zichzelf respecterende firma maakt wat voor cijfers dan ook bekend over probleemgevallen![]()
04 okt 2009 15:35
04 okt 2009 16:03
04 okt 2009 16:06
04 okt 2009 17:42
04 okt 2009 20:20
04 okt 2009 20:31
04 okt 2009 20:31
gast schreef:Niet (meer)![]()
MH in Peize claimt dat ie gewoon losse carters kan bestellen voor de M96 motor, alsmede losse bussen kan plaatsen a 1000,- euri per bus. Alle mogelijke (tussen) vormen van revisie zijn volgens hem mogelijk bij hem / hun.
Ik heb hem uitgenodigd op dit forum e.e.a. uit de doeken te doen om de mythe te ontkrachten dat een M96 ( 3.4) niet te reviseren valt. Ik hoop dat hij de moeite neemt.
04 okt 2009 20:35
05 okt 2009 9:03
gast schreef:tuurlijk. Jij bent de man met kennis en gefundeerde antwoorden op het gebied van 996Sorry dat ik uberhaubt wat kennis op je over probeer te brengen.....
05 okt 2009 9:26
05 okt 2009 9:46
05 okt 2009 13:06
05 okt 2009 20:42
Sigrid schreef: Volgens mij zou dit topic inderdaad niet zo gevoelige IMS Lager als iedereen eens de tijd nam om te lezen en zijn felheid daarbij aan de kant te zetten.
17 okt 2009 7:48
Als 1 van de weinigen in nederland repareren wij uw motor van uw 996, wij hebben alle know how,
om de de motor van uw 996 te repareren zoals het hoort! Porsche monteerd alleen een ruil blok,
en als u goed geinformeerd heeft kost dat meer als 10.000 euro excl montage!
Wij zijn al meer dan 25 jr gespecialiseerd in reparatie en onderhoud van alle Porsche's,sinds kort,
na vele dagen studie en een hoop geld minder( vanwege aanschaf speciaal gereedschap) zijn wij klaar
voor alle porsche's 996 met een gescheurde kop, gescheurd motorblok enz enz.
Na diagnose wordt er samen met de klant een "plan van aanpak" gemaakt , daarna een duidelijke
offerte, waar in we duidelijk bespreken wat we wel en niet doen, dit alles naar wens van de klant,
wel is ons motto:we doen het goed, of we doen het niet!
Het Porsche wereldje is klein, en zeker wat revisie van 996 motoren betreft, een 3.4 motor is een zeer
complexe motor, vandaar dat veel van onze collega's( incl Porsche dealers ), niet aan een revisie beginnen!
Vaak wordt het een gebruikt onderblok of een gebruikte kop, met gebruikte delen bent u geholpen, maar dan is het de vraag, hoe lang gaat dit goed? Hoe lang wil u de auto nog rijden? Wij reviseren uw motor, met orginelen onderdelen, vernieuwen alle pakkingen ,keeringen, lagers , zuigerveren, evt klep geleiders enz enz
Alle reparaties worden VOOR uitvoering besproken met de eigenaar zodat er geen misverstanden ontstaan!!!
17 okt 2009 9:53
17 okt 2009 9:59
17 okt 2009 10:03