Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

17 okt 2009 10:08

Kom kom niezo kinteragtich, kleinichheitje houdje :lol:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

17 okt 2009 10:14

horn schreef:... originelen onderdelen...

Ja, die viel mij ook al op. Daar zit je nu net NIET op te wachten, toch :?:
Ik doe overigens uit principe nooit mee met loterijen. Die zijn alleen bedoeld om de organisator te verrijken... :wink:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

17 okt 2009 10:20

Rad911 schreef:Ik doe overigens uit principe nooit mee met loterijen.


Nog eentje hier :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

17 okt 2009 10:21

RonP schreef:Zou dan 100 loten kopen.


Is trouwens nog geen garantie.....

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

25 nov 2009 23:19

Iets meer bruikbare info, of eigenlijk ook niet......oordeel zelf.

In antw op paar vragen aan RSR / Retie, B

rsr/Luc schreef:Wij hebben in het verleden al enkele 3.4 motoren hersteld en van al deze motoren was er echter 90% die hersteld kon worden aan een goede prijs. De andere 10% was echter zo stuk gedraaid dat er geen beginnen meer aan was, Dus onthoud wel dat we pas alles goed kunnen zien als hij open is. Nu de prijzen draaien tussen de 3500 en de 5900 euro voor de herstelling als het echter doen baar is. U zal nu de vraag stellen wat is doen baar wel als het huis niet uitgeslagen is waar de krukas in zit is er geen probleem. Mijn meeste collega's denken dat een watergekoelde motor heel duur is voor herstelling ten opzicht van een luchtgekoelde en daar hebben ze het echter verkeerd.
Momenteel hebben we er 2 staan die hun motor in de soep is gedraaid en de ene heeft meer geluk dan de andere. Mijn hoofd technieker zijn hobby hier is motoren reviseren en herstellen en hij is dan ook meneer piet precies.

U mag dit gerust op het forum plaatsen maar hou er wel rekening mee dat niet alle motors kunnen worden hersteld. Een krukas nieuw kost rond de 3000 euro en een het cilinder stuk links of rechts kost ook al 3300 euro nieuw. Dus als deze niet herstelbaar zijn zit je snel boven de opgegeven prijs en dan ook ver aan de prijs van een nieuwe motor die iets van een 12500 euro kost. Vergeet ook niet dat de opgegeven prijzen die ik u nu en gisteren heb gegeven zonder BTW van 21% zijn en ook zonder werk van de motor demonteren en monteren.
:salut:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 nov 2009 19:35

Staat overigens op MP wederom een 'geplofte' 996 tekoop :cry: .... zonde van zulke autos, dat is toch een stukje - of eigelijk een DIKKE - van porsche! zeker omdat ze hun kop in het zand steken.... :bang:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

26 nov 2009 22:17

Er passen heel wat gevoelige IMS Lager in die 2%, het percentage waarvan iemand zei dat dit Porsche-AG info zou zijn. :ass:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

27 nov 2009 1:31

Tegen elke gevoelige IMS Lager die hier bekend is, zouden dan 50 (!) niet-ploffers moeten staan. Daggutnie.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:33

Even een vraag over de revisiekosten voor een 996 turbo.

Ik heb een keer een 996 Turbo te koop zien staan bij een BMW dealer in het noorden van het land (misschien kent iemand de betreffende (blauwe) auto) met de tekst erbij "net gereviseerd voor 25.000 euro". Nu vraag ik me af: met welke revisiekosten moet je rekening houden bij een 996 Turbo? Ik heb een mooie te koop zien staan met 140.000km ("in perfecte staat"), maar als er binnen enkele tienduizenden kilometers 20K of 25K bij komt aan revisiekosten, dan slaap ik er nog een nachtje over.

Dus de vraag is: wat is een normale kilometerstand voor een motorrevisie van een 996 TT en wat zijn de gemiddelde kosten?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:41

Ik vraag me af of de turbo's net zo gevoelig zijn voor het gevoelige IMS Lager als de 3.4-tjes...

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:44

Dat vraag ik me niet meer af. Naar verluidt zijn de GT3's en Turbo's niet plofgevoelig, zeker niet zoals de 3.4s. Maar dit topic leek me geschikt om te vragen naar revisiekosten voor een 996 Turbo, vanwege al die gevoelige IMS Lager hier :mrgreen: ;)

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:48

Ik denk dat "net gereviseerd voor 25.000 euro" incl. de auto is... je leest gewoon verkeerd :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:49

Gezien de hier genoemde kosten voor vervanging of revisie bij de 3.4 lijkt me 25K een goede inschatting.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:52

Jurgen schreef:Ik denk dat "net gereviseerd voor 25.000 euro" incl. de auto is... je leest gewoon verkeerd :mrgreen:


De auto kostte 65K, bij BMW De Beier of BMW Martinistad.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

04 maart 2010 23:55

Piet schreef:..... dán slaap ik er nog een nachtje over.

Afbeelding

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

05 maart 2010 13:04

En mocht een revisie niet haalbaar zijn, kan je altijd nog een ruilmotor laten plaatsen. Maar of dat verstandig is bij een Turbo, durf ik te betwijfelen.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

05 maart 2010 14:57

Waarom niet even bellen met De Beier :?:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

05 maart 2010 16:07

Die auto is al lang verkocht (was een jaar geleden dat ik 'm zag), dus waarom niet even vragen aan de deskundigen op het Porscheforum? :wink:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

05 maart 2010 17:10

Laat Piet nu lekker slapen en blijf Audi rijden :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

05 maart 2010 18:12

Neehee, Piet moet ook aan de Porschuh....
:ba:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

07 maart 2010 18:29

Die turbo bij De Beier is inderdaad een week of 4 geleden verkocht. Prijskaartje lag ergens net onder de 50k.
Toen ik de nieuwe BMW ging ophalen werd ook deze auto net afgeleverd. Heeft wel heel erg lang te koop gestaan.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 maart 2010 18:10

Ik ben, na een omweg via alfa 147 GTA en Caterham, weer terug bij oude passie en al enige tijd weer op zoek naar een 911 (i.h.b. 996) Ik twijfel tussen de 996 300 (3.4) en 320 (3.6) pk versie. Afgelopen vrijdag wel nog een bezoek gebracht aan Porsche Zentrum Düsseldorf voor een mogelijke aankoop en proefrit van/in een Boxter S (986): geweldige balans, maar niet significant sneller dan b.v. mijn GTA en (helaas) helemaal geen partij voor de 996.

I.v.m. mij zoektocht de volgende vragen:

Rob Herfst zegt in de eerste post van dit topic:
'minimaal 30-35% van de 3.4 motoren bij de 996 zijn inmiddels vervangen'
MS964 noemt een (van horen zeggen) percentage van 2.
zie ook kanttekening Roenkie bij opgave Herfst

In een topic op Piston Heads, url:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... lity&mid=0
zie de derde post van betreffende topic van Cyrus 1971, kwam ik het percentage 5 tegen.

Vraag 1: Wat is nu het juiste %?

Vraag 2: is de 996, 3.6 werkelijk zoveel beter dan de 3,4 liter versie of kent de 996 3.6 ook (andere) kostbare gebreken?

Met dank (voor de reactie) en groet.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 maart 2010 19:10

Als budget het toelaat, zou ik voor een tujbooooo of gt3 gaan. Die kennen die beruchte problemen niet omdat er een ander type blok in ligt....... Of gewoon lekker een luchtgekoelde zoeken! :wink:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 maart 2010 19:30

Juiste percentage is alleen bij Porsche bekend en die vertellen het niet....

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

28 maart 2010 19:31

MS964 noemt een (van horen zeggen) percentage van 2.


Als ik dat al ergens heb genoemd, dan is het omdat iemand anders dat zei. Maar ik geloof er zelf geen r*k van. Ik denk dat het eerder naar 20% gaat (voor een mk1 niet-tip). Zou ook meer kunnen zijn. Puur gebaseerd op eigen waarneming.
Plaats een reactie