Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 nov 2011 21:26
Ik hoop dat de 993 enorm in prijs gaat kelderen!
Dan koop ik straks lekker een 993TT erbij, veeeeel mooier dan zo'n 964 met zijn amerikaanse anti-tank bumpers
29 nov 2011 21:29
Franz schreef:Het totaal aantal geproduceerde 993's ligt beduidend hoger dan de 964.
Nou, beduidend....
Franz schreef:Daarbij zijn er 18K 964 C2's gebouwd tov de 24K 993 C2's
en de rest:
29 nov 2011 21:36
Grappig om te zien dat bij een 964 relatief veel meer C4's werden verkocht t.o.v. de C2 dan bij de 993.
Iemand enig idee waarom?
29 nov 2011 21:37
in absolute aantallen misschien niet, maar de 964 is wel anderhalf keer zo lang in productie geweest
29 nov 2011 21:38
August weet ook wel dat die zilveren 993 niet aan ultrahoge eisen voldoet. Zal best wel een goede wagen zijn maar cosmetisch ogenschijnlijk net wat minder, vandaar dat hij ook als best value for money naar voren wordt geschoven. De 964 is gewoon een zéér keurig exemplaar en daarom in dit geval duurder. In alle andere gevallen ligt de prijs van een 993 altijd boven die van een 964 bij August...
Ohja en August duur, tja heeft blijkbaar een goede reputatie en zit in de juiste omgeving. Vriendelijke mannen alvast, met altijd wat bijzonders in de showroom...
29 nov 2011 21:39
Subdriver schreef:Grappig om te zien dat bij een 964 relatief veel meer C4's werden verkocht t.o.v. de C2 dan bij de 993.
Iemand enig idee waarom?
Het eerste jaar van de 964 (net als de wagen het hebbeding is) was er alleen maar een C4...
29 nov 2011 21:47
en ook nog alleen maar een coupe...
29 nov 2011 21:49
1989
.... m'n 964 Cabrio C4 was in December van dat jaar van de band gerold ... 1ste registratie Februari 1990
29 nov 2011 21:54
Weet iemand hoeveel 964c2 's er in '94 gebouwd zijn? Ik heb n 94er zien staan in CH en 1 in F, vraag me af of dat een (slimme) tenaamstelling was of daadwerkelijk n uitloper......
Vwb de producteaantallen is er toch wel n flink vetchil als je de pre-varioram en varioram bij elkaar optelt. De 993c4 is n relatief een notoire zeldzaamheid . Waarom eigenlijk?
29 nov 2011 21:58
Ik dacht zelfs dat de 964 nog tot eind (september) '94 in Amerika heeft gelopen en dat ze ginder pas daarna de 993 kregen. Een late inschrijving of een Amerikaan?
29 nov 2011 22:01
Ohja dat van die 993 C4 is relatief makkelijk te verklaren. Op de 993 272 C4 was het even wachten en deze heeft ook niet lang gelopen (1 jaar) voor de 285 C4 hem kwam aflossen. Even later was daar al de C4S die heel wat uitrusting bood voor een (relatief) kleine meerprijs en dus hoogst aantrekkelijk was (zeker voor iemand de toch al vierwielaandrijving wou)...
29 nov 2011 22:13
horn schreef:en de rest:
Ik had het dus over de coupé natuurlijk. Cabrio's en Targa's heb ik nog nooit naar gekeken dus nu ook niet. Juist die daklijn vind ik zo mooi bij een 911 en dat mis ik gewoon bij een Cabrio en Targa.
29 nov 2011 22:16
Ik denk vooral goed nieuws voor mijn 3.2 Cabrio. In uitmuntende staat en volgens de mannen van Porsche Stuttgart toen ik daar deze zomer was om een nieuwe kapmotor te laten plaatsen een van de betere exemplaren die ze de afgelopen jaren gezien hebben. Zie ze in Duitsland al staan voor 35 en meer
Waar gaat het heen? Ergens ook wel jammer want zo krijgen we steeds meer garage queens en de enorm toegenomen diefstalgevoeligheid maakt het ermee op pad zijn ook een stuk minder relaxed.
Vond het ook prima toen ze nog rond de 20 zaten.
29 nov 2011 22:27
Godspeed schreef:Ik dacht zelfs dat de 964 nog tot eind (september) '94 in Amerika heeft gelopen en dat ze ginder pas daarna de 993 kregen. Een late inschrijving of een Amerikaan?
Klopt, de 964is tot en met 1994 geproduceerd.
30 nov 2011 0:06
Subdriver schreef: veeeeel mooier dan zo'n 964 met zijn amerikaanse anti-tank bumpers

Ben jij niet in de war met de 3.2 met zijn impact bumpers en rozetten
30 nov 2011 0:16
Die is helemaal verschrikkelijk maar ik vind de voorbumper van de 964 ook te groot.
Iedere sjaak..........
30 nov 2011 1:10
... en die van de 993 te soft ...
Maar daar is een oplossing voor:
30 nov 2011 1:33
horn schreef:Maar ja, ook dat is maar een redenatie.

De 993 is toch een beetje het model dat ligt tussen de nog origineel gevormde 911 (3.2, 964) en de 996 van 'Lagaay'.
De 993 is dus eigenlijk een 'overgangsmodel'
Imho, de 964 (en de eerdere luchtgekoelde 911 typen) staan net een treetje hoger...

.
.
.
30 nov 2011 7:45
Toen deze langs de straat geparkeerd stonden?
30 nov 2011 10:55
Ach wat een verfrissend nieuw topic dit,
nou vooruit dan maar...
"Ik rij een 993 dus een 993 is beter dan een 964."
30 nov 2011 11:19
... En daarom adviseren wij van WC-Eend....
30 nov 2011 11:49
Welke er mooier of sneller is of meer herrie maakt is n hele andere discussie. Het zijn luchtkoelers, de rest is n kwestie van smaak. Ik ben er al lang uit dat ik mn 964 niet meer wegdoe, maar dat is geen kwestie van waarde of de mening van een ander.
Zoekende naar n handgeschakelde -late- 964 C2 in n beschaafde kleurstelling (niet voor mezelf) is het me opgevallen dat het aanbod van 91/92/93 er 964's minimaal is terwijl je voor n 993 nog wel terecht kunt. Daar ga ik dan hardop van nadenken en vandaar dit topic. Ik heb het idee dat de 964 in het kielzog van de RS zit, die beiden zeer veel media aandacht krijgen in de bekende bladen. Tel daar het sowieso al geringe aanbod bij op en voilá.
Anyhow, als er iemand nog n goeie auto weet
30 nov 2011 11:56
Ik heb hier een zwarte full-options 964 C2 met 142K op de teller maar ik wil 'm nog niet kwijt ondanks die 1500 km die ik er per jaar mee rijd.
30 nov 2011 12:04
het is mij idd ook opgevallen dat er weinig late 964's worden aangeboden. Wel relatief veel uit 1990...
Iemand een plausibele verklaring?
Qua waardeontwikkeling is de 964 natuurlijk de laatste met klassieke vormen, de 993 zal echter de betere auto zijn. en dan elke sjaak..... stiekum hoop ik natuurlijk dat de 964 hem dik in gaat halen in waarde
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.