Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Gaat de 964 de 993 in prijs voorbij?

Ja
13
16%
Nee
29
36%
Tijdelijk
0
Geen stemmen
Nooit - als het goed onderhouden Porsche's betreft
10
13%
Kilometerstand afhankelijk
1
1%
Uitvoering afhankelijk
8
10%
Kwestie van vraag en aanbod
18
23%
Toevalstreffer
1
1%
 
Totaal aantal stemmen : 80

Re: 964 de 993 voorbij?

30 nov 2011 12:09

Omdat Porsche in die jaren in diepe crisis zat en bijna geen wagens meer verkocht. Het merendeel van de 964's zijn exemplaren uit de vroege bouwjaren. Speciale versies als de Speedster en de RS waren welgekomen om de schoorsteen te laten roken, net als de E500 die in die tijd (door capaciteitsoverschot) bij Porsche van de band liep. Heb effectieve productiehoeveelheden nu even niet bij de hand...

Toch wat indicatieve cijfers:
During the 1990s, however, the market collapsed. From its peak of 30,471 sports cars sold in the United States in 1986, Porsche's U.S. sales amounted to only 4,400 by 1991. Unfortunately, the slide continued. One year later, worldwide sales for the company dropped to 23,060 units, with only 4,133 cars sold in the United States.

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/Porsche-AG-company-History.html

Re: 964 de 993 voorbij?

30 nov 2011 12:36

horn schreef:... En daarom adviseren wij van WC-Eend.... :mrgreen:


Een verfrissende reactie Horn. :thumleft:

:wink:

Re: 964 de 993 voorbij?

30 nov 2011 13:21

Ik was al even bang dat je het topic serieus zou nemen :wink:

Re: 964 de 993 voorbij?

01 dec 2011 22:57

Voor dat echte klassieke luchtgekoelde 911 gevoel moet je omzien naar een 3.2. Voor wat betreft een later exemplaar wint de 993 het op alle fronten. Niet in de laatste plaats omdat de 964 echt een tussenoplossing was die belangrijke 'tekortkomingen' van de eerdere modellen zoals wegligging/ achterwielophanging niet oploste maar ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan....

:popcorn:

Re: 964 de 993 voorbij?

01 dec 2011 23:39

ik heb die Liebe zum 964 hier ook nooit zo begrepen.

Re: 964 de 993 voorbij?

02 dec 2011 1:14

Daar zijn vast wel pilletjes voor Wolluf.

Re: 964 de 993 voorbij?

02 dec 2011 19:00

JorisLoet schreef:ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan....


:lol: grapjurk. doe anders even de bronvermelding.. :ass:

Wel bedankt voor mijn glimlach van de dag! :thumleft:

Re: 964 de 993 voorbij?

02 dec 2011 19:01

't zijn natuurlijk waardeloze auto's maar ik ben er zo blij mee :cheers:

Re: 964 de 993 voorbij?

02 dec 2011 19:09

da's toch heerlijk Ewoudt :mrgreen:

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 0:03

JorisLoet schreef:Niet in de laatste plaats omdat de 964 echt een tussenoplossing was die belangrijke 'tekortkomingen' van de eerdere modellen zoals wegligging/ achterwielophanging niet oploste maar ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan....


Sure!

Afbeelding
Porsche 911 964 'en route' by frnkvizr, on Flickr

:drive:

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 11:03

Vind de 964 mooier dan een 993. Je hebt ook meer het Porsche gevoel vind ik (motor lekker ver achterin) maar ook het design vind ik mooier dan de 993. De 3.2 is ook een leuke auto maar die had uiteindelijk te weinig pk's om echt het sport gevoel op te wekken (mijn mening!).

Waarschijnlijk gaat mijn voorkeur zo erg naar de 964 omdat mijn pa er 2 heeft (1racer en 1 straat) :mrgreen:

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 11:36

Een 3.2 heeft wel een paar pktjes en koppel minder dan een 964, echter is ook 150kg lichter. Dus met dat sport gevoel, ik spreek uit eigen ervaring, zit het wel goed. Op de 0-100 zijn ze bijna even snel, top van een 3.2 is lager, wat veroorzaakt wordt door slechtere Cw waarde

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 12:16

Ik kan niet meepraten met hoe het rijd, heb alleen met een 3.2 meegereden.

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 13:39

frankv schreef:
JorisLoet schreef:Niet in de laatste plaats omdat de 964 echt een tussenoplossing was die belangrijke 'tekortkomingen' van de eerdere modellen zoals wegligging/ achterwielophanging niet oploste maar ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan....


Sure!

:drive:


Mooi hoor Frank en ik heb zelf ook 2x een P964 gehad maar toch :wink: :wink: ieder zijn sjaak

Afbeelding

Gr.Erwin

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 13:43

Wordt zolangzamerhand weer eens tijd voor een andere, Erwin.
Je hebt deze toch al weer even?

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 13:49

:mrgreen: :mrgreen: laat mijn vrouw het maar niet horen ewout maar heb wel voor erbij een Mini Cooper S gekocht :thumleft: ook leuk :cheers:

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 15:17

Net als in bijna elk topic zijn ook hier weer hele vreemde uitspraken te vinden waar niks van kan kloppen :cry:


Niet in de laatste plaats omdat de 964 echt een tussenoplossing was
Hoezo tussenoplossing?? , toen Porsche in 1987 bezig was met de ontwikkeling van de opvolger van de 911 Carrera wisten ze vast nog niet wat ze in 1993 op de markt zouden brengen.
Hoe kun je dan met een tussenoplossing bezig zijn?

die belangrijke 'tekortkomingen' van de eerdere modellen zoals wegligging/ achterwielophanging niet oploste
Hè, tekortkomingen ? :shock:

maar ook omdat de proporties niet helemaal kloppen en volgens Porsche zelf, the man and the company, de 'Porscheness' bij de 964 verloren zou zijn gegaan.
Alleen de jaren 70 veiligheids bumpers vervangen door modernere bumpers brengt de proporties echt niet in gevaar.
Bij de door iedereen mooi gevonden 993 zijn de verhoudingen eigenlijk voor het eerst misschien iets zoek, maar worden ook nooit storend gevonden.
Kijk maar eens naar de lijn van de dakgoten die eerder in één lijn doorliepen in de naad tussen het achterscherm en de motorkap.
Bij de 993 is deze stiekum iets omhooggetrokken om meer ruimte te geven in de motorruimte en dus een hogere achterkant levert. Onder een bepaalde hoek valt het iets op.
Wel knap om een 30 jaar oud ontwerp zo mooi te moderniseren dat nergens een storend ontwerpfoutje te vinden is. :res:

De 3.2 is ook een leuke auto maar die had uiteindelijk te weinig pk's om echt het sport gevoel op te wekken (mijn mening!).
De 3.2 had 19 pk minder en woog zoveel minder dat ze de zelfde hoeveelheid kilo's per pk te verwerken hadden.
Ze zijn dus nagenoeg even snel en door de sobere uitrusting is de snelheidsbeleving echt niet minder dan bij een 964.
En daarbij krijg je sportgevoel echt niet door de hoeveelheid pk's en de acceleratie die je daardoor kunt ontwikkelen,
maar door het gehele plaatje van motor, overbrengingsverhoudingen, onderstel, rijbeleving etc.

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 17:16

Jeremy Clarkson zou zeggen "there`s only one way to solve this.. a dragrace!" :mrgreen:

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 19:01

Anyhow, als er iemand nog n goeie auto weet



http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/761

wel een cabrio.

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 19:43

Erwin schreef:Bij de door iedereen mooi gevonden 993

Niet door mij.

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 19:47

+1 Anders stond er wel een 993 hier op de inrit.

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 23:31

Twijfelend tussen 993 en ....... wat anders zullen we maar zeggen.....

Wat is er niet mooi aan een 993?

Re: 964 de 993 voorbij?

03 dec 2011 23:59

Ik vind een 993 persoonlijk minder mooi dan een 964. Dus wat dat betreft.... Ieder zn smaak natuurlijk.

Re: 964 de 993 voorbij?

04 dec 2011 0:06

Omdat :?:

Over smaak valt idd niet te twisten maar je hebt zo je redenen lijkt me. Dat je iets niet mooi vind koop ik maar waarom?

Re: 964 de 993 voorbij?

04 dec 2011 0:13

ik vind de neus en de kont minder mooi dan bij een 964. Een 964 vind ik heel mooi strak en clean.
een 993 gt2 (en dan de echte race-versie) vind ik wel weer erg mooi maar dan klopt het in mijn ogen meer.

maar smaak blijft vind ik moeilijk uit te leggen.
Plaats een reactie