Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
07 dec 2011 0:14
De 991 is eigenlijk een koopje, sportwagen en zeilboot in één
07 dec 2011 1:24
Nu weet ik eindelijk waar die idiote schuifdakconstructie voor is!
07 dec 2011 10:26
Zouden de cilinderwanden inmiddels sterk genoeg zijn bij de 991?
07 dec 2011 13:53
Ewout schreef:Zouden de cilinderwanden inmiddels sterk genoeg zijn bij de 991?
Is toch een geheel nieuw ontworpen blok sinds de DFI in de 997! Het is wel nog te vroeg om te zeggen dat dat ontwerp op dat punt beter is als het voorgaande.
07 dec 2011 19:32
Het geheel zou vanuit een thermodynamisch punt benaderd en bekeken zijn. Onderdelen die niet echt warm dienen te worden zouden door materiaalkeuze nu minder opwarmen.
Dus daar is wel degelijk werk van gemaakt. Ik zou me niet zo snel zorgen maken over cilinderwanden. (dat willen ze zich geen hoeveelste keer permiteren!)
Het materiaal is met grote zorg uitgekiend. Ik geloof zelfs in dit topic dat er een brandende pre-model 991 gepost werd. lol
Neen de 911, is hun vlaggeschip en alles werd echt gedaan om hun merk alle eer aan te doen!
07 dec 2011 21:59
Zicht_op_oneindig schreef:Neen de 911, is hun vlaggeschip en alles werd echt gedaan om hun merk alle eer aan te doen!
Dat was het ten tijde van de 3.4 in de 996 ook natuurlijk. Maar ik ga met je mee en hoop dat Porsche van de fouten uit het verleden geleerd heeft. Aangezien ze bij de 997.2 Turbo ook voor het DFI blok hebben gekozen geeft wellicht wel aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben.
09 dec 2011 12:22
Joep 911 schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/1866351/d89aa6a4/even_langs_de_porsche_dealert_in_zuid_afrika.html
Fijne presentatie. Hopelijk nog niet gepost.
Fraai!
09 dec 2011 16:20
Rob Herfst schreef:Erwin schreef:Ik hoop toch echt dat Porsche niet met dat elektronische keyless begint, of heeft de 991 die ook al?
Zit sowieso al in de Panamera, dus zal nu ook wel in de 991 te bestellen zijn!
Zit exact ook zo op mijn Outlander
Erg handig, maar ik vind de pseudo-sleutel die je om moet draaien i.p.v. startknop een knullige oplossing ..... en nu blijkt de Panamera hetzelfde te hebben
11 dec 2011 17:52
Ik loop wat achter en ben me nu net een beetje in de 991 aan het verdiepen geweest. Als ik het goed begrijp heeft hij geen echte motorkap meer, en kun je de motor helemaal niet zien? Niet dat ik er ooit wat anders aan heb gedaan dan het bijhouden van de vloeistoffen, maar een Porsche 911 is toch geen Audi A2 zeker! Een liefhebber houdt ook van de techniek en om er daarvoor onder te moeten gaan liggen, gaat mij te ver!
11 dec 2011 21:32
Tja...al eens onder de kap van een Cayman of Boxster gehangen....dan is die nieuwe 991 nog altijd ruwe techniek onder de motorkap
11 dec 2011 21:37
Heb bij de Cayenne nog nooit onder de kap gekeken, zou geeneens weten hoe die open moet...
Bij het ouwe elfje vind ik het dan wel weer leuk ...
12 dec 2011 11:23
erwin996 schreef:De 991 is eigenlijk een koopje...
.. nog niet eerder naar dit topic gekeken ...
Zijn de prijzen (van de basisversie) al voorbij gekomen - en lijkt onderstaand lijstje correct
- Code:
Nederland: € 112900,-
Belgie: € 90750,-
Duitsland: € 88037,-
Luxemburg: € 85515,-
14 dec 2011 12:04
ik wil er wel eens eentje in het vlees zien, staan ze al bij de stealert?
14 dec 2011 12:06
Was jij niet uitgenodigd voor de VIP-avond?
14 dec 2011 12:10
nop. krijg alleen kaartje voor winterklaar maken, a la koot en bie, denk ik dan
14 dec 2011 13:13
Wolf, bij de dealert mag je er nu naar kijken, maar niet aflikken
14 dec 2011 14:10
Kom net terug van de dealert
Hij wou me maar laten rijden
Maar kon nu ff rustig om de auto lopen en natuurlijk erin zitten
Ja erruuug mooi afgewerkt en ik zit er geweldig in
Maar allemaal met een "sportomatic" en ik ril daarvan, moet gewoon in die pot kunnen roeren
Ga nog wel ff een rondje er mee rijden, een ander keertje.
Ging met mijn 993 met net verse banden eronder, joh wat een verschil zeg
14 dec 2011 14:26
Nou een PDK bak is
iets anders als een sportomatic bak.
Ga eerst maar eens een keer rijden met zo'n bak, en daarna nog een keer melden of je nog steeds zo happy bent om zelf te roeren!
14 dec 2011 14:48
Ik zou die PDK bak best willen hebben. Dat kan dan toch in combinatie met flippers aan het stuur voor als je toch nog zelf iets wilt doen?
14 dec 2011 15:28
outletvalve schreef:Nou een PDK bak is
iets anders als een sportomatic bak.
Ga eerst maar eens een keer rijden met zo'n bak, en daarna nog een keer melden of je nog steeds zo happy bent om zelf te roeren!
In mijn DD zit een automaat en gaat als een scheermes, hij kan op een sportstand en kan er ook mee schakelen
Maar in een 911 zonder dat linkerpedaaltje "now way for me"
Doet bij mij gewoon pijn om in de showroom zoveel "sportomatics" (sorry hoor) in de 911's te zien.
Je kon in de begin jaren 80 toen ik mijn eerste 911 kocht zat van die automaten kopen en die koste gebruikt een stuk minder en werden veel teruggebouwd
14 dec 2011 15:53
Nogmaals de vraag nog maar een keer: Heb je al eens met PDK gereden? ( de ontwikkelingen hebben bepaald niet stil gestaan op dit gebied )
ik durf de stelling wel aan " minimaal 50% van de Porsche rijders die fervent "schakelaar" zijn gaan om na het rijden met een PDK bak"
14 dec 2011 16:51
in het watersegment wel, denk ik...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.