26 okt 2004 13:47
Olaf schreef:Weet je al wat, wanneer & hoe
28 okt 2004 10:05
15 mei 2005 22:05
Hoe kan je zo'n relais controleren met huis-tuin en keuken gereedschap??dirkie schreef:Kan je ff iets meer info geven ...
Voor zover ik weet zit op die aircocompressors een beveiliging.
Als je niveau te laag zit gaan ze zichzelf "uitschakelen" ter beveiliging.
Dus zou je hier in eerste instantie aan een tekort van koelmiddel kunnen denken ... maar je zegt dat hij is afgevuld.
Hebben ze dan ook een "lektest" uitgevoerdBleef je systeem op druk
een lektest voeren ze uit met een additief inhet koelmiddel dat detecteerbaar is met een speciaal brilletje ...
Onder het motto "check the simple things first" zou ik je adviseren het relais is ff na te kijken.
een airco is vrij delicaat om zelf aan te prutsen ... een bezoekje aan een airco-specialist is dan ook gewoonlijk onvermijdelijk ...
Dirk
16 mei 2005 0:57
Hoe kan je zo'n relais controleren met huis-tuin en keuken gereedschap??
16 mei 2005 8:34
16 mei 2005 11:08
16 mei 2005 12:53
EriC4C schreef:Een kleine lekkage hoeft idd niet te leiden tot relatief hoge reparatiekosten, maar helaas leert de ervaring van menig andere dat dit in het geval van het aircosysteem van een 911 wel vrijwel altijd op gaat. Is niet de reparatie zelf er de oorzaak van, dan wel het vinden van de lekkage.
dirkie schreef:Eric ...
Vertel es ... waar zit die lek(je)Weet je dat toevallig
16 mei 2005 14:31
Had alle zekeringen al nagekeken.Systeem is vorig jaar juli nog opnieuw afgevuld.Zou goed moeten zijn.Relais in motorruimte gecontroleerd(doorverbonden)is goed?er verandert niets.Heb nu het voorwiel eraf en de kap.Airco net weer aangezet maar de vin op de condensator(dat is toch dat ding wat lijkt op een radiator) draait niet.Zou dit het zijn???????dirkie schreef:Als je erachter staat linksvoor.
Maar ehh ... was precies je probleem ...
Je moet ff chekke of![]()
Je compressor nog meedraaid in het motorcompartiment.
Bij een te laag niveau zal de beveiliging zich inschakelen zodat de compressor niet meer meedoet.
De snaar die eroverheen loopt zal nog wel draaien ... maar als je goed kijkt zie je dat ook, zeg maar tmiddelste gedeelte van het wiel kan draaien. Bij een te laag niveau zal dit niet meer draaien.
Hoor je nog wat "aanslaan" als je de airco inschakeld ???
Normaal krijg je een "tik" in het toerental ...
Kijk ook ff de zekering na ... vaak vergeten ...
Als dit alles nie helpt toch maar een airco specialist opzoeken mijn idee ... herstellingswerken aan een airco zijn niet bepaald eenvoudig te noemen.
Kunnen nogal wat dingen stuk zijn ... die je zonder de juiste testapparatuur vrij lastig kan opsporen ... om nog maar te zwijgen van lekken etc ....
Suc6
Dirk
16 mei 2005 14:46
dirkie schreef:Je moet ff chekke of![]()
Je compressor nog meedraaid in het motorcompartiment.
Bij een te laag niveau zal de beveiliging zich inschakelen zodat de compressor niet meer meedoet.
De snaar die eroverheen loopt zal nog wel draaien ... maar als je goed kijkt zie je dat ook, zeg maar tmiddelste gedeelte van het wiel kan draaien. Bij een te laag niveau zal dit niet meer draaien.
Hoor je nog wat "aanslaan" als je de airco inschakeld ???
Normaal krijg je een "tik" in het toerental ...
16 mei 2005 14:52
16 mei 2005 15:03
2000 gtv schreef:of kan het ook zijn dat ik de airco domweg niet kan aanzetten omdat het knopje van de regelunit stuk is(lampje ervan doet het heel enthousiast wel)
16 mei 2005 15:08
Is er nog een makkelijke manier voor om deze via een omweggetje aan de praat te krijgen???EriC4C schreef:2000 gtv schreef:of kan het ook zijn dat ik de airco domweg niet kan aanzetten omdat het knopje van de regelunit stuk is(lampje ervan doet het heel enthousiast wel)
Als de compressor geen spanning krijgt doet hij het natuurlijk idd. ook niet.
16 mei 2005 19:33
17 mei 2005 0:35
17 mei 2005 0:49
17 mei 2005 1:04
Andere vraag in dit kader...
17 mei 2005 9:43
ErikE schreef:Hoe ingewikkeld is het om (zelf) een airco *uit* te bouwen?
Bijvoorbeeld om dat je n'em toch nooit gebruikt (targa he, frisse lucht zat).
17 mei 2005 17:07
2000 gtv schreef:Net de motor toch maar ff gestart en inderdaad gedeelte voor de snaar(die uiteraard wel draait)staat stil.Dus toch te laag nivo??of kan het ook zijn dat ik de airco domweg niet kan aanzetten omdat het knopje van de regelunit stuk is(lampje ervan doet het heel enthousiast wel)
17 mei 2005 19:40
EriC4C schreef:ErikE schreef:Hoe ingewikkeld is het om (zelf) een airco *uit* te bouwen?
Bijvoorbeeld om dat je n'em toch nooit gebruikt (targa he, frisse lucht zat).
17 mei 2005 20:03
29 jun 2005 15:50
29 jun 2005 22:17
Het nivo was idd te laag en moest opnieuw afgevuld worden.Wel vreemd.... is een jaar terug nog gedaan en gecontroleerd op lekkages. Omdat de auto al langere tijd stil stond voordat ik hem kocht kon dit gebeuren werd mij gezegd.Klopt dat??dirkie schreef:Feit dat de compressor NIET meedoet wil zeggen dat de veiligheid actief is ... dus heel waarschijnlijk niveau te laag ... of compressor stuk ...
Kan uiteraard ook zijn dat het de regelunit is ... maar daar acht ik persoonlijk heel weinig kans toe ... al gaan ze soms wel eens stuk ... maar dan zou het toch weer heel toevallig zijn dat net die aircoschakelaar stuk is en de rest nog normaal doet (veronderstel ik toch) ...
Dirk
29 jun 2005 22:21
Raymond schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem waarmee deze hele reeks begon. Heb inmiddels de contacten van het relais doorverbonden maar helaas ik hoor geen ventilator....
29 jun 2005 22:24
2000 gtv schreef:Het nivo was idd te laag en moest opnieuw afgevuld worden.Wel vreemd.... is een jaar terug nog gedaan en gecontroleerd op lekkages. Omdat de auto al langere tijd stil stond voordat ik hem kocht kon dit gebeuren werd mij gezegd.Klopt dat??
30 jun 2005 11:16
Precies!!ik twijfel aan hun uitleg.(had nog garantie bij snellers dus die zijn misschien niet objectief )Anders gevraagd:Kan het koelvloeistofnivo zakken/verdwijnen/vervliegen zonder dat er een lekkage in het systeem is???EriC4C schreef:2000 gtv schreef:Het nivo was idd te laag en moest opnieuw afgevuld worden.Wel vreemd.... is een jaar terug nog gedaan en gecontroleerd op lekkages. Omdat de auto al langere tijd stil stond voordat ik hem kocht kon dit gebeuren werd mij gezegd.Klopt dat??
En waardoor zou de lekkage nu dan gedicht moeten zijn![]()
![]()
![]()