Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 14:39

..... en klopt dus
EriC4C schreef:Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar volgens mij is dat nou juist wat ik wel heb gedaan: opgebouwde schadevrije jaren overgezet naar 911 als 2e auto naast DD al dan niet naast ook een leaseauto.

toch? :scratch:

Help! :lol:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 14:45

Stuur maar een PB met je tel nummer Eric. Spreekt eenvoudiger .

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 14:47

Jos Targa schreef:Bij Diks is bij het verzekeren op basis van bm taxatie als leidraad. Dat is heel iets anders als dat taxatie als uitkering wordt meegenomen. Daarbij heb je het over een WA verzekering. Hierin is taxatie in zijn geheel niet van toepassing omdat schade door derden en je eigen schuldschades alsmede diefstal in zijn geheel niet zijn gedekt.


Op de site van Diks staat dit erover:

Op onze oldtimerverzekering is het mogelijk de oldtimer wa beperkt casco of wa volledig casco ( all Risk ) te verzekeren. Het is hiervoor niet noodzakelijk dat u de oldtimer laat taxeren. Op onze oldtimerverzekering is het zo dat verzekerings maatschappij de dagwaarde uitkeert bij een schade als u geen taxatierapport kunt overhandigen. Heeft u wel een geldig taxatierapport dan zal de maatschappij de getaxeerde waarde aan u uitkeren.


Dus volgens mij wel de taxatiewaarde als uitkering. Ik noem inderdaad de WA verzekering, maar het idee is om volledig casco te verzekeren nadat ik de auto heb laten taxeren, dus ik kijk naar verzekeringen met dat in het achterhoofd.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 14:57

Jos Targa schreef:Lindeman, deels met je eens. Maar als jouw TP een betere relatie verkiest met de verzekeraar dan met zijn klant is hij goed bezig. :roll: beter is te zeggen. Je moet een goede relatie hebben met je klant, en de Verzekeraar te vriend houden. Maar de verzekeraar verkiezen boven de relatie met een klant is wel erg kort door de bocht ...


Klinkt leuk en cosmetisch moet je dat wel roepen naar je premiebetaler.
Maar als een tussenpersoon moet kiezen tussen een conflict met bijvoorbeeld Nationale Nederlanden (als die al niet de eigenaar van het kantoor is ...) of een ontevreden Lindemans, dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te bepalen wat handiger is. En aangezien de meeste tussenpersonen enige commercieel gevoel niet ontzegd kan worden ...

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 15:02

Jos Targa schreef:
..
Wat jullie zoeken/ of waar het hier om gaat in deze discussie is een klassiekerverzekering waarin daadwerkelijk een "klassieker "wordt verzekerd met een vast tarief, en op basis van de daadwerkelijke waarde ( taxatie), en waarmee je dagelijks mag rijden naar je werk enz.

Ik ben van mening dat deze er niet is. Is ook logisch, want zo is een klassieker ook niet bedoeld.



Jawel die is er via KNMV:

Code:
VERZEKERD MOTORRIJTUIG Porsche 944 3.0 S2 Coup‚ Kenteken: YH-75-VZ
Brandstof: Benzine Meldcode: xxx
Gebruik: Hoofdzakelijk prive
Bouwjaar: 1990
Gewicht : 1.307 kg
Cyl.Inh : 2.990 cc
Waarde (getaxeerd) EUR 8.000,00
Inclusief BTW : Ja
Maximaal aantal kilometers per jaar: 10.000
Verzekeringsgebied: Landen van IVB


Heb net ook bij GIO geinformeerd en de 10.000km polis is uitsluitend recreatief, dus woon werk is niet toegestaan.
Ga bij GIO misschien wel mijn Saab gezinswagen tzt daar verzekeren omdat die dan all-risk kan met taxatie waarde.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 16:47

lindemans schreef:
Jos Targa schreef:Lindeman, deels met je eens. Maar als jouw TP een betere relatie verkiest met de verzekeraar dan met zijn klant is hij goed bezig. :roll: beter is te zeggen. Je moet een goede relatie hebben met je klant, en de Verzekeraar te vriend houden. Maar de verzekeraar verkiezen boven de relatie met een klant is wel erg kort door de bocht ...


Klinkt leuk en cosmetisch moet je dat wel roepen naar je premiebetaler.
Maar als een tussenpersoon moet kiezen tussen een conflict met bijvoorbeeld Nationale Nederlanden (als die al niet de eigenaar van het kantoor is ...) of een ontevreden Lindemans, dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te bepalen wat handiger is. En aangezien de meeste tussenpersonen enige commercieel gevoel niet ontzegd kan worden ...

Goed, ik haak af, blijkbaar weet meneer Lindeman het allemaal ( weer) beter.
:salut: :evil: wat een bekrompen opmerking. Jammer, want er zijn volgens mij genoeg onduidelijkheden.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 17:13

lindemans schreef:
Jos Targa schreef:Lindeman, deels met je eens. Maar als jouw TP een betere relatie verkiest met de verzekeraar dan met zijn klant is hij goed bezig. :roll: beter is te zeggen. Je moet een goede relatie hebben met je klant, en de Verzekeraar te vriend houden. Maar de verzekeraar verkiezen boven de relatie met een klant is wel erg kort door de bocht ...


Klinkt leuk en cosmetisch moet je dat wel roepen naar je premiebetaler.
Maar als een tussenpersoon moet kiezen tussen een conflict met bijvoorbeeld Nationale Nederlanden (als die al niet de eigenaar van het kantoor is ...) of een ontevreden Lindemans, dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te bepalen wat handiger is. En aangezien de meeste tussenpersonen enige commercieel gevoel niet ontzegd kan worden ...


Misschien dat dat in de ouderwetse provisiestructuur geldt, maar de ontwikkeling is toch dat de klant gaat betalen voor de prestatie van de adviseur/TP en niet meer via een provisiestructuur.

Als je dat als uitgangspunt neemt, dan kun je best een beetje ruzie maken met een grote maatschappij... wellicht is dat soms ook juist wel goed, om de boel een beetje scherp te houden :popcorn:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 17:15

Nog meer snik :cry:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 17:39

Juist, zo is het maar net. De tijd dat ik mijn klant laat vallen moet nog komen. Neem maar van mij aan dat als je voldoende onderbrengt bij een verzekeraar je echt wel iets kunt betekenen voor je klant. Het is echt niet zo dat de verzekeraars alles bepalen.

Maar goed. Laat me alweer verleiden tot een opmerking.
Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 23 jan 2012 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 17:53

Kom jongens, hou t gezellig!
Het was een goede discussie waarvan alle forumrunners weer wat hebben kunnen leren.
Jos en andere Tussen Personen bedankt voor jullie inbreng.
Ik ga het allemaal nog eens aandachtig lezen. :thumleft:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 18:29

Je hebt gelijk ook, Ik zal mij niet verlagen tot de andere discussie, ik weet gelukkig wel beter. bericht aangepast. :thumleft:

Mocht je info willen, ik help je graag, en nee, niet om zonodig weer een verzekering te sluiten, puur als porsche en medeforummers, echter doe dat dan maar via PB.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 20:25

lindemans schreef:Klinkt leuk en cosmetisch moet je dat wel roepen naar je premiebetaler.
Maar als een tussenpersoon moet kiezen tussen een conflict met bijvoorbeeld Nationale Nederlanden (als die al niet de eigenaar van het kantoor is ...) of een ontevreden Lindemans, dan hoef je niet gestudeerd te hebben om te bepalen wat handiger is. En aangezien de meeste tussenpersonen enige commercieel gevoel niet ontzegd kan worden ...

Lees ik goed tussen de regels door dat hier een persoonlijke ervaring achter zit?
Desondanks erg jammer deze opmerking in een tot dan toe door alle(!) deelnemers goed bedoelde bijdrage aan deze discussie.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 20:26

Ik heb mijn S4 ook bij Disk verzekerd en inderdaad woon/werk is niet verzekerd.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de auto niet verzekerd is bij puzzelritten die niet uitsluitend in NL plaatsvinden.

Heel vreemd maar het staat er echt.
Dus bij puzzelritten binnen NL ben je wél verzekerd echter zodra deze de grens overgaan niet meer.
Terwijl je de "oldtimer" toch veel gebruikt voor puzzelritten!
Gelukkig staan veel moderne "puzzelritten" gewoon in de TomTom en hoeft er niet meer gepuzzeld te worden en ben je gewoon bezig met een vooraf geplande route na te rijden (en dus geen gepuzzel meer met landkaarten etc.).
Voortaan rij ik dus alleen maar toerritten en geen puzzelritten dat begrijp je wel :mrgreen:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 20:43

Jos Targa schreef:Het product waar Ferdi het over heeft is nog een Erfenissen uit de tijd van de Goudse. ASR voert dit product niet meer. Henk is nog een van de weinige die het nog heeft gebruikt. Of hij het nu nog mag weet ik niet zeker. Het is vergelijkbaar met het Porscheproduct van Turien. Op de premie na dan hè. :wink:



Door mij afgesloten (nieuw) in de zomer van 2010.... als consument, ben geen verzekeringsagent oid.
Laatst bijgewerkt door Ferdi's Porsche op 23 jan 2012 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 20:49

Zoals aangegeven " volgens mij" wij werken met een volmacht van ASR, en zoals reeds aangegeven zijn er nog een paar uit de tijd van de Goudse die dit product voeren.

Ik heb het ook geprobeerd te krijgen maar wordt helaas niet meer gevoerd. :cry:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:02

JeroenSC schreef:Tja, in de brochure van Henk Hertog wordt min of meer een definitie van ' hobbymatig gebruik' genoemd. Dat zijn natuurlijk geen officiele voorwaarden, maar een stelling als " Als uw Porsche hobbymatig wordt gebruikt, dit wil zeggen, als tweede auto, waar maximaal 10.000km per jaar mee wordt gereden en voorzien is van een alarmsysteem kunnen wij u een aantrekkelijke verzekering aanbieden." is toch een beduidend ruimere invulling dan hiervoor aangegeven....


Nu ben ik maar een eenvoudige avondboekhouder en fiscaal jurist, kunnen de juristen onder ons mij uitleggen hoe de brochure van Henk Hertog onderdeel kan worden van de verzekeringsovereenkomst die ik (via Henk weliswaar) sluit met ASR?

Enneh, noch op het polisblad noch op de polisvoorwaarden wordt verwezen naar de reclamebrochure van Henk. Ook komt in de polisvoorwaarden geen uitsluiting voor voor woon-werkverkeer. Circuitgebruik etc. zijn wel uitgesloten, maar daar heb ik geen last van, want ik werk niet op een circuit!

Help mij eens! (en sommige anderen op dit forum)

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:04

Ferdi's Porsche schreef:maar daar heb ik geen last van, want ik werk niet op een circuit!

hij is leuk :lol:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:21

Over onze Brochure wordt ook niks geschreven in de polis of voorwaarden. Volgens mij kan een brochure nooit onderdeel worden van de algemene voorwaarden mits nadrukkelijk verwezen in een aanvulling op de algemene voorwaarden. Zo is het Porscheproduct van Turien hun " Prima polis" met een aanvullingsblad op deze algemene voorwaarden.

Rode draad door dit draadje is feitelijk dat op het moment er een kleine schade te claimen valt, zal niemand hier echt lastig over doen. Mocht het echter zo zijn dat je letsel o.i.d. Veroorzaak dan neem maar van mij aan dat de verzekeraar e alles aan zal doen om maar niet uit te keren.

Zelfde geld voor overschrijding van het jaarlijks toegestane aantal kilometers. Er zijn er genoeg die minder opgeven maar meer rijden.

Weinig aan de hand, zolang er niks gebeurd. Maar recent meegemaakt dat er veel meer dan de toegestemde kilometers werd gereden met een Boxster. Auto werd totaal los gereden. Klant mocht mooi even een nabetaling doen op basis van een normaal tarief, zonder sv jaren. Grapje was gewoon even dik 4500€ nabetalen.

Wordt maar al te vaak te licht gedacht over het sluiten van een autoverzekering, maar is absoluut de moeite om hier goed naar te kijken.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:27

ik hoefde per jaar nooit door te geven hoeveel ik reed. Diks zei destijds dat het op het moment van een claim moest kloppen. Dus als je 10K km's per jaar mag rijden en je rijdt je auto na 13 maanden plat, mag je niet meer dan 20K km's gereden hebben. Als je hem na 23,5 maand plat rijdt overigens ook... :idea:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:44

klopt zoals Horn zegt. Zo is het mij ook altijd uitgelegd

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 21:56

Is discutabel.

In de voorwaarden van Turien staat dat je indien je de toegestane aantal kilometers overschrijd, je dit binnen 14 dagen moet melden. Dus als je in de 13 e maand een totaallosje hebt dan heb je wel even wat uit te leggen hoe je binnen 1 maand 10000 km hebt gereden. :? Wat je tussenpersoon zegt en wat er in de voorwaarde staat is 2.

Ik werd in het vorige voorbeeld beschuldigd door de klant dat ik hem hier op had moeten wijzen. Daarbij heb ik de plicht van nazorg, aldus de klant die ook nog eens jurist was! helaas ging die vlieger niet op en kon hij gewoon betalen.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 22:05

Jos Targa schreef:..... ik hem hier op had moeten wijzen. Daarbij heb ik de plicht van nazorg, aldus de klant die ook nog eens jurist was! helaas ging die vlieger niet op en kon hij gewoon betalen.

Leuk geprobeerd :roll: , maar dat is inderdaad wel een erg ruime uitleg van nazorg :?

Na 13 maanden heb je inderdaad waarschijnlijk een probleem. Als je echter na bijvoorbeeld 5 jaar schade rijdt dan wordt het risico op een probleem al een stuk kleiner :wink: . Overigens vraag ik me af of in voorkomende gevallen geen NAP geraadpleegd zal worden of maak ik nu slapende honden wakker? :mrgreen:

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 22:20

zat ik ook te bedenken. of je onderhoudsboekje. of je apk formulieren etc etc.

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

23 jan 2012 22:23

Ook hier geld weer, des te groter de schade, des te groter het probleem. Dat is tenminste mijn ervaring.

Als TP kun je bij kleine schade nog wel wat inbrengen om de lucht te klaren. Bij grote schade wordt dit telkens lastiger om een goede reden te vinden.

Blijft een vreemd vak.......verzekeren........

Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?

24 jan 2012 8:41

Bij Disk kun je bij het aanvragen van de polis kiezen uit 5000km, 7500km etc.
Tevens moet je de km-beginstand van de auto opgeven bij het aangaan van de verzekering.
Tussentijds controleren ze volgens mij niet maar wel de km-stand bij een schade.
Is deze hoger dan toegestaan moet je bijbetalen, heel logisch ook.

NB het verschil in premie tussen 5000 en 7500 was bij mij slechts 1,10 per maand dus toen koos ik snel voor 7500km.
Plaats een reactie