Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Motor revisie 2.2T

13 maart 2012 16:56

Busje komt zo :cheers:

Re: Motor revisie 2.2T

13 maart 2012 22:17

1600 Eur? 9 maanden geleden mijn set mahle (2.4S cilinders en zuigers) gekocht voor 2800 Eur bij Ahnendorp en kon nergens goedkoper vinden. Die set is daar nu 3650 Eur. Blijkbaar fluctueert het nogal, zal met aanbod te maken hebben. Misschien leuk speculatie-object ipv aandelen

Re: Motor revisie 2.2T

14 maart 2012 16:14

Ik heb net de olietank en airdeflectors opgehaals bij de poedercoater. Dat ziet er weer als nieuw uit. Bijna jammer dat je deze onderdelen straks niet meer terug ziet. Direct even de dichtringen en het beugeltje van de olietank gehaald zodat ik deze weer in elkaar kan zetten. Dan gaat toch het opbouwen alweer een beetje beginnen.

Afbeelding

Re: Motor revisie 2.2T

14 maart 2012 16:42

glimt lekker......

Re: Motor revisie 2.2T

16 maart 2012 20:46

Heinz kun je hier wat mee http://cgi.ebay.fr/PORSCHE-911-E-2-2L-J ... FR_Auto_Pièces&hash=item1e6b4dfd32

Re: Motor revisie 2.2T

19 maart 2012 15:18

@aher, dank je voor de tip, maar dat zijn alleen zuigers ik moet complete sets hebben.

In het kader van kleine dingen waar je blij van kunt worden:

Afbeelding

Alle bevestigingsmiddelen funkelnagelneu. Dat wordt straks heerlijk sleutelen alles schoon en nieuw :mrgreen:

Re: Motor revisie 2.2T

19 maart 2012 19:49

Is idd lekker, schoon sleutelen. Mooie spullen allemaal, ik hou ook van dat soort doosjes met nieuwe spielerei....

Re: Motor revisie 2.2T

31 maart 2012 15:08

Weer even een update. Metingen door het revisiebedrijf vielen een beetje tegen. :cry: Het blok moet worden gelijnboord, de cilinders en zuigers moeten worden vervangen. De scheuren die ik eerder liet zien in de koppen bij de geleiders van de inlaat kleppen zijn niet te repareren dus ik heb daarvoor andere koppen aangeschaft. Daarnaast ga ik helicoils laten plaatsen voor de cilinder draadeinden. Gelukkig zijn de kruk- en nokken assen nog goed, deze worden alleen opnieuw ge-superfinished. Ik heb alle vervangingsdelen besteld in Duitsland en die ga ik over drie weken ophalen. Dan is het revisiebedrijf hopelijk ook klaar en kan ik weer beginnen met de opbouw. Om de tijd te doden ga ik de kleppendeksels wat opfrissen en de kettinghuizen schoonmaken. Volgende keer zal ik weer wat foto's plaatsen.

Re: Motor revisie 2.2T

31 maart 2012 15:24

Was het noodzakelijk om helicoils te laten plaatsen? M.a.w kwamen de draadeinden uit je blok? Zaten er bij mij nog muurvast in en heb ze dus ook lekker laten zitten.

Re: Motor revisie 2.2T

31 maart 2012 17:59

Helicoils voor bv bak en motorsteun montage of ook voor de kopbouten? Voor kopbouten begrijp ik namelijk dat helicoils niet zo'n gelukkige keuze zijn (liever timeserts of casesavers).

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 10:42

Het revisiebedrijf gaf aan dat het toch wel verstandig is, mede omdat de kopbouten wat roestig waren en dus vervangen moeten worden. Of helicoil de juiste benaming is weet ik niet maar er komen inserts in met nieuwe draad.

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 11:25

Ok. Dus ook nieuwe kopbouten erin dan? Of kun je die hergebruiken na wat roestcontrol.

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 13:20

Gaan er dan ook weer normale (stalen) kopbouten in of ga je upgraden naar dilavar oid?

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 14:56

Staal schijnt wel veel beter te zijn, zeker voor de uitlaat kant. Dilavar zijn toch wel wat issues mee geweest, op pelican parts hele verhalen van mensen die ook hun 993 vorzien hebben van staal. Is ook nog eens goeiekoper. :mrgreen:

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 15:58

Ik begreep dat ze raadselachtig breken na verloop van tijd. Dit schijnt te komen door de wisselingen in temperatuur en belasting. Wellicht dat de Werkstatt hier een mening over heeft ?

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 16:36

beetje offtopic,
kun je bij fabory ook per stuk kopen, of alleen als je een paar sokken bij koopt :mrgreen:

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 18:15

Gewoon orgineel staal.

Bij fabory hebben ze wel draadeind per strekkende meter maar dit is volgens mij toch volgens andere specs.

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 19:04

nee ik bedoel het assortimenten doosje met al die losse zakjes, of zijn die niet van Fabory?

Re: Motor revisie 2.2T

01 apr 2012 20:23

Als je in de winkel langs gaat kunnen ze kleinere aantallen leveren. Je betaalt wel iets meer natuurlijk. Ik denk dat je de sleutel handschoenen aanziet voor sokken :mrgreen:

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 9:12

Ik koop mijn hardware altijd bij http://www.wegertseder.com/ Het meeste spul is ook geel verzinkt verkrijgbaar en dat staat toch beter dan normaal verzinkt.

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 14:59

Origineel zijn de t-cilinders ijzer, dat werkt prima samen met stalen kopbouten (vergelijkbaar uitzettingscoefficient). Nu ga je over op nickasil cilinder en gaan de uitzettingscoefficienten dus afwijken. Misschien geen probleem voor een relatief laag belaste t-motor in ons klimaat, maar wel iets om een bewuste keuze voor te maken.

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 15:12

Peter, is er ook een alternatief voor Dilavar? Mooie van deze dingen is dat ze dezelfde uitzettingscoeeficient hebben als de lichtmetalen zuigerhuizen. Is wel fijn ivm eventueel breken van tapeinden of uitklappen van de draad in het blok.

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 16:06

ok, das mooi, ze zitten hier praktisch om de hoek!
oh........ sleutelhandschoenen, gaat het dan gelijk beter? :wink:
succes iig, aan de spullen zal het niet liggen iig.

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 23:07

peterfrans schreef:Origineel zijn de t-cilinders ijzer, dat werkt prima samen met stalen kopbouten (vergelijkbaar uitzettingscoefficient). Nu ga je over op nickasil cilinder en gaan de uitzettingscoefficienten dus afwijken. Misschien geen probleem voor een relatief laag belaste t-motor in ons klimaat, maar wel iets om een bewuste keuze voor te maken.


Wat zat er af fabriek op een E of S? Was volgens mij ook gewoon staal toch? Ik weet dat er nu andere materialen zijn, etc. Je komt dan meteen in de hi- tech spullen van supertec en andere motorbouwers/tuners. Lijkt me een beetje overbodig op een straat elfer......

Re: Motor revisie 2.2T

02 apr 2012 23:19

E en S gewoon staal icm biral cilinders. Op de 2.7 gaf dat dus in combinatie met nicasil cilinder wel problemen. Ik heb ook gewoon de bestaande stalen bouten opnieuw gebruikt, maar als Heinz nu toch nieuwe kopbouten moet kopen is het prijsverschil met dilavar of iets meer exotisch niet eens zo groot meer.
Plaats een reactie