Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

24 maart 2012 15:47

Ja maar niet veel,

stuurpen aangepast aan de lagers die in het frame passen.
Dus de vork is nu gemonteerd.

Morgen even oude bandjes om de velgen doen dan
kunnen we beter naar maten en verhoudingen kijken.
Ben nu bang dat de vork misschien iets te ver Naar voren staat

dan is de volgende stap het frame hardtailen
en het nieuwe achter frame buigen.

Helaas nog geen beeld materiaal

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 17:29

Wat is dat toch met al die Harley's hier? :mrgreen:
Je hebt toch al een Porsche om je Mid-Life Crisis te botvieren?

Probeer eens een Duc of iets dergelijks. Je weet niet wat je overkomt...

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 17:34

Ik wil ook nog wel een Duc, maar alleen een 996. :ba:

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:00

Harley schreef:Ik wil ook nog wel een Duc, maar alleen een 996. :ba:


Waarom een 996?
Das een beetje de 996 onder de Ducs... 8)

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:05

harleys are for pussies!

Afbeelding

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaZ! (joe bar)

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:20

Als je de logica volgt dat een harley voor pussies is dan is een porsche dat nl ook, beide delen dezelfde way of life filosofie, er zijn veel snellere beter rijdende en goedkopere alternatieven maar voor beide blijven de mensen staan en kijken omdat ze stiekum ook ooit zoiets nog een keer willen rijden.

Btw, ducati zou ook mijn alternatieve motorkeus zijn (na mijn beide harleys)

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:21

Cazzo Super Veloce schreef:
Probeer eens een Duc of iets dergelijks. Je weet niet wat je overkomt...

Daarom juist. Tikje te link wat mij betreft.

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:23

Btw, zal even doorgeven aan 81 en Satudarah dat je de meeste van hun motorfietsen voor pussies vindt, heb nog wel wat connecties bij beide :D

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 21:42

Cazzo Super Veloce schreef:
Harley schreef:Ik wil ook nog wel een Duc, maar alleen een 996. :ba:


Waarom een 996?
Das een beetje de 996 onder de Ducs... 8)

Omdat ik een P996 heb en 't ook nog een zeer fraaie motor is misschien :?: :twisted: :wink:

Afbeelding

En je koopt ze tegenwoordig voor de kosten van een grote beurt bij de P-dealer. :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 22:15

Ik zou nog graag een keer een duc monster senna hebben...

Re: Het grote motorfiets topic

04 apr 2012 22:18

Kunst! Mostro ook gaaf :thumleft:

De opmerking van cazzo snap ik ook niet... Een icoon is het en superbelangrijk voor ducati.....

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:06

$TEEF schreef:Kunst! Mostro ook gaaf :thumleft:

De opmerking van cazzo snap ik ook niet... Een icoon is het en superbelangrijk voor ducati.....


Let op de 8)...
996 is zeker icoon bij Duc, bij P daarentegen.....

Verder kan ik Harley niet echt volgen.
Porsche staat voor; snel, goede remmen, fantastische wegligging etc etc.
Laat HD nou net op al deze punten totaal niet presteren.
Vind zelf dat Duc en Porsche meer overeenkomsten hebben dan HD en Porsche.

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:11

Trouwens de opmerking dat een Duc 996 evenveel kost als een grote beurt bij een Porsche klopt misschien wel, maar een grote beurt bij een Duc kost ook serieus geld
Dus laat je niet verleiden tot aanschaf van een goedkope Duc.
De laatste GB van mijn Duc was E4700...

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:14

Cazzo Super Veloce schreef:Porsche staat voor; snel, goede remmen, fantastische wegligging etc etc.
Laat HD nou net op al deze punten totaal niet presteren.
Vind zelf dat Duc en Porsche meer overeenkomsten hebben dan HD en Porsche.


Porsche staat voor: historie, icoon, levenstyle, algemene bewondering en "wil ik ook een keer factor"
Laat HD nou net op al deze punten ook presteren....

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:25

Mee eens maar als je kijkt wat een P nu anders maakt dan andere auto's en wie een P koopt, dan is de overeenkomst met Duc wel kloppend. Een HD is dan veel meer te vergelijken met een Amerikaanse musclecar.
Mijn ideale garage is gevuld met een paar P's, een paar Duc's en een HD voor de wannebe hooligan in me :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:27

Marcel schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Porsche staat voor; snel, goede remmen, fantastische wegligging etc etc.
Laat HD nou net op al deze punten totaal niet presteren.
Vind zelf dat Duc en Porsche meer overeenkomsten hebben dan HD en Porsche.


Porsche staat voor: historie, icoon, levenstyle, algemene bewondering en "wil ik ook een keer factor"
Laat HD nou net op al deze punten ook presteren....


Op al die punten scoort Duc ook, dus voorlopig 1-0 voor Duc.

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:28

Subdriver schreef:Mee eens maar als je kijkt wat een P nu anders maakt dan andere auto's en wie een P koopt, dan is de overeenkomst met Duc wel kloppend. Een HD is dan veel meer te vergelijken met een Amerikaanse musclecar.
Mijn ideale garage is gevuld met een paar P's, een paar Duc's en een HD voor de wannebe hooligan in me :mrgreen:


Precies, een HD is meer (seventies) Corvette dan P.

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:51

Cazzo Super Veloce schreef:De laatste GB van mijn Duc was E4700...

Blok gereviseerd of zo?

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 9:55

Maarten schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:De laatste GB van mijn Duc was E4700...

Blok gereviseerd of zo?


Klopt, en meteen maar RS-krukas er in en Corse versnellingsbak 8)
Als je racet met n Duc moet je sowieso ieder jaar het blok reviseren.
Kost wat, maar dan heb je ook wat...

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:23

Cazzo Super Veloce schreef:()Precies, een HD is meer (seventies) Corvette dan P.


Met alle respect, wat een onzin.
De HD die ik heb is voorzien van het Revolution blok wat mede is ontwikkeld door Porsche. In dit decennium.
Watergekoeld en zeer snel. 0-100 sneller dan een R1 op papier (nooit geprobeerd).
Dit type heeft zelfs een eigen dragrace klasse. 8)

Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:31

Ze hebben nog meer gemeen :!: beide zijn al een paar jaar van het pad af met het watergekoelde tijdperk :mrgreen: :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:37

kan m ook niet altijd volgen..cazzo.. :wink:

de duc 996 met de 996 vergelijken? en nu HD met oude corvettes..schande :mrgreen:

ik stuur DS hier op af, dan is het snel afgelopen met rare teksten buiten 1 april om... dan weet je het vast.. :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:46

Harley schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:()Precies, een HD is meer (seventies) Corvette dan P.


Met alle respect, wat een onzin.
De HD die ik heb is voorzien van het Revolution blok wat mede is ontwikkeld door Porsche. In dit decennium.
Watergekoeld en zeer snel. 0-100 sneller dan een R1 op papier (nooit geprobeerd).
Dit type heeft zelfs een eigen dragrace klasse. 8)

Afbeelding


Dr is ook een Solex klasse voor alleen Solexen, waarom zou dat zijn???
En inderdaad jou HD zal best snel zijn op de rechte lijn, maar zodra er een bochtje aankomt rijdt die R1 rondjes om je heen. :ba:

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:47

$TEEF schreef:kan m ook niet altijd volgen..cazzo.. :wink:

de duc 996 met de 996 vergelijken? en nu HD met oude corvettes..schande :mrgreen:

ik stuur DS hier op af, dan is het snel afgelopen met rare teksten buiten 1 april om... dan weet je het vast.. :wink:


De vergelijking 996-996 kwam niet van mij...

Re: Het grote motorfiets topic

05 apr 2012 11:56

Cazzo Super Veloce schreef:Klopt, en meteen maar RS-krukas er in en Corse versnellingsbak 8)
Als je racet met n Duc moet je sowieso ieder jaar het blok reviseren.
Kost wat, maar dan heb je ook wat...

Ok. Logisch maar in dit geval dus niet representatief. Op zich heb ik bij Duc geen extreem kwaliteistgevoel. Klopt dat?
Plaats een reactie