Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 jun 2012 21:33
Zo, bij deze weer een poging on topic te komen.
Vanmiddag bij Wolbert geweest om eens wat verschillende modellen te bekijken en de sfeer op te snuiven. Zowel mijn vrouw als ik waren snel gecharmeerd van de compacte 993, het is echt een veel kleinere auto dan de 997. Echter bij instappen bleek een groot nadeel: in een 993 met een schuifdak zit ik strak met het hoofd tegen het dak. En toevallig stond er geen enkele 993 zonder schuifdak. Targa past wel, maar dat is van buiten toch een heel anders overkomende auto.
Ook even een 997 4S 'gepast'. Die zat als gegoten, maar oogt een stuk groter. Plus dat je meteen merkt in een heel moderne en kostbare sportauto te stoppen, beleving van binnen is echt heel anders. Er stond toevallig geen 996 meer, jammer, want die had ik graag ook nog even van binnen bekeken.
Overigens prettig kennisgemaakt met Wolbert. Binnenkort maar eens terug en dan rijden.
Groet,
Gertjan
09 jun 2012 22:08
Ik heb vorig jaar even op winterbanden gereden. Jammer dat ze weg smolten, vorig jaar hadden we een twijfelachtige winter die wou maar niet echt beginnen en een hele periode met +10°C dus het bleef te warm.
Ik heb toen besloten om hem wat winterrust te gunnen. Ook ik zag de fun er niet in om de P lekker super beheerst te rijden en geen brokken te maken in minder gunstige omstandigheden. Om nog maar te zwijgen wat je zoal moet doen om die pekel te ontwijken.
Zeker als je nog andere auto's bezit lijkt het me niet echt een aanrader.
Mooi in de verwarmde garage en alleen op de mooie dagen kom ik met de P buiten.
Maar er zijn vele soorten rijders en er zijn veel verschillende opinies.
Je zal het best voor jezelf weten, wat je best kan doen.
btw de 997S rijdt super, maar het zal niet de enigste Porsche zijn die super rijdt.
Succes,
09 jun 2012 23:01
dirty gertie schreef: in een 993 met een schuifdak zit ik strak met het hoofd tegen het dak.
Wel of geen schuifdak scheelt een hoop hoofdruimte -
alsook de harde schaalstoelen t.o.v. de standaard stoelen
09 jun 2012 23:27
nou ben ik 1.90 denk ik

maar nergens geen last van. En hoezo is een Targa een heel ander model

ik moet anders altijd heel goed kijken voor het verschil van een afstand, maar ben natuurlijk geen kenner
10 jun 2012 7:13
Ook even een 997 4S 'gepast'. Die zat als gegoten
Waarom twijfel je dan nog
Prima keuze een 997
Kan het weten
10 jun 2012 8:23
chelsea schreef:nou ben ik 1.90 denk ik

maar nergens geen last van. En hoezo is een Targa een heel ander model

ik moet anders altijd heel goed kijken voor het verschil van een afstand, maar ben natuurlijk geen kenner

Ik ben 1.98 meter. En Targa was op mij een anders
Overkomend model.
10 jun 2012 10:28
Maar wel gaaf zo'n 993 targa...
11 jun 2012 13:16
Zeker weten
11 jun 2012 14:22
tja, het is een compromis he? Populair bij de nederlanders.
Echt open rijden doe je in een cabrio!
(als reactie op het

hierboven).
11 jun 2012 17:45
Kijk, jij begrijpt t Sebastian. Ik heb gereden in een 993 targa, vond t maar een tochtbak (andere noemen t karakter denk ik), cabrio was heerlijk windig when open, en tochtvrij als ik daar geen zin in had...
11 jun 2012 18:09
Ik dacht dat dat juist bij de 993 beter was geworden vanwege het grote schuifdak ipv het mini tentje...
11 jun 2012 18:52
Met m'n 1.90 zit ik perfect in de 993 (
met GT3 kuipstoelen)
11 jun 2012 19:06
Smaken verschillen,dat zul je merken aan de reakties hier.
Iemand die gek is van een 996 zal mijn 3.2 of een 993 niks vinden.
Omgekeerd zou ik OF voor de 993 gaan OF voor de 997. Ik heb niks met de 996.
Mij advies:
- Zorg in ieder geval altijd dat je een GOEIE koopt (aankoopkeuring laten doen)
- Neem ingeval van een 996, een latere 996
- Ga eens langs bij bv Hans Bos, die heeft alle 3 de typen staan
- Alle 3 zelf in rijden en kijken wat je er echt zelf van vindt
Het zijn natuurlijk allemaal geweldige autos om in te rijden.
Dat is ook het verraderlijke: zelfs een slechte rijdt voor een nieuweling al super.
Ik heb dat zelf ervaren bij mij zoektocht 13 jaar geleden. Niet te snel toehappen maar veel autos gaan bekijken en pas kopen als je zeker weet wat je wilt.
11 jun 2012 23:53
Net wat lindemans zegt, ik ben gek van de 996, maar vind een 3.2 of een 993 ook helemaal geweldig

En ook de 997 en 991 vind ik geweldig. Eigenlijk ben ik gek van elke Porsche
12 jun 2012 10:40
Eigenlijk ben ik gek van elke Porsche
Amén!
Moeilijke keus hoor, persoonlijk zou ik iig niet met mn hoofd tegen het dak willen zitten. Als de keuze te moeilijk is kun je misschien het doel waar je hem voor wilt gebruiken mee laten wegen, anders moet je de keuze maar over laten aan totmbo.
16 jun 2012 22:16
Zo, vandaag eens op pad geweest en een tweetal bolides kunnen ervaren.
Eerst een ritje gemaakt in een mooie 996 4S. Zitpositie prima ondanks het aanwezige schuifdak, voordeel voor mijn lengte is dat het stuur verstelbaar is. Van binnen helemaal met leer bekleed waardoor ik interieur echt meer dan prima vond. Motorisch natuurlijk fantastisch, geluid is top en met name in de 2 en 3 (moest aan rijbewijs denken) verslavend snel. Wat me wel opviel is dat de 4S geen lichte auto is, de auto is heel erg stabiel maar lichtvoetig sturen is anders. Ik wil dus in ieder geval nog eens met een C2 gaan rijden om te kijken of dat veel verschil maakt.
Daarna nog een 993 4S mogen proberen. Wat een wereld van verschil. Auto is veel harder geveerd, je hoort de motor achter je brullen, en je moet veel harder aan het werk bij sturen en remmen. Auto voelde wel een stuk minder snel aan dan de 996 4S, weet niet of dat ook echt zo is. Helemaal gaaf: het geluid wat je hoort als je het portier openmaakt of dichtgooit: dat is van een degelijkheid die je in geen enkele moderne auto tegenkomt. Maar ook hier nog niet het lichtvoetige gevoel dat ik eigenlijk had verwacht bij een 911, dus ik ga zeker nog een 993 C2 proberen.
Verheug me nu al op komend weekeinde!
17 jun 2012 9:55
dirty gertie schreef: Maar ook hier nog niet het lichtvoetige gevoel dat ik eigenlijk had verwacht bij een 911, dus ik ga zeker nog een 993 C2 proberen.............................
!
Dat zal niet veel uitmaken........stap maar eens in een Cayman....dan weet je wat lichtvoetig en in balans is...............................
17 jun 2012 10:14
hmm. 993 , 996 of 997, allemaal prachtige automobielen ... maar om ze aan de straat te zetten in mijn ogen te zonde .
vaak wordt de P je niet gegund en zit deze snel vol krassen en andere beschadigingen
Een porsche verdient een garage om veilig en droog in te rusten.
Dus,
Bouw een garage / koop een huis met garage
check het overgebleven budget en koop een porsche
zo denk ik erover, omdat bij mij de onrust toeslaat als ik mijn P ergens langs de weg moet parkeren
17 jun 2012 11:31
Ik ben er niet zo bang voor. Als ik een garage had dan zou ik wellicht iets exclusievers kopen (964 RS), maar ik heb deze nu eenmaal niet. En huizenprijzen in mijn dorp zijn nog zo gek dat ik op een nieuw huis de komende 4 jaar waarschijnlijk meer ga afschrijven dan op, pak hem beet, een nieuwe 991.
Maar het is uiteraard vervelend als er iets wordt gesloopt aan je auto. Maar in buurt is de kans op krassen van kinderfietsjes net wat groter, en daar moet de P maar tegen kunnen. Het blijft tenslotte een auto.
17 jun 2012 11:34
snikhaas schreef:Een porsche verdient een garage om veilig en droog in te rusten.
.. een Porsche is gemaakt om mee te rijden -
en moet (ook) gewoon aan de straat kunnen en mogen staan ..
17 jun 2012 19:35
Peter 993 schreef:dirty gertie schreef: Maar ook hier nog niet het lichtvoetige gevoel dat ik eigenlijk had verwacht bij een 911, dus ik ga zeker nog een 993 C2 proberen.............................
!
Dat zal niet veel uitmaken........stap maar eens in een Cayman....dan weet je wat lichtvoetig en in balans is...............................
niet flauw bedoeld en ja echt objectief ben ik natuurlijk ook niet, maar Peter 993 heeft gelijk. Ik heb zelf ook de overweging gemaakt en als het je puur om de rij-eigenschappen gaat en je niet gevoelig bent voor de 911-status dan is de Cayman echt het antwoord.
Het enige wat de Cayman mist tov bijv een 997 is natuurlijk PK's, maar vrienden van mij hebben een 996 (4S) en 997(S) en de Cayman is met optrekken t/m 270 km/u minstens even snel. Harder hebben we samen nog nooit gereden, uiteindelijk zal de Cayman het verliezen op snelheid.
17 jun 2012 19:56
En looks
17 jun 2012 20:31
Cayman is een mooie auto, maar met geen mogelijkheid drie persoons te maken. En alhoewel ik vermoed dat dochterlief van 12 nauwelijks zal passen achterin de 911, zal het gebrek aan een zitplaats ertoe leiden dat de P in het weekeinde niet meegaat op familiebezoekjes. Doodzonde...
O ja, bijna vergeten, nog een bezwaar: Cayman is te klein. Heb weleens bij PCA geprobeerd erin te zitten, maar ik zit met mijn hoofd tegen het dak en kijk dan tegen de dakrand aan. En koppeling indrukken gaat al helemaal niet.
Dus moet toch maar voor de 911, ook geen straf.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.