Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jul 2012 11:33
Netjes! Staat bij mij ook al heel lang op de to-do lijst....
03 jul 2012 15:24
De 993 bij Beek autoracing laten chippen en eens kijken wat het werkelijke vermogen is na 18 jaar...

En wat blijkt: 287pk schoon aan de haak
03 jul 2012 15:59
Vermogens meting voor en na het chippen gedaan? De meeste elfjes komen met het vermogen hoger uit dan door porsche opgegeven.
03 jul 2012 20:10
@Joost993: Klopt. Ik heb een non varioram en deze zou 272pk moeten hebben.
De meting gaf aan dat mijn auto 280pk had.
Na een andere chip komt Beek op 287pk, maar hij heeft op bepaalde plekken het koppel een stuk vlakker kunnen leggen.
Een paar "dipjes" eruit kunnen halen.
Het is niet zo dat je ineens een andere auto terug krijgt, maar je merkt het wel.
Het ging mij meer om een mooie ervaring op de rollerbank en eens kijken hoe ver we konden komen.
03 jul 2012 21:12
Vandaag naar fabrieks ZF Getriebeservice in Dortmund geweest en m'n Tiptronic (ZF bak) oliewissel, nieuw filter, ventielblok laten reinigen en een hoop nieuwe veertjes en kogeltjes etc. erin.
Oude olie nagekegen op metaaldeeltjes dat op slijtage kan duiden maar alles ist ganz neues. Die gasten doen niet anders, alles op voorraad en goede service. Schakelt weer met de souplesse als nieuw. Een aanrader.
04 jul 2012 0:11
Volle tank 98RON

(de overheid moet wel blij zijn met me, alleen laten ze dat nooit zo merken...)
Maar dan kan ie ook weer
04 jul 2012 7:56
Dial_888 schreef:Ipv benzine er doorheen te jagen en van laatste vrije dagen vakantie nog nuttig te besteden, heb ik epoxy coating voor de garagevloer gekocht en uiteraard aangebracht....het resultaat is naar tevredenheid. Gelijk ook de garage opgeruimd en overtollig troep naar de vuilstort gebracht.
Ziet er netjes uit. Zelf garagevloerverf aangebracht maar waar de banden staan laat ie toch los

. Soort reactie. Zal over een tijdje de boel weer strippen en een epoxy-coating gaan aanbrengen.
04 jul 2012 21:34
Verleden week is de einddemper gescheurd en een stukje van de ingaande pijp weggeblazen en daarom vd week een nieuwe gekocht, Dansk rvs. Nu nog onder zien monteren want de spanbanden hebben exact dezelfde lengte maar andere coderingen tw 930.11.159.00 en 930.111.175.00. Ik vermoed dat eentje ervan een verkeerde codering (met viltstift) heeft gekregen.
Op de verroeste banden staan de voornoemde nummers in gestanst. De ene spanband gaat om de luchtbuis (lange) en de andere niet (korte)??
Iemand een idee..........anders zal ik een morgen naar informeren.
05 jul 2012 14:59
vorige maand de gehele snuit laten spuiten bij keram (geautoriseerde Porsche, bmw spuiter) , wilde van de steenslag af en dat is gelukt... hele auto ziet uit als nieuw.
een bypass laten lassen op mijn gemballa demper.
en volgende week krijgt ie nog en nieuwe koppeling.
wat een verwend autootje is het toch
05 jul 2012 18:22
Dension Gateweay 500 om mijn iPhone te kunnen aansluiten op PCM2. Great.
05 jul 2012 21:48
Ik wou een umwelt-plakette aanvragen......helaas.....gaat dus niet......niet bij de atu, niet bij de tuv hier over de grens en ook niet via de website van de tuv in nl.....
Kennelijk geen u9 op het kenteken etc......
Jammer, dus moet ik met dd bmw naar Stuttgart.
05 jul 2012 22:48
Ik zou toch nog eens gaan informeren, met het PF uitje naar Stuttgart een paar jaar terug, (Organized by Rufie

) kreeg iedereen een stikkert volgens mij
06 jul 2012 21:57
Vandaag de nieuwe uitlaat gemonteerd nadat ik de lange spanband per post gekregen heb.....Slijpschijf erop en alles netjes afgeslepen om bij de flens te komen. Flink wat tikken uitgedeeld om hem los te krijgen en nadien de flens schoongemaakt. Met flink wat krachtsinspanning de spanbanden op elkaar gekregen en vastdraaien, klaar... paar uurtjes werk voor een amateur zoals ik.
En het geluid: is beschaafd en origineel.....zeker niet luid geen vervelende resonanties bij de verschillen rijsnelheden.... kortom, ik ben tevreden met de Dansk.
11 jul 2012 21:53
993S schreef:
Met dank aan deze medeforummer helemaal verknocht geraakt aan die matzwarte velgen.
Was al lang op zoek naar mooie velgen voor m'n P maar kon niets naar m'n zin vinden, tot ik deze zag..!!
Mijn waggie heeft exact dezelfde kleur dus dat staat echt geweldig!
Sinds gisteren liggen ze eronder, 19 inch met splinternieuwe sloffen (Bridgestone Potenza)
Echt bruut!!!! Cayman geen echte Porsche? Nou, nu is ie nog vetter dan een 911!!!
11 jul 2012 21:55
pics or it did not happen...
11 jul 2012 21:57
Jaja I know, zal dit weekend foto's maken en posten maar moet m eerst nog wassen natuurlijk
Ik vind ze zo gaaf staan dat ik het niet kon laten om het alvast te melden. Ben niet meer uit de garage weg te slaan!!
Binnenkort daar maar eens een TV installeren
11 jul 2012 21:58
Wat Horn zegt

ps. een cayman is gewoon een hele vette bak
11 jul 2012 22:24
Morgen komen deze binnen:

voor deze, die ik vandaag heb opgehaald:
11 jul 2012 22:28
Zullen er erg mooi op staan .. lekker breed van achter ......
11 jul 2012 22:32
way to go Marino! errug vet!!
12 jul 2012 0:10
Heel dik Marino

. Daar passen die velgen mooi onder.
12 jul 2012 0:24
http://www.ebay.de/itm/Original-1989-Po ... 4d02bcf547Een originelePorsche seeger kofferset uit de jaren '80! Echt super en past precies!
12 jul 2012 9:18
snikhaas schreef:Wat Horn zegt

ps. een cayman is gewoon een hele vette bak
Valt wel mee, hoor.
Ben wel benieuwd naar de foto's.
12 jul 2012 9:26
JorisLoet schreef:http://www.ebay.de/itm/Original-1989-Porsche-911-Seeger-Set-2x-Koffer-2x-Kleidersack-NEUWERTIG-/330758419783?pt=Automobilia_DE&hash=item4d02bcf547
Een originelePorsche seeger kofferset uit de jaren '80! Echt super en past precies!
Mooi maar niet echt een koopje. Wat een geld zeg
12 jul 2012 9:29
Dial_888 schreef:Ik wou een umwelt-plakette aanvragen......helaas.....gaat dus niet......niet bij de atu, niet bij de tuv hier over de grens en ook niet via de website van de tuv in nl.....
Kennelijk geen u9 op het kenteken etc......
Jammer, dus moet ik met dd bmw naar Stuttgart.
Geen sticker, of geen
groene sticker?