Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Nordschleife

29 apr 2012 12:35

Maar....er zijn verzekeringsmaatschappijen die hier speciale polissen voor aanbieden.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 12:57

Dat is geen reden. Wat wel is is dat roekeloosheid, opzet e.d is uitgesloten. Opzet is natuurlijk lastig aan te tonen. Maar als je een klapper maakt op de ring sta je 9 van de 10 keer op de film. En ga dan maar eens uitleggen dat je rustig reed en de macht over het stuur hebt verloren. :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 29 apr 2012 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 13:18

Is ook geen reden maar er wordt helaas zo wel geargumenteerd door sommige maatschappijen.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 13:30

Argumentatie is geen reden tot niet betalen!

Re: Nordschleife

29 apr 2012 17:29

Wel als door deze argumentatie de polisvoorwaarde veranderd is in 2010, wat in dit specifieke voorbeeld het geval was. De meeste maatschappijen hebben inmiddels hun polisvoorwaarde veranderd en de Nurburgring op het 'wanneer er niet uitgekeerd gaat worden' lijstje vermeld. Sowieso altijd eventjes je polisvoorwaarde doorlezen dus.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 17:36

Ik ben het nog niet tegengekomen dat er daadwerkelijk de nordschleife als uitsluiting in de polis voorwaarden staan. Enig idee welke maatschappij dit is? Volgens mij de partijen die in het hogere segment verzekeren niet.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 17:50

Centraal Beheer bijvoorbeeld.

Onder Artikel 2.1 (pagina 21) staat het vermeld. https://www.centraalbeheer.nl/Downloads ... _maart.pdf

Re: Nordschleife

29 apr 2012 19:22

net terug van de ring het was weer super mooi nog effe een hapje gedaan met devilson met zijn mooie turbo jammer dat er niet meer mensen van hier waren misschien de volgende keer
ps toch in de middag een rondje gedaan superrrrrr


groetjes

Re: Nordschleife

29 apr 2012 20:45

Bedankt voor de info heren (en fijn dat je zelf ook je visie hierop geeft Jos).
Ik ga er deze zomer naartoe :drive:

Groeten Marco

Re: Nordschleife

29 apr 2012 22:07

Marco,

Ik rijd zelf ook graag een rondje ring en ben verzekerd bij ons eigen product via Turien. Ik denk dat je hoe dan ook op eigen risico de ring opgaat. Ik hoop in ieder geval de discussie niet te hoeven voeren met Turien.

Dussss...... Geniet ervan. Het is een mooie ervaring en houdt hem heel. Ik ga zelf in juni met mijn Targa op Spa rijden.

Voordeel hier is dat je bij een klapper geen discussie hoeft te voeren met de verzekeraar :?

Re: Nordschleife

29 apr 2012 22:09

mike targa schreef:net terug van de ring het was weer super mooi nog effe een hapje gedaan met devilson met zijn mooie turbo jammer dat er niet meer mensen van hier waren misschien de volgende keer
ps toch in de middag een rondje gedaan superrrrrr


Ik heb er zelf 40 rondjes uit weten te persen... Niet slecht voor 1 dagje... ;)

Goed om te lezen dat je er toch nog even (alleen?) op uit bent gegaan. Zou zonde zijn om daar te zijn en dan niet ook even de baan op te gaan.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 22:13

Ik ben thuis gebleven, ik heb 21/22 juni Spa en Nordscleife achter elkaar als trackdays.
Voor die tijd misschien nog eens toeristfahren, hou het hier zeker in de gaten.

Re: Nordschleife

29 apr 2012 22:19

Nog eens de algemene voorwaarden van Turien erop na geslagen. Wat uitgesloten is o.a " een tracé dat geschikt is gemaakt om te racen"
Ik denk dat je daar al een discussiepuntje te pakken hebt zeg maar...........

Re: Nordschleife

30 apr 2012 0:08

Jos Targa schreef:Nog eens de algemene voorwaarden van Turien erop na geslagen. Wat uitgesloten is o.a " een tracé dat geschikt is gemaakt om te racen"


Toch jippie als je naar Monaco op vakantie gaat en net op het verkeerde deel een ongeval krijgt. :mrgreen:

Re: Nordschleife

30 apr 2012 0:30

Zal dan alleen eind mei een probleem zijn... :drive:

Re: Nordschleife

30 apr 2012 8:34

Devils son schreef:
Jos Targa schreef:Nog eens de algemene voorwaarden van Turien erop na geslagen. Wat uitgesloten is o.a " een tracé dat geschikt is gemaakt om te racen"


Toch jippie als je naar Monaco op vakantie gaat en net op het verkeerde deel een ongeval krijgt. :mrgreen:

:mrgreen: daar zat ik ook aan te denken.

Re: Nordschleife

30 apr 2012 9:53

Was er gisteren ook, maar met de MR2 ipv met de P.
In Maastricht regende het nog maar daarna een prachtige rit binnendoor naar een droge en soms erg winderige Nordschleife.
Prachtige wagens op en naast de baan, zelfs enkele RUSSEN waren er met hun Porsches.
Het geluid van de Nissan GTR's steeg bij Brünchen boven alles uit, luider dan de GT3's en AMG's!

Zag zelfs een Nederlandse 911 op CD-nummerplaten!
Tja zo'n diplomaat heeft ook een vrije zondag he? :cheers:

En een Panamera met 22-inch..., en een GT3RS met 325/25R20...
Toch echt lastig op de grens te rijden lijkt me, het verschil tussen grip en geen grip is zo minimaal op de grens, dat lage rubber wangetje is keihard en geeft geen gevoel meer.
Maar het zag er wel prachtig uit :shock:

Re: Nordschleife

30 apr 2012 10:59

Remmel schreef:Was er gisteren ook, maar met de MR2 ipv met de P.
In Maastricht regende het nog maar daarna een prachtige rit binnendoor naar een droge en soms erg winderige Nordschleife.
Prachtige wagens op en naast de baan, zelfs enkele RUSSEN waren er met hun Porsches.


En Ferrari's...

Overigens, niets bijzonders Russen op de Ring. En van mij mogen ze wegblijven, het is op een uitzondering na geen best volk en het rijdt zonder verstand.

Het geluid van de Nissan GTR's steeg bij Brünchen boven alles uit, luider dan de GT3's en AMG's!


Als ze de volgende keer dan ook wat beter aan de kant gaan... :mrgreen:

Re: Nordschleife

30 apr 2012 11:07

Jos Targa schreef:Nog eens de algemene voorwaarden van Turien erop na geslagen. Wat uitgesloten is o.a " een tracé dat geschikt is gemaakt om te racen"
Ik denk dat je daar al een discussiepuntje te pakken hebt zeg maar...........



Hmm dit zet me toch weer aan het twijfelen...kan zomaar een stop zetten op de leuke hobby :scratch:

Re: Nordschleife

30 apr 2012 12:20

Tja,

Ik denk ook als je logisch nadenkt dat een verzekeraar voor die paar tientjes per maand het racen en circuit rijden niet dekt.

Nordschleife is een discussiegeval. Echter de schade aan de vangrail is sowieso niet gedekt. Als je kijkt wT dat kost plus de afsleepkosten wordt je daar ook niet vrolijk van.

Gewoon lekker een keertje rijden op de ring en zorgen dat je je hoofd erbij houdt en je grenzen kent. Als je een van beide niet kunt zou ik het sowieso niet doen.

Re: Nordschleife

30 apr 2012 15:19

JaaaHaa !!! Ben ingehaald door DevilsSon :drive: !

Mooie bak hoor. Zo hard en dan zonder helm, viel me op (?)

Ik was niet met de P maar met mijn RingClioRs-172.

Re: Nordschleife

30 apr 2012 16:14

Inderdaad zonder Helm. Of dat verstandig is, is een tweede, maar ik rij wel met de nodige reserve, met name bij inhalen.

Re: Nordschleife

30 apr 2012 16:45

Volgende keer hou ik me aanbevolen voor een passagiersrondje in dat oranje monster van je. Ga jij trouwens altijd bij breidscheid erop of bij startfinish? Ben nog nooit bij breidscheid erop gegaan. Heeft dat voordelen of is het daar gezelliger of zo?

Re: Nordschleife

30 apr 2012 18:52

911RO schreef:Ga jij trouwens altijd bij breidscheid erop of bij startfinish? Heeft dat voordelen of is het daar gezelliger of zo?


Het is daar in ieder geval rustiger . . . , en (en ik weet niet of dit nog steeds zo is) alleen voor jaarkaart houders.

Een vriend van mij ging er ook altijd bij Breidscheid op (met jaarkaart) en woont momenteel permanent in de omgeving van Adenau.

Re: Nordschleife

30 apr 2012 19:21

Ik heb er ook al een paar keer willen gaan maar steeds kwam er iets tussen.
Ok ik heb mijn twijfels dat ik daar op mijn plaats zou zitten. Lang circuit, veel verschillende rijders en grote snelheidsverschillen schrikken me een beetje af.

Hier nog enkele punten van de disclaimer:

Section 4 – LIABILITY & DAMAGE
1) Driving on the Nürburgring is not subject to any liability on the part of Nürburgring Automotive GmbH and persons appointed by this company. This exclusion shall not apply to damage to life or limb or impairment of health caused by a deliberate or negligible violation of obligations – also by a legal representative or vicarious agent of the group of persons released from liability – and also not to damage caused by a deliberate or negligible violation of obligations – also by a legal representative or vicarious agent of the group of persons released from liability.

2) Accidents and damage to the roadway, the hard shoulders, the fencing, the crash barriers or other installations or facilities of the Nürburgring must be immediately reported to the personnel of Nürburgring Automotive GmbH.

3) Violations shall be reported as unlawfully leaving the site of an accident. The incurred damage shall be noted in a damage report and must be signed by the person causing the damage. The costs for repairing the damage, including the use of the race track securing personnel and the race track securing vehicles, shall be charged to the person who caused the accident.

4) Upon request the hourly rates which are charged for personnel and/or the use of vehicles in the event of accidents may be viewed at the new access point next to the Nordschleife at “Meuspath”. The enforcement of higher claims for compensation for damage in individual cases shall remain unaffected by this regulation. This shall also apply to road blocks/temporary closures of the track which are not caused by accidents but instead by the loss of operating equipment.

5) Nürburgring Automotive GmbH shall be entitled to demand an advance cash payment for any damage caused by the user in cordance with the provision outlined above in sub-section 2.

Mvg,
Plaats een reactie