Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:03



Antwoord op onderwerp  [ 839 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
996, I love it 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht 996, I love it
Na een week werken was er vanmiddag tijd om samen met mijn zoon (8 jaar) te gaan toeren met onze 996. Een week waarin het bezoeken van het Porscheforum soms leide tot twijfel over de 996. De plof,, de mindere koplampen, en de ff doorsparen voor de goedkoper wordende 997, deden mij soms twijfelen. Maar nadat ik de druppellader had losgekoppeld en de 'flat six' weer had aangeslingerd is de twijfel volledig weg. Het digitale oliepijl geeft aan dat er geen olieverbruik is geweest de laatste 2000km en de tik die ik soms dacht te horen is niet aanwezig. Het rijden is fantastisch terwijl ik de 160km/u niet heb gepasseerd. Wellicht iets meer een Grand Tourismo dan een hardcore sportwagen, maar is dit erg? NEE! Wij kregen vanmiddag de kans om de 996 te parkeren naast een 993 Targa en inderdaad deze is van voren mooier. Maar, naar mijn mening, wint de 996 het zeer zeker aan de achterzijde. ( zie foto achterzijde in mijn album) . Het interieur van de 993 is oorspronkelijk, maar toch echt minder geschikt om achter passagiers van 8 jaar mee te nemen. Tjonge jonge dat ik afgelopen week zo heb getwijfeld aan een, en in het bijzonder MIJN, 996. 996 I love you.
_________________________________________
De precisie 911


Laatst bijgewerkt door Alfred996MKII op 01 sep 2012 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.



01 sep 2012 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: 996, I love it
Je hebt dan ook een hele nette, ook van de voorkant. :thumleft:
_________________________________________
Nie janken.


01 sep 2012 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Ook ik en mijn dochters zijn helemaal blij met onze eerste Porsche ..996! Schrok me ook rot over al dat geplof etc etc. Mijn auto met garantie gekocht en alle kleine dingetjes zijn aangepakt. Ben er super blij mee.Die 997 komt er echt wel , maar net als mijn eerste brommer , je eerste nieuwe auto , je eerste mooie klokje.... dat blijft altijd bij. Dus als de 996 er niet meer is .... het was mijn eerste wel Porsche ! Niet te duur , daarom ingestapt en nu behept met het virus. De stap naar een duurdere is nu niet zo moeilijk :). En mijn vrouw staat er ook achter dus.... helemaal happy met mijn 996!:) :cheers:
_________________________________________
Dromen zijn om waar te maken!


01 sep 2012 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
inderdaad, mooie bak! welke kleur zwart is dit?


01 sep 2012 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Lakzwart, unilak. Dus geen metallic zwart (Basaltzwart )
_________________________________________
De precisie 911


01 sep 2012 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
jajaja.....meende ik al, zelfde kleur, maar dan 993/2


01 sep 2012 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Ook een mooie 993! Combi binnen- en buitenkleur zwart blijft mooi en tijdloos. Het 'droge roggel' geluid van jouw 993 heeft de 996 niet, deze wordt pas qua geluid mooi vanaf zo'n 3500 tpm.
_________________________________________
De precisie 911


01 sep 2012 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: 996, I love it
Mooie wagen :thumleft: ... vind de Mk2 zowieso mooier dan de eerste serie.

De mooiste (auto) kontjes van de 996'en zijn dan toh de 4S'en en Turbo's de standaard-serie's vind ik zelf niet heel spannend.
_________________________________________
Het leven gaat door..


01 sep 2012 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Opglabbeek, België
Bericht Re: 996, I love it
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind juist dat die 'smalle' achterkanten bijna iets klassieks uitstralen.


01 sep 2012 23:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996, I love it
Dimitri-Turbo schreef:
De mooiste (auto) kontjes van de 996'en zijn dan toh de 4S'en en Turbo's de standaard-serie's vind ik zelf niet heel spannend.


Ik vind juist de standaard-series mooier. De achterlampen van de 4S en de Turbo zijn een stuk groter, om niet te zeggen lomper. Hetgeen me niet zou weerhouden een 4S of Turbo te kopen overigens. Het is maar een detail.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


01 sep 2012 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: 996, I love it
Ik hou van brede heupen :wink:
_________________________________________
Het leven gaat door..


02 sep 2012 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
idem voor mij, de heupen !!
best leuk lijntje dit: 996. :cheers:


02 sep 2012 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
De achterlampen Vd 4 S en de turbo vind ik ook te fors, maar deze types zijn wel super. Dit lijntje is leuk omdat er toch heel veel 996 liefhebbers en genieters zijn! Natuurlijk is elke P begerenswaardig maar de 996 komt ook vaak minder positief op PF en volgens mij zijn er ook heel veel positieve 996 verhalen. Wie volgt?
_________________________________________
De precisie 911


02 sep 2012 8:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: 996, I love it
Als het dan toch een 996 moet zijn : MKII :thumleft:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


02 sep 2012 10:02
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: 996, I love it
Alfred996MKII schreef:
. Het interieur van de 993 is oorspronkelijk, maar toch echt minder geschikt om achter passagiers van 8 jaar mee te nemen.

Valt wel mee hoor, mijn zoon van 10 past er nog (net) in, al zit hij liever voorin.
En de looks van een 993 Targa zijn natuurlijk onovertroffen :mrgreen:
Veel :drive: plezier nog!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 sep 2012 12:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996, I love it
Ik rij zelf al 3 jaar met een zwarte 996 bj 98,inmiddels 20000 mee gereden.
Geen druppel olie,rijdt als een zon.
Altijd dealer onderhouden en inmiddels 130000 op de teller
GEWELDIG de volgende ,997 ben ik naar op zoek 4s of turbo misschien cabriolet


02 sep 2012 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: 996, I love it
Uiteindelijk draait het om het plezier wat je hebt in jouw auto, met jouw auto, door jouw auto enz. Wat een ander er van vindt is eigenlijk helemaal niet relevant.
Rij nu een dik jaar een 996 van de eerste generatie, was volledig op de hoogte van de veelvuldig beschreven problemen met die types en ja, ook ik vind de koplampen minder geslaagd dan de overige types. Lelijk zeker niet, ik zie het als een ontwikkeling die paste in de tijd en in het kader van de vernieuwing. Reden om geen 996 te kiezen? Welnee, voor mij niet.
Na een Porscheloze periode van een jaar of tien was ik gewend geraakt aan het nodige comfort (V70 T5 geartronic), weer een 3.2 of ouder viel voor mij daarom af. Destijds toen ik die 3.2 reed gonsde het van de horrorverhalen over de olielekkages van eerste types 964 zoals nu over gevoelige IMS Lager 996-en. Een 993 vind ik, zeker in S-vorm of turbo, een prachtige auto hoewel ik juist hier wat moeite heb met de haaien-look van de neus. De bedragen die gevraagd worden voor een 993 zijn naar mijn idee te hoog voor wat je er voor krijgt. En om nou m'n andere hobbies op te geven dat was nou ook weer niet de bedoeling. De 996 die ik vond bij Luitink deed het voor mij, aparte kleur, goed uitgevoerd interieur, niet te veel km's en een volledige onderhoudshistorie.
Tuurlijk kijk ik begeerlijk naar jongere Porsches, ambitie in die richting is er zeker. Wellicht eerst naar een 996 turbo, hoewel de 4S die ik gisteren toevallig in een P-garage zag staan ook een erg fraai ding is.
Maar iedere keer als ik dan m'n eigen auto zie staan en er naar toe loop denk ik, ja Ruud, die is van jou en dat had je nooit kunnen denken toen je nog op je driewieler zat.
Onze 996 heeft ons in dit afgelopen jaar meer plezier opgeleverd dan welke voorafgaande andere auto dan ook. Leuke mensen ontmoet, geweldige evenementen gedaan en ons beide (gelukkig) het gevoel gegeven dat we niet meer zonder Porsche willen.
Het besef dat je in iets bijzonders rijdt moet je zo lang mogelijk vast blijven houden. Ongeacht welk type, uitvoering en prijs. We rijden Porsche! dames en heren en dat is goed. :thumleft:
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


02 sep 2012 13:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996, I love it
Zo denken wij er ook over Ruud :cheers: , P.S wij vinden de koplampen wel mooi :mrgreen:


02 sep 2012 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio. Ex- 996 Cabrio
Helmond
Bericht Re: 996, I love it
OK, dan ook my 2 cents... Ik rijd nu bijna 2 jaar in mijn 996 MK1 en kan mij niet herinneren er ooit ZONDER glimlach op mijn gezicht in te hebben gezeten :). Gewoon een hele fijne wagen en mijnsinziens een prachtig model Porsche. Ook ik kijk natuurlijk weleens likkebaardend naar een 997 en die zal er ook heus wel komen. Maar ik vind de 996 op het forum toch erg vaak ondergewaardeerd.

Heb de 996 Cabrio puur en alleen voor de fun. Heerlijk met moeders over landweggetjes toeren met open kap. En zeker 2x in de week flink gassen op de Autobahn. Kan beide uitstekend! Heb er nu 140 K opzitten (motor is van 2005 met nu 52000 km en heb 25K in 2 jaar zelf gereden) en ben de 996 nog lang niet zat.

Iedereen nog een heerlijke nazomer toegewenst!!!


03 sep 2012 6:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: 996, I love it
Alfred996MKII schreef:
Wij kregen vanmiddag de kans om de 996 te parkeren naast een 993 Targa ..... naar mijn mening, wint de 996 het zeer zeker aan de achterzijde.


ik denk dat je een van de weinigen bent....

Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


03 sep 2012 6:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Ik geef toe de 993 ziet er ook zeer goed uit. De kleurstelling doet ook veel.. Een goed design kan de kleur wit gebruiken zeggen mensen die er 'verstand' van hebben. Maar persoonlijk vind ik een 993 mooier in een lichte kleur en een 996 in een donkere kleur.
_________________________________________
De precisie 911


03 sep 2012 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: 996, I love it
911Ed schreef:
Gewoon een hele fijne wagen....


+1... 8) 8) 8)
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


04 sep 2012 0:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: 996, I love it
Wikipedia over de 996

http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_996

En nog meer 911



http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_911#Galerij
_________________________________________
De precisie 911


10 sep 2012 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
Bericht Re: 996, I love it
Ben en blijf ook een grote fan van de 996, zij het de brede heupen versie. Was meer dan een jaar lang op zoek naar een nette 996 turbo tot ik tegen een mooie 997 turbo aanliep. Reed nu anders superblij rond in een 996 turbo.
Een 964 of 993 vind ik te gedateerd, zowel van binnen als van buiten, maar dat is persoonlijk. Zoals hierboven al is gezegd, je moet de auto kopen die je ZELF het mooist vind en waar je je ZELF het prettigst bij voelt. Het leven is te kort om jezelf de mooie dingen van het leven te onthouden om wat anderen er van vinden. Het is JOUW leven!
_________________________________________
Ach, beter een gat in je hand, dan een hand in je ...


10 sep 2012 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: 996, I love it
Kan me niet anders dan aansluiten hierbij! Leuk zo'n positief verhaal op dit forum! Leuk om te lezen!


11 sep 2012 13:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 839 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: csteenbe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.