Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 sep 2012 1:39
Ik wil niet flauw doen, mensen, maar leren rijden doe je zo
http://www.youtube.com/watch?v=UccZJwur5dU .......
17 sep 2012 7:29
Inderdaad een beetje flauw..... Maar voor mij is het zeldzaam dat er combinatie achter mijn Porsche hangt.
20 sep 2012 21:20
Ik zou idd ook gewoon redelijk wat km's maken voordat je er eens een trackday mee doet, of ermee naar de Ring gaat.
De Ring is geen eenvoudig baantje, en zeker niet het eerste waar ik mijn 964 mee naar toe zou nemen. Ik heb laatst wel een paar uur op zandvoort gereden. Daarvoor is de auto standaard wat zacht geveerd, maar het heeft me wel geleerd dat het lift off oversteer een stuk verder weg lag dan ik dacht. En ik vond het nog eenvoudig te corrigeren ook. Het grensgebied verkennen zou ik op de openbare weg of de Ring niet doen.
Wil je echt vaker op een circuit rijden, dan zijn de meeste straatauto's te zacht geveerd en moet je er een setje onder zetten waarmee je op straat aardig aan comfort inlevert.
20 sep 2012 21:25
Da's geen rijden, da's manoeuvreren
20 sep 2012 21:43
frankv schreef: . . . dan zijn de meeste straatauto's te zacht geveerd en moet je er een setje onder zetten waarmee je op straat aardig aan comfort inlevert.
KW Variante 3
Je levert inderdaad iets (

) aan comfort in . . . maar je krijgt er zoveel
m e e r voor terug.
Overigens is aan een KW Variante 3 set behoorlijk veel af te stellen, de in- en uitgaande slag zijn afzonderlijk van elkaar af te stellen. Een goede specialist kan hier een leuk compromis voor je in vinden.
20 sep 2012 22:34
compromis
gewoon laagggggggg met dat hok
gp elite kunje een beetje leren sturen of hakdat al gezegd
.
20 sep 2012 23:58
Nine-eleven schreef:frankv schreef: . . . dan zijn de meeste straatauto's te zacht geveerd en moet je er een setje onder zetten waarmee je op straat aardig aan comfort inlevert.
KW Variante 3
Je levert inderdaad iets (

) aan comfort in . . . maar je krijgt er zoveel
m e e r voor terug.
Overigens is aan een KW Variante 3 set behoorlijk veel af te stellen, de in- en uitgaande slag zijn afzonderlijk van elkaar af te stellen. Een goede specialist kan hier een leuk compromis voor je in vinden.
Dan kan je ook de Bilstein PSS10 overwegen.
Overigens kan je leren rijden op elk circuit, of bij elk gespecialiseerd bedrijf.......maar als je over enge dijkjes rijdt, en je komt onverwachts een stukkie net gelegde grindjes tegen, dan besef je dat op de openbare weg rijden toch heel wat anders is dan op het circuit. Maar op het circuit kan je wel de grenzen op een 'veilige' manier opzoeken, en je zal je verbazen hoe ver die grens ligt....(maar die zoek ik in het openbaar nooit van zijn leven op!)
21 sep 2012 8:01
De beste man moet het ook nog leren zo te zien, twee keer steken en het duurt nog eeuwigheid...
21 sep 2012 13:23
Echt...maar dan ook echt rijden doe je zo
enjoy
22 sep 2012 20:29
sebastian schreef:De beste man moet het ook nog leren zo te zien, twee keer steken en het duurt nog eeuwigheid...
Kenmerkende reactie van een automobilist. Een chauffeur weet wel beter.
Overigens hierbij een oproep aan alle automobilisten. Laat een achteruit manoeuvrerende chauffeur z'n klus afmaken en jaag er niet links of rechts langs. Zijn zicht is beperkt en hij heeft veel ruimte nodig om die 17/18/25 meter op de losplaats te krijgen. Het duurt max een minuutje of 2/3 en hij/zij is u erkentelijk.
22 sep 2012 20:39
Leren omgaan met je Porsche. Remmen, onderstuur, overstuur, uitwijken, nat, glad etc.....
Kom bij ons langs in Lelystad bij ANWB Test en Trainingscentrum.......
Dan maak ik er een mooie groupbuy van!
22 sep 2012 21:39
Koen Carrera schreef:Leren omgaan met je Porsche. Remmen, onderstuur, overstuur, uitwijken, nat, glad etc.....
Kom bij ons langs in Lelystad bij ANWB Test en Trainingscentrum.......
Dan maak ik er een mooie groupbuy van!

Ben ik wel voor in. Ik ben met mijn M3 al wezen driften en op diverse trackdays geweest. Met de 964 nog maar een paar uurtjes Zandvoort gedaan, maar ik vind dit soort dingen altijd heel leerzaam om te doen.
23 sep 2012 13:41
2000 gtv schreef:Echt...maar dan ook echt rijden doe je zo
enjoy 
Heb al heel was NS-filmpjes gezien, maar deze:
23 sep 2012 13:42
Koen Carrera schreef:Leren omgaan met je Porsche. Remmen, onderstuur, overstuur, uitwijken, nat, glad etc.....
Kom bij ons langs in Lelystad bij ANWB Test en Trainingscentrum.......
Dan maak ik er een mooie groupbuy van!

lijkt me leuk,
23 sep 2012 21:16
Lijkt mij zeker leuk en in mijn geval ook nuttig. Ook wel lekker een keer een thuis wedstrijd.
24 sep 2012 0:12
Aircooler schreef:sebastian schreef:De beste man moet het ook nog leren zo te zien, twee keer steken en het duurt nog eeuwigheid...
Kenmerkende reactie van een automobilist. Een chauffeur weet wel beter.
Overigens hierbij een oproep aan alle automobilisten. Laat een achteruit manoeuvrerende chauffeur z'n klus afmaken en jaag er niet links of rechts langs. Zijn zicht is beperkt en hij heeft veel ruimte nodig om die 17/18/25 meter op de losplaats te krijgen. Het duurt max een minuutje of 2/3 en hij/zij is u erkentelijk.
Die 2 à 3 minuten is de chauffeur ook eerder op z'n bestemming wanneer hij z'n collega met 2 km/h verschil inhaalt en een sliert automobilisten op hem laat wachten..
Ontopic.. Dat ruf filmpje is wel lekker zeg!
@koen, heb zeker interesse!
16 jul 2017 19:17
Cazzo Super Veloce schreef:Koen Carrera schreef:Leren omgaan met je Porsche. Remmen, onderstuur, overstuur, uitwijken, nat, glad etc.....
Kom bij ons langs in Lelystad bij ANWB Test en Trainingscentrum.......
Dan maak ik er een mooie groupbuy van!

lijkt me leuk,

Ff een oud topic afstoffen. Is hier nog ooit een gevolg aan gegeven en/of is er nog interesse in zoiets?
Ben zelf geïnteresseerd in een slipcursus met eigen auto en overweeg die bij drivingcompany.nl
16 jul 2017 21:03
Ik heb met GP Elite de rijvaardigheidstraining gedaan op Lelystad. Erg leuke en intensieve dag met gevarieerde 'oefeningen'. Ook de omkadering is prima geregeld. En goeie instructeurs.
16 jul 2017 23:19
+1 voor GP Elite.
Dat andere bericht is al weer van 5 jaar geleden. Cazzo (en anderen) zijn inmiddels ervaren circuitrijders.
Maar er zullen ook nu best meer te vinden zijn die interesse hebben in een rijvaardigheidstraining met hun Porsche.
17 jul 2017 8:45
frankv schreef:Ik zou idd ook gewoon redelijk wat km's maken voordat je er eens een trackday mee doet, of ermee naar de Ring gaat.
De Ring is geen eenvoudig baantje, en zeker niet het eerste waar ik mijn 964 mee naar toe zou nemen. Ik heb laatst wel een paar uur op zandvoort gereden. Daarvoor is de auto standaard wat zacht geveerd, maar het heeft me wel geleerd dat het lift off oversteer een stuk verder weg lag dan ik dacht. En ik vond het nog eenvoudig te corrigeren ook. Het grensgebied verkennen zou ik op de openbare weg of de Ring niet doen.
Wil je echt vaker op een circuit rijden, dan zijn de meeste straatauto's te zacht geveerd en moet je er een setje onder zetten waarmee je op straat aardig aan comfort inlevert.
+1
17 jul 2017 9:06
op een circuit leer je misschien je wagen kennen onder extreem gebruik en dat (gelukkig) op een afgesloten terrein. leren sturen en het gedrag van je auto kennen doe je op straat. je kan met normale snelheden maar met een ander inzicht van sturen pas echt je wagen en zijn gedragingen leren kennen. als je dat ervaren hebt kun je de snelheden rustig aan opvoeren. nog maar niet te praten over extreem hoge snelheden te rijden, dat vergt een andere discipline die heel vaak vergeten word door bestuurders.
17 jul 2017 9:47
Het gaat mij ook om straat gebruik. Ben vorig jaar met een 2.5 (zonder TC) gespind op een beetje natte weg (flauwe bocht, 80-90km/h) Had er al 7 jaar mee gereden (>80 dm km) en wist dus dat je moet oppassen op nat. Echter er lag geen laag water op de weg en de banden waren bijna nieuw (Pirelli N codering). Ik vermoed ook dat er niet alleen water (maar ook olie oid) op de weg heeft gelegen. Er lagen meer onderdelen dan die van mij daar langs de weg.
Hoe dan ook, wil een keer met de 3.2. (wel TC) beetje onder gecontroleerde omstandigheden testen. 3 uur slipcursus bij driving company lijkt me daar wel geschikt voor.
17 jul 2017 12:32
Waarom Driving Company? Ken ze verder niet en ook nooit iets over gehoord irt Porsche.
17 jul 2017 13:14
3 uur cursus voor 130 ee
17 jul 2017 13:27
Zo goedkoop, dan moet 't wel goed zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.