Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
26 okt 2012 17:31
Dit is het uiterste bovenste stukje van de zuigerstang, daar zit nog zo een schuimrubber eindstop omheen.
Voordat je dit stukje zover in de roest hebt staan dat de keerring lek gaat, dan is de demper toch al wel versleten...
en doorroesten tot het afbreekt vergeet dat ook maar dat duurt wel ff...
kortom gewoon lekker doorrijden en als de demper echt slap wordt een keertje vervangen als het uitkomt..
26 okt 2012 18:56
Gewoon gaserop en knalle met die handel
26 okt 2012 19:40
Reactie PC Leusden:
Hartelijk dank voor uw uitvoerige e-mail bericht.
Inmiddels heb ik me in de werkorder verdiept en ben ik door twee APK keurmeesters geïnformeerd.
Zij delen uw mening en die van de door u geraadpleegde APK keurmeester niet.
Als bijlage treft u een scan van het APK boek waarin iets staat over corrosie. Elders in het APK-boek wordt gesproken over het feit dat er geen materiaal afname mag zijn, hetgeen bij uw Boxster wel het geval is. Dit laten de foto's zien. Begin komende week zal ik u bellen omdat ik het erg vervelend vind dat u aangeeft dat uw vertrouwen in Porsche Centrum Leusden geschaad is.Het is dus nu een wel/niet afkeur discussie tussen verschillende APK keurmeesters. Hier gaan we niet uitkomen dus einde discussie.
Genoemde scan uit APK boek:
26 okt 2012 20:41
Niet eens met zijn andwoord,
dit gaat over het veersysteem ,,,,niet over de schokbreker
Schokbreker moet alleen goed werkend te zijn
Anders kun je een draagarm ook onder deze dit citaat zetten ( is dan ook onderdeel van veer systeem)
Maar leuk geprobeerd
26 okt 2012 23:39
Laat die dealer het maar lekker afkeuren en afmelden, indien steekproef dan krijgen ze zeker strafpunten.
anders door de RDW ter plaatsen bij dealer laten herkeuren, het is gewoon goedkeur!
Lek zal die schokdemper ook niet raken, want dan zal je behoorlijk hard over een drempel moeten rijden voordat de schokdemper cilinder op die hoogte komt en bovendien al lang door de veerweg begrenzer wordt tegen gehouden.
26 okt 2012 23:50
Men heeft het idd over veren en luchtveerbalgen, niet over de schokdempers,
zou het toch niet zo snel opgeven.
27 okt 2012 6:58
Boxster S 550 Spyder schreef:Echt ongelofelijk dit! Tsja, in de werkplaats moet het verdient worden bij een PC

dit is toch bij elke dealer zo
29 okt 2012 15:13
Hmmmmm, ik zou nog geen 45pk Panda willen rijden met zulke schokdempers.
APK afkeur of niet lijkt inderdaad slechts van de deugdelijke werking van de dempers af te hangen, zolang er niets lekt zou er dus niets aan de hand zijn...
...echter, APK is slechts een moment-opname en met dergelijke ernstige corrosie leven je dempers nmm in geleende tijd.
Als ik kwaliteitsmanager van een PC werkplaats zou zijn, liet ik een auto in dergelijke staat pas met verse APK vertrekken na de klant uitdrukkelijk op de hoogte te hebben gebracht van het geconstateerde 'euvel in wording' in combinatie met een ondertekende verklaring indien niet tot vervanging wordt overgegaan.
Hetzelfde geldt bijv. voor banden beneden de 3-2.5mm profiel, pas afkeur beneden 1.6mm....tja daar wil je als PC toch ook niet je naam aan verbinden!?
29 okt 2012 16:55
Eens met bovenstaande post. De bijgesloten tekst praat over veersystemen, hoort daar een schokdemper bij of niet, lijkt me breed interpreteerbaar. En wil je nu een perfecte wagen of eentje die door de APK komt. Ik het eerste en blijkbaar dit PC ook. Ze zien die wagen misschien over twee jaar pas terug.
29 okt 2012 18:45
Dit is dan een aandachtspunt dat op het APK formulier vermeld dient te worden , Maar afkeur is het niet
18 dec 2012 21:09
Heeft hij dit links en rechts ?
Vindt het wel vreemd dat zon harde chroomlaag defect raakt met als gevol roest.
Indien het een zijde betreft kan het ook een productie fout zijn
Gr
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.