Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: artikel 964 youngtimer

14 nov 2012 22:55

Ja inderdaad na de opknapbeurt, in 2009 was taxatie 25K met 212.000 Km

Re: artikel 964 youngtimer

14 nov 2012 23:34

Netjes. :thumleft:

Re: artikel 964 youngtimer

14 nov 2012 23:49

mijne getaxeerd in 2012 op 50k.... :wink:

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 0:03

Die van mij liefst zo laag mogelijk......insiders snappen wel wrom....

(en als die dan op 30 is getaxeerd, moet je de gemiddelde garage maar es vragen wat je nog aan inruil terug krijgt...... :bang: ) :mrgreen:

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 9:10

C2 1991 zwart, 117.000 km, taxatie 8/2012 33.000

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 14:53

blij die hoge taxaties hier te lezen, maar ik kom ze toch meestal goedkoper tegen.
Heb het al eerder ergens gezegd : voor mij is de 964 (heb hem nu +/- 6 maand) de fijnste 911 die ik al gehad heb !

En euh :
Eric Wolbert staat voor zijn selectie en is in naar mijn mening terecht minder goedkoop.
De term goedkoop in eenzelfde zin als de naam Wolbert ........ :roll:
Bij ons noemen ze dat duur !

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 16:05

steef schreef:
(en als die dan op 30 is getaxeerd, moet je de gemiddelde garage maar es vragen wat je nog aan inruil terug krijgt...... :bang: ) :mrgreen:


Vervangings-waarde bij schade of diefstal wil je graag actueel hebben. Inruil zit je idd 10K lager...........

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 16:08

Zoals ik het hier al tussen de regels door las.....Die taxaties geven een richting aan, maar zeggen natuurlijk ook niet alles. De kwaliteit van de 964 (en 993) gekoppeld aan de relatief gering gebouwde aantallen en natuurlijk de mystiek van de luchtgekoelde motor lijken de waarde echter wel positief te beinvloeden (negatief voor de potentiele koper :( , positief voor de potentiele verkoper :D )

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 21:07

Begrijpelijk, Kan mij ook vinden in de reacties dat een 911 met een lagere vraagprijs te vinden is. Taxatiewaarde is ook anders dan een verkoop prijs. Zeker. Maar taxatie en minstens 1 keuring door een echte :!: specialist zegt wel heel veel.

Ik vond het ook een hoop geld toen ik mijn huidige 964 kocht, maar duur noem ik het niet. Sowiezo als je porsche wilt rijden is aanschafbedrag maar een deel van alles.... :idea: maar goed dat terzijde.

Waarom ? En wat is Duur?! Ik heb geleerd uit het verleden, want wat ik duur vond was de goedkope 911 die ik jaren geleden van iemand kocht die er altijd goedkoop mee had gereden, zij hij. :bang: Het klopte achteraf ook wel, want na kostbare motorrevisie en ABS was ik mooi duur uit toen. :salut: De auto was niet geheel schadevrij (ook zo''n ding! Schadevrij, of nooit schade gehad...) :scratch: dus het gevoel klopte ook steeds net niet.
De Porsche waar ik nu van geniet geeft mij al een hele tijd elke keer weer die kick van porsche. Ben een perfectionist, niet altijd prettig, dus vind ik vast wel iets, bij deze gewoon niet. :thumleft:
Ik denk wel zeker dat er minder dure exemplaren te vinden zijn. Zeker met wat geluk en na, meestal, lang geduldig zoeken kan iemand die best vinden. Mijn zoektocht strande steeds weer, met de vorige ervaring in mijn gedachten, vandaar dat ik zo blij met ben met de huidige. Aangezien ik geen porsche koop om hem weer in te ruilen heb ik ervoor gekozen om er iets meer aan te besteden en daarmee telkens weer te genieten van een echte originele mooie auto, geen mooi gemaakte. Prachtig gespoten, uitgedeukt en weinig kilometers en toch nieuwe stoelen.. Al is het nog zo mooi. Niet voor mij ! En ook niet voor een goede taxateur trouwens, dus zegt taxatie wel iets, of over de taxateur :scratch:
Dat handelaren liefst zoveel mogelijk verdienen begrijp ik, maar niet aan mij want ik geniet eerst nog een paar jaar voordat ik denk aan inruilen of verkopen.
Hoewel ... een 993 .S of Turbo .. :D

kristof schreef:blij die hoge taxaties hier te lezen, maar ik kom ze toch meestal goedkoper tegen.
Heb het al eerder ergens gezegd : voor mij is de 964 (heb hem nu +/- 6 maand) de fijnste 911 die ik al gehad heb !

En euh :
Eric Wolbert staat voor zijn selectie en is in naar mijn mening terecht minder goedkoop.
De term goedkoop in eenzelfde zin als de naam Wolbert ........ :roll:
Bij ons noemen ze dat duur !
[/quote]

André schreef:
steef schreef:
(en als die dan op 30 is getaxeerd, moet je de gemiddelde garage maar es vragen wat je nog aan inruil terug krijgt...... :bang: ) :mrgreen:

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 21:15

Wat is duur wat is goedkoop, het gaat erom wat je ZELF wil :!:

Als ik alles optel wat ik inmiddels aan m'n 964 heb uitgegeven dan zit ik ver boven de taxatiewaarde. Boeit dat :?: , mij niet. Ik heb een hoop plezier met de auto, beetje rijden, beetje poetsen, beetje sleutelen, beetje erover praten met de buren, kortom een leuke hobby en die mogen geld kosten.

Ik ken iemand die een godsvermogen per maand uitgeeft aan een aquarium :bang: , als hij daar nou blij van wordt moet diegene dat toch helemaal zelf weten :?:

En inderdaad een taxatiewaarde is geen verkoopwaarde, maar ik wil mijn 964 helemaal niet kwijt :ba:

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 21:17

Mijn 64 targa was ook geen koopje. Maar net els ej, wel eentje die gewoon heel mooi is met weinig km. Verkopen zit ook niet in de planning. Dus taxatie dan wel aankoop dan wel verkoopprijs het is mij om het even. Wat wel in de planning zit om hem een keer helemaal te laten spuiten. Niet omdat het nou echt nodig is, maar de steenslag plekjes aan de voorkant als me teveel beginnen irriteren dan ben ik zo'n Pietje precies dat ik hem echt weer helemaal egaal en zonder ook maar geringste kleur verschil gespoten wil hebben.

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 21:29

Ik heb een hoop plezier met de auto, beetje rijden, beetje poetsen, beetje sleutelen, beetje erover praten met de buren, kortom een leuke hobby en die mogen geld kosten.


Klopt !
En wie van dag 1 een perfecte 911 wil, zal meer betalen, dan eentje waar hier of daar nog iets in orde moet gezet worden. Zolang de basis -kas en mechaniek- goed is, geen probleem vind ik.
Zelf heb ik voor het laatste gekozen. Er liggen hier nog wat spullen klaar om te vervangen, maar heb geen tijd. Wordt tijd dat het winter wordt :wink:

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 21:30

al zou de mijne op 50 k getaxeerd zijn (dat issue niet hoor!)

ik krijg voor dat geld nooit meer zo,n auto als deze bijelkaar !

gaat enlkelt maar eens even een setje speedliners vinden in deze staat :cry:

en dan nog niet over de rest vd staat vd auto te spreken :mrgreen: wat er allemaal vernieuwd en vervangen is enz enz ...

maarja ....


.

Re: artikel 964 youngtimer

15 nov 2012 22:24

Verkopen kan sowieso niet,
met een wittuh blijf je zittuh.. :twisted:

Re: artikel 964 youngtimer

16 nov 2012 1:35

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: artikel 964 youngtimer

16 nov 2012 22:17

mijne is getaxeerd op 27d euro en vind hem dat ook wel waard, na anderhalf jaar restaureren.
inruilprijs op een 964 turbo zou om van te huilen zijn dus blijf ik er lekker mee rijden :drive:

Re: artikel 964 youngtimer

17 nov 2012 12:56

1990 964 C4
165.000 km
35K getaxeerd

Re: artikel 964 youngtimer

17 nov 2012 15:42

Komt door dat houtpakket van je :mrgreen:

Re: artikel 964 youngtimer

17 nov 2012 20:34

Misschien :wink:
Maar ik denk eerder dat de andere 7 X-codes de vervangingswaarde wat verhogen...

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 10:38

Als ik ooit weer een 964 zou willen, dan zou ik me zeker niet blindstaren op taxatiebedragen en vraagprijzen. Zoals eerder geschreven zijn de jaarlijkse kosten, mits het onderhoud goed wordt uitgevoerd, in verhouding vele malen hoger dan de aanschaf.

Zonder bijzonderheden in onderhoud kom ik jaarlijks al minimaal tot € 6.000,-. Ik heb mijn 964 al een kleine 8 jaar, dus reken maar uit :shock: :wink:

Maar ja, dan krijg je daar ook wel wat voor terug. Ik blijf me nog steeds in positieve zin verbazen over de kracht en duurzaamheid van zo'n 911. Ik denk dat ik deze auto wel ga missen.

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 10:56

Dat is erg veel geld. Kwam ik met het oude hok niet aan. Gisteren de wagen opgehaald van een grote beurt.
Standaard prijs is bij mijn specialist 650 euro. Omdat er toch wel het een en ander mankeerde was ik deze keer 2750 kwijt maar wel met 6x nieuwe bougies, 6x bobines, dynamo revisie, nieuwe vrijloopkoppeling, versnellingsbak olie, velgen met winterbanden en spacers, 2x stabilisator stangen en sound Tuning. Blijft een aardig bedrag maar als ik zie wat ze ervoor gedaan hebben dan valt het weer reuze mee.

Als ik 6K+ ieder jaar aan onderhoud kwijt was kocht ik een Aygo.

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 10:59

€ 6000,- per jaar voor een 964 is zeker niet nodig. Om een 964 rijdend te houden zonder extra reparaties kom je met € 2000,- weg.
Als je voor alleen regulier onderhoud incl banden 6K kwijt bent ben ik benieuwd naar de opbouw van die 6K

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 11:01

6K pj :shock: :?

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 11:13

Jaarlijkse kosten, dus niet alleen onderhoud. :wink:

Re: artikel 964 youngtimer

18 nov 2012 11:15

Inclusief benzine :?:
Plaats een reactie