Ok misschien niet helemaal op zijn plaats maar te leuk om niet te plaatsen. In het kort, 3 weken geleden naar Düsseldorf mijn centrale schakel stang los geraakt en had (gelukkig) alleen nog mijn derde versnelling. Na een zoektocht en reparatie van 1.5 uur rijdt de auto weer. Afgelopen vrijdag de Porke maar even meegenomen naar Rijen voor een vergadering en mij daarna zelf maar een halve dag vrij gegeven, moest tenslotte de tijd maar opvullen tot aan het Lieshout avondje. Wat te doen, uh even naar Heteren(PCG), had daar een bestelling geplaatst die maar niet los kwam. Daar alles geregeld en raak ik in gesprek met een vakman van oude barrels zoals ik die heb (Carrera 3.2) en klaagde over een bijgeluid bij schakelen van 5 naar 4, het leek op schuren van metalen platen maar had ook het idee van nauwelijks rakende tandwielen. Man aarzelt geen moment en zegt "gelijk maar even kijken" en neemt het benodigde gereedschap mee. Haalt de boel los en wat zien we, die verrekte centrale schakelstang weer bijna los, hij demonteert de boel en ziet dat de schroefdraad volledig is weg gesleten. Ik dacht dat gaat een Taxi bellen worden, maar daar dacht hij anders over, afgelopen week had hij een klant die een zelfde verbindingsstuk kapot had, de lagers waren daarin versleten maar de schroefdraad was als nieuw, maar waar had hij dat ding. Alles afgezocht tot hij wist waar dat ding lag,in de
kliko aangezien ik mij daar best in thuis voel, dat ding maar gelijk op zijn kop gezet en na 5 minuten zoeken was mijn onderdeel gevonden, van 2 slechte onderdelen 1 goede gemaakt, gemonteerd en goed afgesteld door de vakman. Geen wachttijd op bestelde onderdelen en
geen kosten verbonden aan deze reparatie, geweldige actie van PCG. Zo houdt je dus oud spul rijdend.

Ook stond daar nog een 3.2 voor regulier onderhoud, van eerste eigenaar en met ruim 430.000 km op de teller (VOLGENS PCG nog VOLLEDIG ORIGINEEL) een plaat van een (donker groene) Porsche met waarschijnlijk een boekenkast vol aan aantoonbaar onderhoud.