Auteur |
Bericht |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Da's volgens mij een oude prijs - Andre' ... en zonder de einddemper 
|
25 nov 2012 12:47 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Je hebt gelijk Olaf,heb die van mij al in 2007 gekocht. Einddemper vanaf 300 en leidingen vanaf 150 euri.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
25 nov 2012 13:18 |
|
 |
Bruno911
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Heb op Rennsportsystems.com een interessant artikel gevonden over tuningmogelijkheden voor alle luchtgekoelde boxers: http://rennsportsystems.com/letstalk-2/ ... s-1/#Part2Lijkt er steeds meer op dat PMO, s-cams, SSI en Danske voor de 2.7 de mooiste combinatie is. Een oprechte vraag aan de bezoekers van dit forum: loont het de moeite mijn originele 2.7-motor zo te pimpen? Of kan ik beter een 3.2-motor als basis nemen en die in mijn smalle carrosserie lepelen? GRAAG JULLIE ADVIES!!!
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
25 nov 2012 17:07 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Als je die eerst uit elkaar haalt - ja Ontsteking van de 3.2 draait de andere kant op dan die van je 2.7 - en die worm kan je alleen vervangen door het blok helemaal uit elkaar te halen ...
|
25 nov 2012 17:14 |
|
 |
Bruno911
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Hm, een 2.7 draait dus in een andere richting dan een 3.2?! En een 3.2 moet dus uit elkaar om hem voor mijn 77-er carrosserie geschikt te maken? Die had ik nog niet gehoord. Dan is de kortere klap dus toch mijn 2.7 tunen. Ach, dan blijft het tenminste matching numbers.
Las trouwens op het net dat als ik mijn 2.7 ga opvoeren, ik misschien een probleem krijg met de warmte. Ik zou dan een oliekoeler voor moeten monteren. Hebben jullie die geluiden ook gehoord?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
25 nov 2012 23:38 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Die koeler heeft een Carrera 3.0 van 1977 standaard. Maar als een 2.7 die niet heeft...  Lijkt me nog best lastig om dat aan te leggen, buizen door je dorpels e.d. Je zou ook nog een whaletale met dubbele rooster kunnen overwegen en daar de buizen/koeler in te leggen. Volgens mij is dat een orig fabrieksoptie geweest. Maar kan er helaas niet veel over vinden. Wel werd ie vaak voor de condensator van de airco gebruikt. Dat met die ontsteking van een 3.2 wist ik ook niet...Hoe zit dat dan met een 3.0 SC blok? (Carrera 3.o is te duur als basis denk ik...) Ik zou denk ik voor een 3.0 gaan, je hebt dan als basis meer Hubraum/pk en het blok is veel sterker dacht ik, dus beter op te voeren. Zijn zelfs setjes cilinders+zuigers voor te krijgen om de inhoud tot 3.1, 3.2 en 3.3 (3.4?) te vergroten meen ik. Iets van Mahle? maar nu moet ik oppassen, want nu wordt het klok en klepel. Denk als je echt aan dit soort grote operaties denkt, dat je dan het boek :"how to upgrade and modify your porsche engine" moet aanschaffen, daar staat alles in, van exhaust, tot brandstofvoorziening, nokkenassen, zuigers en cilinders etc. Succes! Wel een leuk project.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 nov 2012 12:29 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Die dorpels kan je verwijderen - redelijk eenvoudig - en de buizen zitten eigenlijk gewoon tegen de bodem van de Porsche gemonteerd.  Volgens mij lopen die buizen er ookal bij de 2.7 - maar zit er in het rechter-voorscherm geen volledige koeler, maar een spiraal. Vandaar kan je toch redelijk eenvoudig naar de plek achter de voorbumper
|
26 nov 2012 12:53 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
..spiraal heel goed mogelijk, die heb ik nl. ook. Volgens de experts van PCG tijdens workshop vorige week is dat ook voldoende in ons klimaat. No need to upgrade naar een koeler al dan niet met fan.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 nov 2012 13:45 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Als het goed is heeft zijn 2.7S geen olieleidingen naar voren lopen. Die heb ik wel bij de 3.0 gezien....
Ik zou er overigens een 3.0 inhangen.... direct 30pk meer..... zonder al te veel aanpassingen..... originele blok uiteraard behouden.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
26 nov 2012 14:04 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Waren de(ze) olieleidingen vanaf MY 74 niet standaard TS z'n 2.7S is van '76 (MY '77?)
|
26 nov 2012 14:13 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Ik had er geen leidingen opzitten. Ik heb een '73 2.7S gehad, een '74 2.7 en een '75 2.7.... allemaal zonder.... Misschien later.... dat zou kunnen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
26 nov 2012 14:17 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
|
26 nov 2012 14:23 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Beetje verwarrend. Tuurlijk hebben ze allemaal een koeler, die zit gewoon tegen het blok aan, meestal van Behr. Waar hier over gesproken wordt is idd een extra koeler rechts voor in het spatbord. Gaat een klep open zodra de olie een bepaalde temp bereikt en pompt dan de olie door de leidingen naar voren. Meen vanaf 90 graden. Ik heb die trompet, denk standaard vanaf alles wat 3.0 is, dus 930 3.0 en Carrera 3.o.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 nov 2012 16:50 |
|
 |
bully
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
|
26 nov 2012 18:05 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
I know. SC vanaf 1978 deelt veel met carrera 3.0 van 1976-1977.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 nov 2012 18:11 |
|
 |
Bruno911
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Mailwisseling met een Porsche-specialist introduceert een nieuwe richting om naar meer power te gaan: grotere Mahle cilinders met andere drijfstangen en hogere compressie. Vooralsnog gewoon K-tronic houden.
Hoe klinkt deze optie? Is er iemand met ervaring op dit gebied?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
26 nov 2012 23:05 |
|
 |
964HP
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Grotere cilinders / zuigers en verhoogde compressie hebben nooit een groter effect dan gedicteerd door een paar simpele natuurkundige wetmatigheidjes: Bij het vergroten van de cilinderinhoud van 2.7 naar 2.9 liter, zul je zonder aanpassing van nokkenassen, koppen en injectiesysteem nooit een grotere relatieve vulling krijgen dan met je standaard cilinders. 210pk X (2.9/2.7) = 225pk max....een 98% vulgraad lijkt waarschijnlijker oftwel 220pk. Het effect van compressie verhoging gaat met de 0.4-de macht. Van 9.0 naar 10.3 heeft dus een effect van 5,5% oftewel van 220pk naar 230pk. FF zelf uitrekenen dus met de voor jouw toepassing relevante waarden. De noodzaak voor andere drijfstangen lijkt me onzin, hoge toeren doen drijfstangen falen...niet 15pk-tjes meer! Omdat je standaard nokkenassen houdt blijft de effectief bruikbare toerenrange ongewijzigd. Al met al een behoorlijk ingrijpende en dure ingreep met een beperkt resultaat. My 2C 
|
27 nov 2012 14:19 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Idd. Ik zou het orig matching no blok eruit halen en op een pallet ergens wegzetten. Dan zoeken naar een ander groter blok, vanaf drie liter, misschien al tuned? op ebay ed. Lijkt me een snellere en goedkopere weg en je houdt je eigen orig blok. Neem eig aan dat een blok ala SC in jouw 911 moet passen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 nov 2012 16:29 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 nov 2012 16:36 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
of dit? Zit je alleen met die ontsteking zoals Olaf al aangaf. http://www.ebay.de/itm/Porsche-911-Motor-3-2-/330833457432?pt=DE_Autoteile&hash=item4d0735f118..maar wat een harry, een 3.2 met minder dan een ton gelopen gaan ombouwen naar 964 !?!? Misschien kun je beter een bod op de hele auto doen, mits die geen schade heeft en dat de reden van ombouwen is.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 nov 2012 16:42 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 nov 2012 19:08 |
|
 |
Bruno911
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Dank voor jullie tips en meningen! Vergroten 2.7 lijkt weinig op te leveren, PMO erg duur, magnesium carter van 2.7 blijft kwetsbaar. Inbouw 3.0 of 3.2 (en bewaren huidige 2.7) lijkt toch het meest voor de hand liggende. Inderdaad  @JeroenC3.0: als ik toch de hele 3.2 inbouw heb ik toch geen probleem met de andere ontstekingsvolgorde? Dat is toch alleen relevant als ik spullen van de 3.2 op mijn 2.7-blok wil zetten? Heb Joost van Renntech gesproken, hij gaf ook bovenstaand advies van JeroenC3.0 om hele motor te vervangen. Nu nog de vraag of ik moet gaan zoeken naar een 204pk 3.0SC (eenvoudig in te bouwen) of een 231pk 3.2 (lastiger in te bouwen). Adviezen?
_________________________________________ ex Carrera 3.2 (2x) / ex 993 Targa / ex 964 C2 / ex 911 2.7S 1977
Nu gelukkig met mijn 964 C2 Cabrio
|
27 nov 2012 23:21 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
val mij niet aan op de ontstekingsvolgorde hoor, was voor mij ook nieuw en schreef maar wat over van Olaf. Maar indien je alles vervangt, lijkt me dat geen issue meer. Mij lijkt het makkelijkst om een 3.0 in te bouwen, omdat die tegelijk geleverd zijn. Dan al dan niet opgevoerd met PMO+SSI. Succes! Ben benieuwd!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 nov 2012 0:13 |
|
 |
bully
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Adviezen, lekker origineel laten. Die paar pk's extra wennen snel.
|
28 nov 2012 0:44 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?
Doe dan je huiswerk voordat je zo maar wat gaat zitten papegaaien  Het gaat niet om de ontstekingsvolgorde, het gaat er om dat de verdeler van een 3.2 de andere kant op draait En dat is alleen een issue als je het ontstekingssysteem terug wilt bouwen naar ouderwetse contact puntjes (geen idee waarom je dat zou willen)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 nov 2012 3:45 |
|
|