Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Klokkies - deel 6 alweer

07 dec 2012 1:08

ach, zolang er ook maar geen Polex staat....

07 dec 2012 12:27

Zo kocht een bekende van mij een paar schoenen in turkye voor weinig, toen hij thuis kwam en eens goed keek stond er ADIDOS op....haha

07 dec 2012 21:51

Teveel afgedongen :mrgreen:

07 dec 2012 22:38

Al zou ik het met Wolf eens zijn dan zou ik het nog niet toegeven :!:

:P

08 dec 2012 11:03

Beter een Swatch of Seiko dan een nepper om je pols.....Plak ook geen Turbo op mijn 911 ....... Elf jarige jochies misschien wel...:)

08 dec 2012 11:12

hmmmm....dus dit mag :twisted:

Afbeelding

en deze

Afbeelding

Sorry jongens, maar volgens mij maakt Seiko al jaren look alikes...

08 dec 2012 11:16

kan zijn die Look alikes maar het is wel een echte.... Ik draag daarom ook geen look al likes.....Zo'n stalen Daytona herkent bijna niemand ..... En degene die hem wel herkent zegt: mooi uurwerk:)!

08 dec 2012 11:19

En een Parnis met Seagul uurwerk is geen echte Parnis?

08 dec 2012 11:21

Heb een Daytona uit '99 met Zenith uurwerk....doet meer dan 1 met het huidige uurwerk.... Dus net zo echt als de Panerai. Ook een mooie klok trouwens.

08 dec 2012 11:31

Johannvb schreef:En een Parnis met Seagul uurwerk is geen echte Parnis?

jazeker wel een echte Parnis. Het is ook gewoon hoe je er zelf in staat. Ik vind het Panerai gehalte van de getoonde Parnis (cijfertjes etc) te hoog, en daarom zou ik hem niet willen. Panerai is te uitgesproken om de Parnis uniek te laten zijn. Uiteraard zie ik hierboven de overeenkomsten van die Seiko en die Rolex ook wel. Nou vind ik die Rolex een hele mooie klok en derhalve die Seiko ook wel. En een gelijkende duikerklok vind je bij veel meer merken. Maar zoals gezegd, whatever rocks your boat.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

08 dec 2012 11:36

Helemaal met je eens Horn :D

De caliber 36 van Tag Heuer gebruikt ook de zenith uurwerk die in jouw Daytona zit.

Afbeelding

Een daytona sta ook op mijn eindelose lijste van horloges om nog te kopen, maar eers moet ik een GMT kopen.

Ik weet echt niet of het een GMT Master of Panarai GMT zal worden....we zullen het nog zien.

08 dec 2012 11:42

ik zou ook graag nog een keer een vintage rolex daytona bezitten. omdat ik dat al jaren een hele mooie tijdloze klok vind. maar ga ik toch nooit doen. iwc vind ik nl mooier :wink:

08 dec 2012 11:50

Begin maar te sparen, Horn.
Zoek er ook al een tijdje naar, maar voor de bedragen die ze daarvoor vragen koop ik wel wat anders.
En als ik maar lang genoeg wacht wordt mijn Daytona ook vintage. ;)

08 dec 2012 11:50

heb de speedy altijd mooier gevonden dan de daytona.

08 dec 2012 11:51

Slinger eens een foto van je IWC op deze topic. Ik vind een IWC mooi, maar heb nog geen IWC in mijn collectie. Ze noemen de IWC de thinking man's Rolex :D

08 dec 2012 11:52

wolf schreef:heb de speedy altijd mooier gevonden dan de daytona.

Maar jij bent ook een geval apart, Wolf.

08 dec 2012 11:55

Vandaag.

Afbeelding

08 dec 2012 12:01

Waarom zo klein? Wat is het?

08 dec 2012 12:17

Leonidas chronograaf 1940.

08 dec 2012 12:20

Mooi ding! En ook lekker groot voor zijn tijd.

Ik ben momenteel heel erg gecharmeerd door deze

Afbeelding

08 dec 2012 12:25

Goed gezien, normaal rond de 34 mm inderdaad, deze is lekker dik met 39mm x 14mm.
Mooie Rolex.

08 dec 2012 12:51

Johannvb schreef:hmmmm....dus dit mag :twisted:

(...)

Sorry jongens, maar volgens mij maakt Seiko al jaren look alikes...

Speedy356 enkele jaren geleden schreef:Hoezo 'de echte'? :roll:

Volgens mij wordt de kleurstelling blauw/rood in de bezel wel vaker 'Pepsi Bezel' genoemd en heeft niet alleen Rolex deze optie. Het is zelfs niet de eerste producent die deze kleurencombi gebruikte (en Pepsi Bezel noemde), al was Rolex er wel al vroeg bij (ongeveer 1956 met de Panam GMT Master).

Ik dacht zelfs dat Seiko deze bezel eerder gebruikte dan Rolex. In de jaren '50 had Seiko de Diver Pro die ook een rood/blauwe bezel had, maar of die nou Pepsi-bezel werd genoemd, weet ik niet...

(...)

Hoezo 'de echte' dus?

:wink:

Eerder deden exemplaren van het merk Steinhart me niets, maar deze vind ik toch wel érg mooi: Afbeelding

08 dec 2012 13:41

Zeker mooi, ik vind vooral de blauwe handjes mooi.

Nu is de vraag....is Steinhart een echte :twisted:

08 dec 2012 13:53

Johannvb schreef:Slinger eens een foto van je IWC op deze topic. Ik vind een IWC mooi, maar heb nog geen IWC in mijn collectie. Ze noemen de IWC de thinking man's Rolex :D

Afbeelding

Deze, maar dan momenteel met een heel lichtblauw croq bandje.

@ Humphrey - mooi die Leonidas. Blijft chique zo'n vintage bij een visgraad :cheesy: Nato in zwart staat trouwens goed bij zo'n oud klokkie. Had ik niet verwacht 8)
En dat sparen weet ik, maar ik ga het toch niet uitgeven. Vintage Daytona staat niet bovenaan de prioriteitenlijst. Zou eerder weer een 911 kopen in dat geval... :lol:

08 dec 2012 14:01

Johannvb schreef:Nu is de vraag....is Steinhart een echte :twisted:

Vraag ik me ook wel eens af.
Toch zijn er een hoop "liefhebbers " van dit model:

Afbeelding
Gesloten onderwerp