Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Foute bekeuring, toch maar betalen?

13 feb 2013 1:27

Je bent een idealist, Dick. In a good way. 8)

13 feb 2013 7:10

Staat er op het bord dat je een parkeerschijf moet gebruiken of hangt er een onderbord bij waarop staat 'een dubbelgevouwen a4'tje met stift beschreven mag ook'? Nou dan! :twisted:

Geintje - principieel van je! Ik had die 50% eenmalige korting met beide handen aangegrepen. In het kader van 'eer genoeg, geld te weinig'. :wink:

13 feb 2013 10:53

Ik ben geen jurist, maar het lijkt me een duidelijke zaak. Parkeerschijf is parkeerschijf. Punt. Kom er maar in, DS....

"Informatieplicht" is leuk gevonden, maar doet denk ik weinig ter zake. De wet schrijft een parkeerschijf voor, niet "informatieplicht".

Ach weet ik veel. Daarom zeg ik: k-baan. Ik zou er het geduld niet voor hebben. Zou meer van de horn-aanpak hierboven zijn.

Sorry Lindemans, niet persoonlijk bedoeld.

13 feb 2013 16:30

Zo ging de discussie precies.
Kern is natuurlijk dat je parkeergelegenheid gebruikt waar je maar een beperkte tijd mag staan. Dat is de essentie. Om te kunnen controleren dat je niet te lang staat, moet je aangeven hoe laat je met parkeren bent aangevangen.
Dan kan men immers nagaan of de maximale tijd niet is overschreden. Rechter heeft vastgesteld dat ik niet te lang had gestaan omdat op basis van mijn briefje duidelijk de starttijd van het parkeren vast te stellen was. Ze voegde zelfs toe dat het makkelijker te lezen was dan van een parkeerschijf. Volgens de wet moet dat echter met een blauwe parkeerschijf. Dus zat ik volledig in de fout.

Uit principe wilde ik of niks of de volle mep betalen.
Dus de volle mep. (Rare vogel die Lindemans, maar dat is niks nieuws)

13 feb 2013 19:04

een mooie blauwe schijf die met tijd meeloopt,

13 feb 2013 19:29

Heb ik :mrgreen:

14 feb 2013 19:39

Aantal jaren geleden zijn daardoor (parkeerschijf met klok) een stuk of 10 auto's "tegelijk" weggesleept bij een klant waar ik toen was... Deden de mensen daar massaal, dus kwam er serieus een "legertje" aan sleepwagens (of takel, of hoe heten die dingen), en hopla weg... Spectaculair gezicht vanaf de 6e verdieping ;).... Waren vooraf al heel veel bonnen uitgedeeld, maar toch ;)

14 feb 2013 20:45

Boete is ook niet mis...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/20341467/__Verkoop_automatische_parkeerschijf_niet_verboden__.html
Plaats een reactie