Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 0:38

Ook is mijn 997 niet veel zwaarder dan mijn 964 C4 1,490 kg vs. 1,475 kg


Maar wel meer paardjes :mrgreen:

Nope, dus ik vind 't allemaal lelijkerds! 8) :mrgreen:


Jij mag niet op de babyborrel komen.... oeps....... nog te vroeg :bang:

Anyway, Porsche is Porsche en daar vinden we allemaal wat van. Daar is het forum voor, toch?

(behalve Cazzo want die heeft aandelen Essent geloof ik :mrgreen: )

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 2:06

Hilko schreef:(...) luchtkoker (...)


maurice schreef:(...)waterkoeler (...) luchtkoeler (...)


Now I'm confused :scratch: :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 6:02

en toch zal je altijd lucht nodig hebben om een motor te koelen.
Eigenlijk zijn ze nog steeds allemaal luchtgekoeld :ba:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 6:13

patrick911 schreef:
Hilko schreef:(...) luchtkoker (...)


maurice schreef:(...)waterkoeler (...) luchtkoeler (...)


Now I'm confused :scratch: :mrgreen:


"Luchtkoker" is de nieuwe term voor de 996/997 Turbo, GT2 en GT3 motor. Luchtgekoelde techniek in een watergekoeld jasje :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 10:09

Ik vraag me af met welke model de beleving weg is gevalt. Was de beleving eensklaps weg met de 996, of ging het langzaam achteruit na de introductie van de LWB 911 in 1968 :?:

Een 964 had krachtstuur en stomme nieuwe ophanging voor. De 993 had nieuwe styling en achter ophanging afgeleid van de 928. Dus met de 993 was de originele 911 alang dood...gelukkig had ze nog geen water toegevoegd.

:popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 15:48

In basis heb je gelijk, de beleving is langzaam veranderd. 964 heeft vervelende kuren gehad en aparte voorwiel ophanging, om over de draak van een achterwiel ophanging van een 993 nog maar te zwijgen. Steeds werd aan een vorige generatie gerefereerd als zijnde 'beter'. En zo gaat het ook nu weer. Een 996 wordt door 997 eigenaren genoemd om zijn meer hardcore weggedrag terwijl de hudige 991 rijder dat weer van de 997 vindt.
Volgens mij houden wij mensen gewoon niet zo van de evolutie en moeten we steeds weer aan iets nieuws wennen en durven niet te accepteren dat de 911 veranderd :mrgreen:

maurice schreef:(...)waterkoeler (...) luchtkoeler (...)


Ik zal voortaan niet meer 's avonds laat dit soort filosofische gedachten schrijven :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 17:11

Afbeelding :mrgreen: :popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 17:24

:mrgreen:

Ik vraag me dan af wie in dat rijtje een 964 symboliseerd. Ik vermoed de laatste behaarde aap.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 18:14

nou jongens ik hield het niet meer afgelopen zondag en maandag,

het was het zulk mooi weer toen heb ik de accu lader er maar afgehaald en ben lkkr gaan bluffen met haar :cheers:


ieder geniet op z,n eigen manier vd hokken jongens :shock: :mrgreen: :wink:


.

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 21:14

Klopt, maar sommige auto's zijn meer gelijk dan anderen :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 22:07

(behalve Cazzo want die heeft aandelen Essent geloof ik :mrgreen: )


Ben meer vant electrisch koken :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 23:31

Moet je deze hebben, kun je elektrisch koken....

Afbeelding

:mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

19 feb 2013 23:42

Dus, deze discussie is gelukkig nog lang niet klaar. Over een paar jaar kunnen we zelfs zeggen dat de watergekoelde de echte porsches waren en dat al die hybrides en wellicht hydrogen ongein maar niks is.....(kuch, Tesla).

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 0:26

caelin schreef:(...)Over een paar jaar kunnen we zelfs zeggen dat de watergekoelde de echte porsches waren (...)

Ja, ik zie het al helemaal voor me:

Afbeelding

:mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 0:52

Hell ????

Zelfs Down Under rijdt de ambtenarij in waterkoelers :mrgreen:

Afbeelding

Kangoeroe land toch eindelijk met de tijd mee :mrgreen:

Neeehhhh, kan als geen ander de charmes van een luftie meer dan waarderen. Sterker nog, er komt vast nog wel een Luftie terug of erbij. Nu even andere prio's. :thumleft:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 9:47

Nou is het zo dat ik een "Special Power" hebt, en dat is om coole autos te rijden voordat ze cool zijn :-P Ik heb hier geen moeite mee, want ik rijd ze voor een fractie van de prijs die de "liefhebber" later betalen :-D

In '99 kon ik mijn Carrera 3.o niet aan de straatstenen kwijt, maar ik heb hem ook voor maar 8K gekocht :ba:
Toen ik mijn 964 in 2005 heb gekocht waren ze nog erg ongeliefd...ze kosten nu enkele duisend euro meer..met ~100k meer op de teller.
Ik heb mijn 968 verkocht midden een enorme opleving in Nederland, het lijk nu helaas weer een beetje stil te zijn geworden...
Mijn 356 was gedurende mijn bezit enorm gegroeid in gewildheid


Nu heb ik een 997...dus jongens weet maar dat over enkele jaren iedereen een 997 willen. 8)

Misschien denk julle "Hij spoort niet helemaal"...dan laat ik jullie met deze stelling ter afsluiting...

Ik heb nooit een 996 gehad. :mrgreen:

:popcorn:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 10:12

bully schreef:Afbeelding :mrgreen: :popcorn:

Keuze voor luchtkoeler is emotioneel maar rationeel.
Emotie:
- zeldzamer
- mooier kwa simpel uiterlijk ontwerp
- nostalgisch
- bijzonder
- spartaans
-
Rationeel
- Oude techniek is relatief simpel dus problemen zijn eenvoudiger te fixen
- minder afschrijving
-

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 13:09

and the winner is..

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=luchtgekoeld&word2=watergekoeld

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 13:48

Dat is omdat de meeste mensen pas beginnen Googelen als ze problemen hebben :mrgreen: :cheers: :ba:

I rest my case : Click

Apply cold water to burned area... 8) :lol:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

20 feb 2013 14:06

Water is cooler dan lucht

Wat een leuke app :thumleft:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

21 feb 2013 3:11

Voor mij is elke Porsche een Porsche, op voorwaarde dat hij een middenmotor heeft. :ass:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

21 feb 2013 8:21

En All Wheel Steering :mrgreen:

Afbeelding

Re: Waterkokers, hoe en waarom

21 feb 2013 11:22

Uiteraard mogen er dingen aan gemodificeerd worden. :mrgreen:

Re: Waterkokers, hoe en waarom

21 feb 2013 13:07

Aircooled is nostalgie, waar de 993 écht de laatste stuiptrekking van is.....
Wie dat in ere weet te houden is een held. Koesteren!

Watergekoeld is iets van nu, wordt nog steeds gemaakt. Is niet bijzonder.
Als ik het kon betalen, stond er nu een 997 of 991, want dat is een mooie nog betere 911 van nu!
Maar de aircooled blijft specialer!

Alle aircooled komen bij liefhebbers terecht, die de auto niet zomaar weer wegdoen, en koesteren.
En daarom zullen alle aircooled steeds minder vaak aangeboden worden, schaarste!

Re: Waterkokers, hoe en waarom

21 feb 2013 18:57

Luchtkoelers zijn handgemaakte sportwagens.
Waterkokers zijn massaproducten.

Niet (alleen) mijn mening, maar de opmerking van de chef werkplaats van het Porsche Centrum waar ik de AKK heb laten doen.
Om hier nog aan toe te voegen;
"Als een Pizzakoerier tegen het spatbord van een 993 rijdt, ketst hij terug en heb je nauwelijks schade. Als hij tegen het spatbord van een 997 rijdt, zit heel het spatbord in elkaar..."
Om daar dan weer aan toe te voegen;
"een spatbord van een 993 kost dan ook 1500 euro, en dat van een 997 500 euro"

Tsja, je zou bijna zeggen: "zo maken ze ze tegenwoordig niet meer"
Plaats een reactie