Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 2:03



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Boxster electr. kap. tijdens rijden openen/sluiten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht Boxster electr. kap. tijdens rijden openen/sluiten
Weet iemand een tip of oplossing om je cabriokap te kunnen openen of sluiten tijdens het rijden (=max 20km/h)

Nu moet de Boxster op de handrem staan en de snelheidsmeter op 0 ,anders gaat het dus niet lukken.

Nu zijn er relaismodules te koop die dit toelaten ,maar de prijs is absurd hoog voor de relais. (=200 euri)

enkele tips zijn welkom.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


09 okt 2005 1:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Open
:D Ik zie elke x in porsche & world elke x stekkers te koop staan voor Boxster om rijdend de kap te kunnen openen. Dus deze zijn er wel en hier bij een linkie http://www.wilhelmy-it.com.


09 okt 2005 5:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Heee, geinig. Heeft iemand ervaring met dit nieuwe relais? :?: Volgens de site is het plug and play. ben benieuwd of iemand dit kan bevestigen.


09 okt 2005 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht 
Dat is precies diegene die ik bedoel ,maar 200 euro is best duur voor een relais.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


09 okt 2005 10:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Volgens mij heeft er in de 911 & Porsche World een paar maanden geleden een artikel gestaan over dit fenomeen. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


09 okt 2005 11:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Amsterdam
Bericht 
Heel simpel en gratis, pootje nr. 18 van het dakrelais afknippen of, minder rigoreus, afplakken. Op deze poot komt het signaal binnen van de snelheid. Als dit niet meer aanwezig is "denkt" het relais dat je stilstaat.

Als je nu je handrem 1 klik aantrekt (zodat het lampje brandt, handrem werkt nog niet) kun je "on the move" je dak bedienen.

Je moet wel de dakknop ingedrukt houden en !!PAS OP!! dit werkt ook bij hogere snelheden!

Ik geef hier toch de voorkeur aan dan de smarttops etc. waar je het over hebt (los van de prijs). Als er iets fout gaat met het mechanisme terwijl je een smarttop gebruikt draai je de hele handel in de soep, je kunt het proces niet stoppen. Daarnaast doe ik bij kouder weer de zgn boxsterchop wat met de smarrtop niet kan.
Doordat ik de handrem een beetje aan moet trekken vergeet ik niet goed op mn snelheid te letten. Tot een kilometertje of 45-50 is het geen probleem.

Sige


09 okt 2005 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Sige schreef:
Heel simpel en gratis, pootje nr. 18 van het dakrelais afknippen of, minder rigoreus, afplakken. Op deze poot komt het signaal binnen van de snelheid. Als dit niet meer aanwezig is "denkt" het relais dat je stilstaat.

Als je nu je handrem 1 klik aantrekt (zodat het lampje brandt, handrem werkt nog niet) kun je "on the move" je dak bedienen.

Je moet wel de dakknop ingedrukt houden en !!PAS OP!! dit werkt ook bij hogere snelheden!

Ik geef hier toch de voorkeur aan dan de smarttops etc. waar je het over hebt (los van de prijs). Als er iets fout gaat met het mechanisme terwijl je een smarttop gebruikt draai je de hele handel in de soep, je kunt het proces niet stoppen. Daarnaast doe ik bij kouder weer de zgn boxsterchop wat met de smarrtop niet kan.
Doordat ik de handrem een beetje aan moet trekken vergeet ik niet goed op mn snelheid te letten. Tot een kilometertje of 45-50 is het geen probleem.

Sige


Welk relais moet in hebben?

dit is wel een klasse tip hoor :ba:


10 okt 2005 10:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
Bericht 
ik zou het niet aangezien je het moet zien alsof je een plaat hardboard in de lucht houdt je vangt dan heel veel wind waardoor het mogelijk is dat je kapframe breekt of krom trekt,aangezien wij (rovako autobeklederij vroeger abc bekleding)heel veel rijks politie porschen hebben gehad met gebroken frame delen want deze mannen deden dit geintje vroeger op de vluchtstrook.groeten rovako


10 okt 2005 11:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
De tandwielkasten van een electrisch dak zijn op zich al kwetsbaar; druk van rijwind doet dit allemaal geen goed.

Zeker de snelheidsafhankelijke component er uit halen is helemaal link; je kunt dan je dak bij 100 km/h open trekken (dan ga je letterlijk "uit je dak".......).

Nee, dan van ellende maar even stil gaan staan.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 10 okt 2005 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.



10 okt 2005 11:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Haal gelijk de toerenbegrenzer, de deurvangers etc. der ook ff uit.



Man niet gaan zitten prutsen aan dat ding, stel je voor dat je (of een of andere lolbroek) per ongeluk het ff gaat bedienen, net als je dik 120 zit.


Lekker stoppen, en keurig opendoen zoals ze het graag in Zuffenhasen zien, daar zitten geen sukkels hoor, die dit verzinnen..


10 okt 2005 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
John4S schreef:
Haal gelijk de toerenbegrenzer, de deurvangers etc. der ook ff uit.



Man niet gaan zitten prutsen aan dat ding, stel je voor dat je (of een of andere lolbroek) per ongeluk het ff gaat bedienen, net als je dik 120 zit.


Lekker stoppen, en keurig opendoen zoals ze het graag in Zuffenhasen zien, daar zitten geen sukkels hoor, die dit verzinnen..


Ik ben het wel met je eens, maar waarom kunnen de nieuwere modellen dan wel rijdend de kap opendoen :?:

Zelf vind ik het niet erg dat ik moet stoppen voor het openen van de kap.
Ik vindt het gewoon leuk om te "knutselen" aan de auto, waardoor je haar nog beter leert kennen.

Ik ga het zeker proberen of het werkt.

En iedereen met een beetje verstand laat niemand aan de knopjes van zijn Porsche zitten, laat staan bij hogere snelheden.


10 okt 2005 12:09
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Boxster
Amsterdam
Bericht 
Zoals boraman al schreef, de huidige modellen hebben standaard het kunnen bedienen van de kap "on the move". Ik vind het heel handig en rij hierdoor veel meer open, vooral bij twijfelachtig weer.

Doordat je nog wel je handrem iets aan moet trekken en uiteraard de kap moet ontgrendelen ben ik niet bang dat er iemand bij 120 kmh aan de knoppen gaat zitten en het dak er per ongeluk permanent af gaat. Dit is heel wat anders dan bv de toerentalbegrenzer nmm.

Info over wel relais etc is hier te vinden: http://www.iq.dynip.com/~gary/hacks/cabrio/cabrio.html

Knutselze en succes


10 okt 2005 13:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Frankie schreef:
Nu moet de Boxster op de handrem staan en de snelheidsmeter op 0 ,anders gaat het dus niet lukken.

Nog best gemakkelijk hoor, bij een 964 cabrio mag standaard ;) de motor niet eens draaien om de kap te kunnen bedienen :!: :roll:

Sige schreef:
Zoals boraman al schreef, de huidige modellen hebben standaard het kunnen bedienen van de kap "on the move". Ik vind het heel handig en rij hierdoor veel meer open, vooral bij twijfelachtig weer.

:idea: Zou er niet meer aan de kap(constructie) zijn gewijzigd dan slechts de mogelijkheid om deze "on the move" te bedienen :?: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 okt 2005 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Is het niet zo dat bij de nieuwere modellen het openen van het dak tot een bepaalde snelheid mogelijk is. Dit juist om schade te voorkomen.
Ik heb ook ergens een complete handleiding gelezen van een Amerikaan die de aanpassing heeft gedaan.
Maar ja ik hou het maar zo......
Groet,

Edward


12 okt 2005 19:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik deed het bij mijn oude golf altijd zo (handmatig dak), 20 km/u rijden, haken los, dak een zetje geven en klap - open en in de vergrendeling.
3 jaar gedaan, nooit een probleem mee gehad.

Grote verschil is natuurlijk wel dat een handmatig dak geen weerstand kent als je het opengooit, dit itt een electrisch dak.
bij de mini ook altijd stilstaand. Handrem hoeft niet aan, maar zodra je harder dan 5 km/u rijdt, voor of achteruit, stopt het dak ermee.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2005 0:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Naar aanleiding van deze post heb ik eens even geprobeerd wat er bij de Boxster mogelijk is en tot mijn verbazing gemerkt dat het dak standaard al gesloten kan worden als je heel zachtjes rijdt.
Dus: ik kom aanrijden, druk op de afstandsbediening van mijn garagedeur, trek de handrem 1 klikje aan en ontgrendel het dak, druk op de "sluit dak" :? knop en terwijl ik mijn garage inrijdt sluit het dak zich. Ik zal nog een keer proberen tot welke snelheid het blijft werken.
Is wel handig zo. :)


01 nov 2005 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zal me benieuwen of de snelheid een rol speelt.

Het gaat voornamelijk om de handrem: wanneer het lampje daarvan aan is dan betekent dit dat de wagen stil staat.
Niet dus want het lampje gaat al na 1 klik aan :idea:

Toen de kap van een Boxster laatst niet open wilde bleek dat het lampje van de handrem niet aan was :!:
Na enig gerommel aan de handrem ging het lampje aan en de kap open.


01 nov 2005 12:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Gemakkelijker te omzeilen, indien gewenst, dan de controle die bij een 964 standaard wordt uitgevoerd om te controleren of openen/sluiten van de cabriokap is toegestaan: wel/geen oliedruk :!: :shock:

Overigens is het openen/sluiten van de cabriokap na het omzeilen van die check, waarna het dus wel mogelijk is met draaiende motor :idea: , nog steeds slechts mogelijk < 10 km/u :arrow: snelheid speelt hier nog steeds ook een rol :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 nov 2005 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht 
Ik kon het niet laten , heb me toch laten verleiden tot het aanschaffen van zo'n speciale unit....

hij moet nog binnenkomen.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


22 dec 2005 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht 
Even wat feiten op een rij:

Met de module is het dak openen of sluiten wel te stoppen (voor de boxsterchop = het goed duwen/vouwen van de plastic-achterruit)

Je kan hem maar bedienen tot 50Km/h. Handrem gebruiken is niet nodig.

je hoeft dus toch niet je vinger op de knop houden... maar je kan wel als je dat wil. ideaal !

that's it.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


Laatst bijgewerkt door Frankie op 24 apr 2008 18:10, in totaal 2 keer bewerkt.



03 jan 2006 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Kun je iets meer vertellen over deze unit?

Wat/waar moet je inbouwen, is dit gemakkelijk zelf te doen, waar te bestellen en de hollandse vraag....wat kost dat dan?

Puur uit nieuwsgierigheid hoor. Ik denk dat ik het zo laat tenzij het eenvoudig en zonder problemen is te wijzigen.


03 jan 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht 
https://www.wilhelmy-it.de/sms/shop/ind ... ion=stinfo

ik heb hem hier vandaan en hij kost 200 euro.

inbouwen is eenvoudig , hij komt op de plaats van de gewone relais die het dakje opent.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


03 jan 2006 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik heb net de "modificatie" uitgevoerd. kind kan de was doen. :!:

Ik heb niet pin 18 afgeknipt, maar "getaped".

Werkt perfetct. :ba:


27 aug 2006 17:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
Bericht Re: Boxster electr. kap. tijdens rijden openen/sluiten
vandaag ook maar even mijn relais aangepast. :mrgreen: werkt echt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
_________________________________________
944 s2 sold
968 sold
911(964) sold
986
http://spaces.msn.com/john944s2


13 aug 2010 23:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht Re: Boxster electr. kap. tijdens rijden openen/sluiten
Hoi Frankie,

Hoe kom je aan 200€, hij staat aan 249€ plus portkosten,plus de invoertaksen (vanuit us) waar vadertje staat in België wel raad mee weet.

Mvg
Frank


14 aug 2010 22:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.