Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Miles omzetten in KM

25 sep 2008 21:06

In het instructieboekje van mijn Boxster staat dat ik blijkbaar vrij eenvoudig de digitale snelheidsmeter om kan zetten naar km's.
Kan dit zonder risico's ? Heeft iemand hier ervaring mee? :?:

25 sep 2008 21:20

Als er staat dat het vrij eenvoudig kan, waarom dan er aan twijfelen :?: :shock: :wink:

kapper?

25 sep 2008 21:24

In een ander topic vond ik dit:

Frankie schreef:wat MOET je aanpassen bij een 996:

* de siDelights in de achterlichten ontkoppelen. via motorruimte 2x 1 m6 boutje.

* de siDelights aan de voorzijde ( knipperlichten) doorverbinden met de knipperlichten in de koplampen. koplamp demonteren en de plusdraad verbinden in de stekker. (alleen dus tot 2005)

* Alle lampen op de auto moeten voorzien zijn van een E keurmerk.
indien niet aanwezig , dan afkeur. erg duur en moeilijk aan te komen.
(lenen van iemand met een europese 996 is een optie)

* Gordels moeten voorzien zijn van een E keurmerk.

* Kilometer tellerplaten kun je via mij bestellen. ca. 150 euro per set.
Ik laat deze speciaal maken in elke gewenste kleur. De kwaliteit is super.
Heb laatst nog een compliment gehad van de dealer.

* tot 2001 , De digitale farhenheid en graden celcius kun je omzetten , door je dashboard verlichtingsknopje 5 sec naar rechts te draaien.
* de climatcontrole doe je via de circulatie toets ingedrukt houden en dan de + van temp. ( even uit mijn hoofd).
* Na 2001 kun je het instellen via het menu in je middelste display.


wil je verder nog wat weten stuur me dan even een PM , ik vertel je verder wat je wil weten.



PS. een andere tellerunit gaat niet zomaar, want de sleutels en de ecu moeten hierop opnieuw ingeleerd worden. je kan dit dus alleen bij de dealer doen.
Kortom: niet te doen, té duur = weg winst van de US import.


Lijkt me het proberen waard

25 sep 2008 21:39

Dat van de temperatuur kan ik niet vinden, maar dat kan ik wel proberen natuurlijk.

Ik twijfel om de eventuele misverstanden tussen km / miles stand op een later (verkoop) moment als bijvoorbeeld de teller van slag raakt..

25 sep 2008 22:19

In het instructieboekje staat ook hoe je die omschakeling maakt. En ja, je kunt het zonder problemen doen. Het is alleen de weergave die omgezet wordt.

26 sep 2008 8:55

Vanmorgen inderdaad heel eenvoudig de weergaves omgezet van Miles naar Km's en Fahrenheit naar Celsius.

Snap niet dat de verkoper zoiets niet doet overigens... :wink:

26 sep 2008 20:21

dat met die fahrenheid.

ik krijg dat dus niet voor elkaar met de linkerknop 5 sec naar rechts te halen.

heb jij het anders gedaan?

KM teller en climatecontrol gingen zonder problemen. heb alleen nog zo,n F in me scherm staan.

27 sep 2008 11:11

Gewoon zelf omrekenen. Graden Fahrenheit - 32. De uitkomst delen door 9 en vermenigvuldigen met 5. :wink:

29 sep 2008 21:49

Hoi,ik heb het ook geprobeerd inderdaad de km is geen probleem maar farenheit lukt mij ook niet.Ik heb een boxster van 1999.

Groeten Johan :roll:

Re: Miles omzetten in KM

07 jan 2012 17:49

heb een beetje lopen zoeken op internet maar het is inderdaad niet mogelijk helaas. heb vandaag een andere teller laten plaatsen en het omschakelen naar kmu is zo gepiept zoals boven beschreven maar Fahrenheit kan niet worden aangepast naar graden Celsius helaas :(

Re: Miles omzetten in KM

07 jan 2012 18:31

Precies alles kan worden omgezet behalve de buitentemperatuur die op Fahrenheit blijft staan.
En bij een stroomstoring of nieuwe accu kun je weer alles opnieuw instellen.

Heb je nog wel de stootblokken op de Boxster. Ik wel want rij veel in Amsterdam :wink:
Plaats een reactie