Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 11:24

MickRS schreef:Oh, en als een 911 te heftig is, dan wordt het hoog tijd voor een Jaguar... :^:


:mrgreen: :ass:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 11:27

@Henk: er zit een onderhoudsboekje bij met de namen van vier mensen. Als dat het boekje is dat bij de auto hoort, dan zou ik zeggen dat er vier eigenaren waren, tot dusver, en misschien wel meer (want niet iedereen schrijft zijn naam wellicht bij).
@frankv en mickrs: ho, ho mannen. Geen reden om te kibbelen :wink: . Ik heb nu een Z3, geen 4. Het is een automaat en dat gaat echt prima, cruisend, maar ook als ik hem de sporen geef. Ik ben er erg tevreden over. Maar een Elfer, das andere koek. Als met intens bedoeld wordt: oncomfortabelere stoelen dan in mijn Z, harder werken dan in mijn Z, een mindere gewichtsverdeling dan mijn Z, dan ben ik het daarmee eens. Maar ook met mijn Z lig ik in de vangrail als ik niet uitkijk (over intens gesproken).
@Horn: in een tip kun je toch ook in zijn 1 wegrijden, als je wat meer gas geeft? En een kickdown in een tunnel, is dat niet eenzelfde beleving als terugschakelen bij een handbak? Die automaat in mijn Z was geen bewuste keuze, maar het rijdt wel heel erg prettig moet ik zeggen. In de handbak 993 zorgde die koppelingspedaal alleen al voor kramp.
*opamodus uit*

Mooi auto's ook, Jaguars.

@Ewout: keep your pants on. Of ga jij bij eerste ontmoetingen altijd uit de kleren?
Laatst bijgewerkt door El René op 17 nov 2013 11:34, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 11:49

El René schreef:@Ewout: keep your pants on. Of ga jij bij eerste ontmoetingen altijd uit de kleren?

Nou......toen had hij nog een 928 en heette hij Emil :shock: :pale: :wink:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:10

@El René: in mijn beleving was ik de derde en vierde eigenaar. Weet dat dit een originele auto is met een heldere historie. Heb ik een eigenaar voor mij over het hoofd gezien, dan blijven het er in bijna 20 jaar nog steeds weinig ;-)

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:14

El René schreef: in een tip kun je toch ook in zijn 1 wegrijden, als je wat meer gas geeft? En een kickdown in een tunnel, is dat niet eenzelfde beleving als terugschakelen bij een handbak? Die automaat in mijn Z was geen bewuste keuze, maar het rijdt wel heel erg prettig moet ik zeggen. In de handbak 993 zorgde die koppelingspedaal alleen al voor kramp.
*opamodus uit*


Uiteraard kun je ook in de 1 wegrijden en heb je een kickdown. Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd zelf nog terug schakelen.
Als je alleen maar voor snelheid en iets meer als sportief rijden houd dan is de handbak beter. Mijn persoonlijke voorkeur gaat daar ik toch over het algemeen relax wil rijden naar de automaat. Bij sportief rijden haal ik nog meer dan voldoende voldoening uit de bak en krijg ik bij het intrappen van het gas nog altijd een smile van oor tot oor.
Ik heb dan ook bewust voor een automaat gekozen!

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:18

El René schreef:@Horn: in een tip kun je toch ook in zijn 1 wegrijden, als je wat meer gas geeft? En een kickdown in een tunnel, is dat niet eenzelfde beleving als terugschakelen bij een handbak? Die automaat in mijn Z was geen bewuste keuze, maar het rijdt wel heel erg prettig moet ik zeggen. In de handbak 993 zorgde die koppelingspedaal alleen al voor kramp.
*opamodus uit*

Nee. In een tip rij je in zijn 2 weg. Je kan hem handmatig terugtikken naar 1 maar zodra je wegrijdt springt hij naar zijn 2.
Nee. Een kickdown in een tunnel is iets anders dan even de koppling intrappen en een dot gas geven. Bedoel dan niet de lange tunnels op snelwegen maar kleine tunneltjes op b-wegen. Kickdown is ook gelijk sneller. Ik bedoel "He een tunneltje - raam een stukkie open - tunnel in - koppeling intrappen - gas erop - kippenvel - koppeling op laten komen - tunnel uit - raam dicht - met grote grijs verder rijden". Dat is met tip: "He een tunneltje - raam een stukkie open - tunnel in - versnellingsbak in N - gas erop - kippenvel - versnellingsbak in D - tunnel uit - raam dicht - met grote grijs verder rijden" Net een beetje anders.
Als je kramp krijgt van de koppeling van een 911 (ervan uitgaand dat deze goed is) staat je opamodus permanent aan. :cheesy:

Let op: mijn ervaringen zijn puur persoonlijk. Ik weet dat er mensen zijn die zweren bij hun tiptronic.

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:20

P-Track schreef:Ziet er op het oog prima uit maar dat doen ze allemaal....Er wordt gesproken over "dealeronderhouden" terwijl vrijwel alle stempels van specialisten zijn.?

Dat is eerder een voor- dan een nadeel. Zeker wanneer dat bij Visser of Hofstee is gebeurd.

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:24

Master Ken schreef:Leuke 993, ziet er netjes uit. Stempeltjes in het boekje van visser en Hofstee. Misschien kun je daar ook nog wat info krijgen. In huizen overigens ook nog ruime keus voor een akk. :thumleft:

Wellicht ook even informeren bij Porsche speclialst Klaas Willems. Klaas werkte voorheen bij Hofstee. En is enige tijd geleden voor zichzelf begonnen. Een zeer betrouwbaar adres. De verkoper zit op ambachtsweg nr 50. Klaas Willems op nr 51... Klaas MOET die auto kennen! Wellicht via 2 wegen: vanuit Hofstee of omdat hij bij zijn buurman staat!
Verder: mooie auto. De 993 is toch wel een van de mooiere modellen!

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:38

... vind jij ... :twisted:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 12:40

En met hem velen... :twisted:
Andere discussie ;-)

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 14:56

@Horn: ik meende in de handleiding te lezen dat wegrijden in zijn 1 wel kan, bij een flinke dot gas. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Ik denk los daarvan wel dat ik liever een automaat heb dan een handbak, uit pure luiheid.

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 15:06

frankv schreef:
MickRS schreef:Doe nou niet net of een 964, of een 993 hele heftige en moeilijk te berijden auto's zijn. Het zijn elfjes uit de jaren 90 en daar kun je prima je gepensioneerde pa de boodschappen in laten doen.
Dat is nou net het bijzondere aan een 911. Hij is heel gemakkelijk in de omgang en een echte sportwagen wanneer jij dat wilt :idea:


Jij vertaalt mijn "intens" in "heftig en moeilijk te berijden", maar dat is niet wat ik met "intens" bedoel. Intens voor mij is wel de hele beleving van de zit, het motorgeluid, het gevoel, de ergonomische puinhoop, het harde rempedaal, etc. etc. Die intensiteit heb je niet in een Z4, en dat is prima, want niet iedereen is daar naar op zoek. Ik vind een 996 ook een minder intense auto. Niet slechter ofzo, maar minder beleving en beter mee te leven als daily driver. Wat niet wegneemt dat ook je gepensioneerde pa prima boodschappen kan doen met een 964.


O, was niet echt bedoeld als rechtstreekse reactie op jouw post, maar ik begrijp wel dat dat zo kan overkomen. Klopt wel dat het mijn reactie triggerde. Maar dat komt omdat ik hier regelmatig uitspraken tegenkom dat bv de 964, 3.2, of eigenlijk welke luchtgekoelde 911 dan ook niet geschikt zouden zijn als dd omdat ze zo spartaans, oncomfortabel, zwaar te rijden etc zouden zijn. Nou, dat zijn ze dus niet... Ik ben van mening dat de 911, iedere 911, juist uitermate geschikt is als dd. :idea:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 15:09

Plaatjes zeggen meer :salut:
53079

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 15:11

Toch maar doen dan, he... 8)

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 15:12

@Molen934: Moeten t wel de goede zijn... :wink:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 16:40

Dial_888 schreef:Onderhoud hangt af hoe dat ding er bij staat.....maar prijzen van beurten staan op de porsche site....ook van oude meuk.

Verzekering vol casco is iig 2 % vd taxatie waarde de rest hangt af van jouw ' geschiedenis'....bonus malus regio etc...

Ik ben voor de verzekering 6,34 euro per mnd kwijt, onderhoud...5-600 euro per seizoen....en 0 euro MRB.


1,25% van de taxatiewaarde :wink: bonus malus niet van toepassing. Regio ook niet....

Bij 6,34 per maand.... Is jouw auto dus rond de 3800€ getaxeerd. Dat zal bij de 993 iets anders liggen denk ik.

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 17:09

El René schreef:@Molen934: Moeten t wel de goede zijn... :wink:


FF erop klikken en dan als achtergrond gebruiken :wink:
Word het vanzelf de "goede" :mrgreen:

Re: 993, of toch mar nie?

17 nov 2013 17:30

+1

:mrgreen:

Re: 993, of toch mar nie?

18 nov 2013 0:39

misschien is het een idee de droom van een luftie iets aan te passen. wellicht is een 996 tip/boxtser/cayman/997 een idee (geen idee wat je max wil spenderen aan aanschaf). Deze zijn er allen met betere automaten (misschien wel fijner dan die van de z3).

Re: 993, of toch mar nie?

18 nov 2013 23:01

Rijdt die automaat zó brak dan?

Re: 993, of toch mar nie?

18 nov 2013 23:07

molen934 schreef:Plaatjes zeggen meer :salut:

Linker voorspatbord opnieuw gespoten..... :?: (zal wel lichtinval zijn)

Re: 993, of toch mar nie?

19 nov 2013 0:35

Dial_888 schreef:Linker voorspatbord opnieuw gespoten..... :?: (zal wel lichtinval zijn)


53043
Zal idd de lichtinval zijn :mrgreen:

Re: 993, of toch mar nie?

19 nov 2013 0:43

spiegels in de grondlak? of is dat ook lichtinval :cheesy:

Re: 993, of toch mar nie?

19 nov 2013 9:58

Wat te denken van de handgrepen en de haren van de bestuurder :lol:
Allemaal mat grijs :pale:

Re: 993, of toch mar nie?

19 nov 2013 10:30

Ook een bijzondere striping... :lol:
Plaats een reactie